Gå til innhold

Isabell Eriksen..


terteskjell

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, terteskjell skrev:

Hun kommer aldri til å legge seg langflat å beklage dette. Er det noen bloggere som innrømmer feil?

Ikke som jeg kan huske. Jeg snakket bare hva hun burde ha gjort, og ville blitt svært overrasket om hun faktisk hadde prøvd å virkelig rette opp i sine blemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Skrueløs skrev:

Uff, synes det er tragisk at Isabelle i det hele tatt tørr å uttale seg så bastant, uten å ha kompetanse innenfor feltet. Jeg hadde ikke stolt et øyeblikk på hennes svar, men jeg vet at unge jenter har ikke evnen til å være kritisk, så de velger heller å stole på henne og hennes uttalser. Det skremmer meg.

Hun har så vidt jeg vet ingen medisinsk utdanning, og er dermed ikke i en posisjon til å gi råd om slike ting. Hun vet at hun har stor påvirkningskraft, og jeg opplever at mange bloggere og influencere prøver å lure seg unna det ansvaret så fort det blir ubehagelig. Å gi slike medisinske råd – for dette er medisinske uttalelser – uten å ha grunnlag for det, er ikke greit, konstaterer hun til TV 2.

https://www.tv2.no/underholdning/9845705/

Svært mange unge jenter har evne til å være kritisk. Er enig med Morten Hegseth i at det er noe antifeministisk over hvordan mange i denne typen debatter ser på "unge jenter" - og overraskende nok er det ofte kvinner selv. "Unge jenter" er tydeligvis skjøre, lettpåvirkelige og har heller ikke evne til å være kritisk. Det er jo faktisk ikke tilfelle. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ewna skrev:

Svært mange unge jenter har evne til å være kritisk. Er enig med Morten Hegseth i at det er noe antifeministisk over hvordan mange i denne typen debatter ser på "unge jenter" - og overraskende nok er det ofte kvinner selv. "Unge jenter" er tydeligvis skjøre, lettpåvirkelige og har heller ikke evne til å være kritisk. Det er jo faktisk ikke tilfelle. 

Jada, det er nok mye sannhet i det du skriver, og det var sikkert flere unge lesere som reagerte før saken ble tatt opp i media. Det har kanskje gått en slags automatikk i uttrykksformen, slik at det lett oppfattes som at «alle» unge jenter er en ukritisk saueflokk - og dét er nok langt unna sannheten...

Likevel synes jeg det er god grunn til å bli opprørt av slike innlegg. Vi lever i en tid hvor vi bombarderes av andres «perfekte fasader», noe som har resultert i et ekstremt kroppspress og usunne idealer. Mange unge jenter ser opp til disse toppbloggerne, og ønsker å kopiere deres utseende og livsstil. Derfor burde slike forbilder være langt mer bevisste på sitt ansvar, og bli flinkere til å fremme sunne idealer og verdier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ryddet for spekulasjoner og ryktespredning.

Edie, adm.

Edit: Ryddet for ryktespredning.

Edie, adm.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
4 timer siden, allesote skrev:

Er ikke hun og Martine Lunde venninner lengre? 

Har ikke vært sammen etter M kom hjem fra farmen kjendis, i følge alle sosiale medier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...