Gå til innhold

Dagbladet mener: Norge diskriminerer fedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Charlotte000 said:

Fant ikke noe statistikk som her sa at norske kvinner ikke er feminister da. Britiske kvinner kan ikke sammnlignes med  norske,likestillingen utenfor skandivania har jo noen tragiske tendenser, etter min mening. Vet ikke hva den døde linken sier,og evt når den er fra.

Tror imidlertid du sier noe når du sier at mange forbinder ordet feminisme med noe negativt, men man kan altså være feminist uten å selv definere seg som det. Eller hvertfall stå for feministiske meninger. 

Mange i min omgangskrets kan selvsagt ikke si noe på et signifikant statistsk nivå,men når jeg snakker om omgangskrets mener jeg 200-300 personer,da kan det gi en liten pekepinn på min generasjon, hvertfall de som bor i osloområdet og studerer. Hvis du gikk på UiO på midten av 90-tallet, tilhører du generasjonen over, og jeg har fått inntrykket av at "dere" tendenserer til å ha et litt annet syn på det. 

Vel vi var for likestilling i den betydning at vi var like smarte og ønsket like muligheter, det nyfeminismen (da mener jeg primært inter seksjon feminisme) ønsker er særstilling og tvunget kvotering samt tvunget likhet via kvotering og ekstra studie poeng bare fordi at man har en vagina. Jeg ser ikke at dagens feminister ønsker likestilig i rettsystemet med fordeling av omsorg av barn, militær plikt eller blant rørlegger yrket. Og man kommer ikke unna heller det hatet som visse synlige feminister proklamerer imot menn som gruppe. Eksemplet dit er anekdotisk om flesteparten som jeg kjenner er ansatt i Unn om jeg tar til hele Norge så må jeg anta at alle kjenner folk som jobber på unn. Du er et miljø som promoterer feminisme og slik er det ikke hele Norge.

Jeg har ikke kilden til TNG gallup men jeg skal finne den, flesteparten av kvinner i Norge er ikke feminister.      

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

 

Problemet er at de ekstreme er de som har kontrollen, om du sier som går imot dogma så fryser deg ut og angriper deg. At du har mange nært deg som er feminister, så betyr deg ikke at kvinner flest ønsker feminist stemplet. Du har kvinner som åpent sier at de hater menn mens de drikker fra kopper med male tears printet på dem og selger mens-smykker (http://kvinnefronten.no/feministshoppen/smykker/dsc_0261/#main). Så lenge de radikale som Marie Simonsen forsetter, så blir bare feminisme bare mer og mer upopulær siden budskapet er så radikalt og proppet opp av falsk statistikk som Wagegap og mørke tall om voldtekt. Det er så mye tull med feminisme at den kan ikke reddes, noen typer feminismer er motsetting til hverandre. Jeg gikk på UIO mitten på 90 tallet.         

Marie Simonsen har tatt seg sammen de siste årene. Hun er virkelig ikke det verste vi har i dette samfunnet og det er ikke så mange som lytter og refererer til henne heller. De fleste feminister sitter ikke og sier at de hater menn mens de drikker av kopper det står male tears på. Du overdriver så utrolig. De fleste feministene jeg har møtt har for eksempel hatt mange flere mannevenner enn de kvinnene som er mer "stereotypiske" på dette området. Og hva er problemet med en smykke med menskopp på? Det er ikke sikkert de som går med disse smykkene er de samme som sier at de hater menn. Jeg kaller ikke meg selv feminist, men jeg forstår ikke denne helt sinnsvake anti-feminismen. Den er jo på mange måter like ekstrem som den mer ekstreme (den som overkjører gutter og ikke bryr seg en dritt om dem) feminismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Vel vi var for likestilling i den betydning at vi var like smarte og ønsket like muligheter, det nyfeminismen (da mener jeg primært inter seksjon feminisme) ønsker er særstilling og tvunget kvotering samt tvunget likhet via kvotering og ekstra studie poeng bare fordi at man har en vagina. Jeg ser ikke at dagens feminister ønsker likestilig i rettsystemet med fordeling av omsorg av barn, militær plikt eller blant rørlegger yrket. Og man kommer ikke unna heller det hatet som visse synlige feminister proklamerer imot menn som gruppe. Eksemplet dit er anekdotisk om flesteparten som jeg kjenner er ansatt i Unn om jeg tar til hele Norge så må jeg anta at alle kjenner folk som jobber på unn. Du er et miljø som promoterer feminisme og slik er det ikke hele Norge.

Jeg har ikke kilden til TNG gallup men jeg skal finne den, flesteparten av kvinner i Norge er ikke feminister.      

Litt av et svar på et forholdsvis harmløst innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lava Anne said:

Marie Simonsen har tatt seg sammen de siste årene. Hun er virkelig ikke det verste vi har i dette samfunnet og det er ikke så mange som lytter og refererer til henne heller. De fleste feminister sitter ikke og sier at de hater menn mens de drikker av kopper det står male tears på. Du overdriver så utrolig. De fleste feministene jeg har møtt har for eksempel hatt mange flere mannevenner enn de kvinnene som er mer "stereotypiske" på dette området. Og hva er problemet med en smykke med menskopp på? Det er ikke sikkert de som går med disse smykkene er de samme som sier at de hater menn. Jeg kaller ikke meg selv feminist, men jeg forstår ikke denne helt sinnsvake anti-feminismen. Den er jo på mange måter like ekstrem som den mer ekstreme (den som overkjører gutter og ikke bryr seg en dritt om dem) feminismen.

Virkelig kan du vise til noe nylig der hun går tilbake noe rasjonelt, på twitter er hun mest opptatt om trump. Hun verste synlige feministen vi har, gjerne les de artiklene hun skrev etter konsert overgrepene og tysklands nyttårsfeiringen. Vel normale feminister er ikke problemet vi har akademiske feminister som tror på en konspirasjonsteori om pakkeriet, vi har media feminister som bedriver sine hobby prosjekter innenfor sin ekkokammer av feminisme. Vi har kvinnefronten som sprer direkte miksinformasjon. Disse gruppene er ekstremt problematiske, og normale rasjonelle feminister blir surt kaldt kaffefeminister. Så om du kaller deg feminist idag så må du takle å snake imot disse feministene, og akseptere at folk flest ikke assosieres med feminisme idag.  

Hva hadde hun sagt om det var menn isteden for kvinner? 

 

Problemet med mensen smykker er at dette ikke feminisme dette er parodi på feminisme, dette er tull og barnslig tekning av folk som bedriver hobby isteden for å faktisk hjelpe kvinner. Media feminister tar de opp muslimske jenter og kvinner som lever som annen klasse borgere i Norge? Bellas venner som kidnappet 2 barn og transporterte dem til Norge og gjemte hos Ap feminister som har et "netverk" for dette. 

Hva betyr det å være anti feministisk idag, jo det betyr å være for like muligheter og for menns rettigheter. For en ting som de er ikke mot kvinner og jenter eller for sær rettigheter.              

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lava Anne said:

Litt av et svar på et forholdsvis harmløst innlegg.

Sier du at jeg slem eller noe, jeg sier bare hvordan det er. Skal jeg lyve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Virkelig kan du vise til noe nylig der hun går tilbake noe rasjonelt, på twitter er hun mest opptatt om trump. Hun verste synlige feministen vi har, gjerne les de artiklene hun skrev etter konsert overgrepene og tysklands nyttårsfeiringen. Vel normale feminister er ikke problemet vi har akademiske feminister som tror på en konspirasjonsteori om pakkeriet, vi har media feminister som bedriver sine hobby prosjekter innenfor sin ekkokammer av feminisme. Vi har kvinnefronten som sprer direkte miksinformasjon. Disse gruppene er ekstremt problematiske, og normale rasjonelle feminister blir surt kaldt kaffefeminister. Så om du kaller deg feminist idag så må du takle å snake imot disse feministene, og akseptere at folk flest ikke assosieres med feminisme idag.  

Hva hadde hun sagt om det var menn isteden for kvinner? 

 

Problemet med mensen smykker er at dette ikke feminisme dette er parodi på feminisme, dette er tull og barnslig tekning av folk som bedriver hobby isteden for å faktisk hjelpe kvinner. Media feminister tar de opp muslimske jenter og kvinner som lever som annen klasse borgere i Norge? Bellas venner som kidnappet 2 barn og transporterte dem til Norge og gjemte hos Ap feminister som har et "netverk" for dette. 

Hva betyr det å være anti feministisk idag, jo det betyr å være for like muligheter og for menns rettigheter. For en ting som de er ikke mot kvinner og jenter eller for sær rettigheter.              

Jeg vet det her. Jeg er overhodet ingen fan av hvordan man behandler det at gutter faller fra og gjør det dårlig. Det er likevel forståelig. Mange kvinner har dessverre opplevd å vokse opp med kommentarer gjennom hele livet, som også går igjen her inne til tider, om at man er mindre intelligent, ikke kan være geni, ikke står for noen egentlig produksjon, hviner, skråler, kakler, er følsomme fremfor rasjonelle, etc, samtidig som deres utseende er noe av det mest kapitaliserte som finnes. "Kvinner er pene, og ubrukelige til store ting." Det er dessverre ikke så altfor rart at en del kvinner nå nyter at menn faller fra, selv om det er perverst. Det finnes alltid et "hvorfor" de gjør som de gjør, akkurat som det finnes et "hvorfor" noen menn gjør som de gjør. Feminismen er dessverre blind for at den på noen måter er blitt ren diskriminering, hvilket er trist - det sees på som rettferdig hevn. "Nå er det menns tur".

Jeg er enig i mensensmykkene, men som du sier er det en bagatell. Du kan overse den og jobbe med faktisk viktige spørsmål. Det hjelper ikke å kjempe mot mensenkopp-smykker.

Jeg er ikke anti-feminist, noen ganger - jeg har sett deg i flere debatter - ter du deg historieløst, som om kvinner hele veien har hatt like rettigheter som menn, vært like frie som menn. Dette er løgn. De aller fleste kvinner kan enes om en ting, og det er de fordommene de har møtt som kvinner når de har forsøkt å være ambisiøse, det er flere kvinner enn menn som blir seksuelt trakassering, spesielt i visse miljøer, og flere kvinner enn menn blir voldtatt. Det betyr IKKE at man ikke også skal lytte til menn som blir voldtatt og trakassert. Det er noe utrolig nedverdigende ved å knytte seksualitet, som noen menn gjør,  til vold når de hetser kvinner på nett. Kvinner kler om seg taktisk for å virke mindre feminine, igjen, for å bli tatt seriøst. Det går igjen i hele historien. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være anti-feminist, selv om jeg overhodet ikke støtter mange av de retningene som feministene har tatt. Og har mediakvinner stått opp for muslimske kvinner? Ja, noen har det. Det finnes flere mediafeminister enn Marie Simonsen. Mange står opp for både Jirde Ali, Nancy Herz og Srour i sosiale medier, som på mange måter har begynt å bli en stor diskusjonsplattform det også.

Og nå ser vi også en GOD artikkel om menns rettigheter, men det eneste du gjør i denne debatten er å klage, selv om alle de som har diskutert i denne tråden ser ut til å synes at dette er bra. Flere og flere forsker på mannegrupper: https://tv.nrk.no/serie/reggie-yates og forsøker å forstå, og til og med det sosialistiske NRK sender denne dokumentaren. Mange menn er fortvilet. Det er ingen tvil om at kjønnsstereotypier også har gjort det vanskelig for menn å leve fritt: https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502

Kolshus påpeker etterslepet av kjønnsrollemønsteret. Kjønnrollemønsteret har dessverre skadet begge parter, men det blir helt feil å si at det var kvinner som insisterte på så rigide forskjeller mellom menn og kvinner. Det var ikke de som insisterte på å kalle alt for natur. Sosialantropologien viser at det finnes mange andre måter å leve på. Det var tidligere tiders menn som insisterte på dette, og dette er dessverre vår arv og ulykke. Det var de som eide, det var de som skapte mest kultur, og de klarte å holde kvinnene unna de fleste offentlige diskusjoner og sektorer, og utdanning. Det påvirker samfunnets medlemmer som internaliserer dogmer etc. og viderefører det til neste generasjon. Dette er ikke rocket science, det er sosiologi. Når man forviser det feminine, det følsomme, til kvinnen og rakker ned på henne, som det er blitt gjort, blir det heller ikke attraktivt med en følsom mann. Det var menn som i utgangspunktet gjorde det upopulært å være det man har kommet til å kalle feminin, men som egentlig omhandler det mer universelle menneskets følelser, som man for eksempel kan se i dokumentaren til Reggie. Flere menn har mistet håp, anerkjennelse, skammer seg og er fortvilet, og de skammer seg sikkert også over alt dette, for det er FØLELSER, det skal liksom være noe kvinnelig. Ofte tenker jeg at de som blir de mest ekstreme har vært følsomme barn som overhodet IKKE har passet inn i det kjønnrollemønsteret som er prakket på dem, - de har kanskje vært engstelige og hatt vansker med konfrontasjoner - og som heller ikke har fått sine følelser anerkjent, hvilket er uhyre trist. Men dette er ikke i utgangspunktet feminismens feil, selv om flere feminister bidrar til at dette bare blir verre. Det er dette som kalles kultur, og den blir alle påvirket av. Lager man en kultur, så kommer man seg ikke unna den. Det er det som suger, og jeg håper virkelig at ting blir bedre.

Endret av Lava Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Lava Anne said:

Jeg vet det her. Jeg er overhodet ingen fan av hvordan man behandler det at gutter faller fra og gjør det dårlig. Det er likevel forståelig. Mange kvinner har dessverre opplevd å vokse opp med kommentarer gjennom hele livet, som også går igjen her inne til tider, om at man er mindre intelligent, ikke kan være geni, ikke står for noen egentlig produksjon, hviner, skråler, kakler, er følsomme fremfor rasjonelle, etc, samtidig som deres utseende er noe av det mest kapitaliserte som finnes. "Kvinner er pene, og ubrukelige til store ting." Det er dessverre ikke så altfor rart at en del kvinner nå nyter at menn faller fra, selv om det er perverst. Det finnes alltid et "hvorfor" de gjør som de gjør, akkurat som det finnes et "hvorfor" noen menn gjør som de gjør. Feminismen er dessverre blind for at den på noen måter er blitt ren diskriminering, hvilket er trist - det sees på som rettferdig hevn. "Nå er det menns tur".

 

Kvinner og jenter generelt vokser ikke opp i den tro at de er mindre intelligent, vi har forskjellige hjerner og mindre spekter over IQ enn menn. Jeg har aldri en gang hørt når jeg vokste opp at kvinner var mindre intelligence enn menn, kanskje i barneskolen. Feminismen har alltid hatt et preg av mannehat, forskjellen i dag er at man er stolt over å hate menn.    

Quote

Jeg er enig i mensensmykkene, men som du sier er det en bagatell. Du kan overse den og jobbe med faktisk viktige spørsmål. Det hjelper ikke å kjempe mot mensenkopp-smykker.

Kvinnefronten som selger disse smykkene, armbånd og div andre ting. Driver å sier ting som ikke er sant, som mørketalls kampanjen om mørketall i voldtekt saker, en av påstandene som ble sagt er at 80% av voldtektene blir henlagt. De sier også at 10% av alle kvinner i norge har opplev å bli voldtatt som var en spørreundersøkelse av demografi ukjent og ukjente kriterier de stilte for voldtekt, som er et sprik på politiets tall på 0,004256% i 25 års standard periode av alle totale voldtekter. Dette er sprøtt og rart, og kan ikke bli tatt seriøst.   

Quote

Jeg er ikke anti-feminist, noen ganger - jeg har sett deg i flere debatter - ter du deg historieløst, som om kvinner hele veien har hatt like rettigheter som menn, vært like frie som menn. Dette er løgn.

Det nekter jeg å tro at du har sett, jeg har sagt at kvinner ikke var slaver, jeg sa at kvinner fikk stemmeretten etter menn med 4 år. Det jeg har sagt er at medgift lovene garanterte kvinner rettigheter. Om Du har den fantasien at menn var fri til å gjøre hva som helst med kvinner så tar du feil. Jeg vil gjerne se hvor jeg er historieløst hen, bør være lett for deg å vise dette. 

Quote

De aller fleste kvinner kan enes om en ting, og det er de fordommene de har møtt som kvinner når de har forsøkt å være ambisiøse, det er flere kvinner enn menn som blir seksuelt trakassering, spesielt i visse miljøer, og flere kvinner enn menn blir voldtatt. Det betyr IKKE at man ikke også skal lytte til menn som blir voldtatt og trakassert. Det er noe utrolig nedverdigende ved å knytte seksualitet, som noen menn gjør,  til vold når de hetser kvinner på nett. Kvinner kler om seg taktisk for å virke mindre feminine, igjen, for å bli tatt seriøst. Det går igjen i hele historien.

Det er ikke vold å hetse kvinner på nettet, kvinner hetser menn hele tiden på sosiale medier hele tiden er det vold? Jeg vet ikke hva du svarer til i resten av innlegget. Kvinner som må følge kleskoder på jobb er mindre feminint? må ikke menn også følge kleskoder på jobb? Kan jeg gå i skjørt på sykehuset?  

Quote

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være anti-feminist, selv om jeg overhodet ikke støtter mange av de retningene som feministene har tatt. Og har mediakvinner stått opp for muslimske kvinner? Ja, noen har det. Det finnes flere mediafeminister enn Marie Simonsen. Mange står opp for både Jirde Ali, Nancy Herz og Srour i sosiale medier, som på mange måter har begynt å bli en stor diskusjonsplattform det også.

Nei media feminister har feilet norske muslimske kvinner generelt sett, dette er et område som de ikke ønsker å gå til. Det er enorme problemer som må taes opp, barnekteskap, kjønnsbestemmelse, uakseptable holdinger i fra menn, sharia og hadiffene. Resten som tar opp disse problemene er små og ubetydelige ingen vet hvem de er, å komme på NRK eller TV2 er det bare å glemme. Media eliten i Norge og mediafeministene har kastet Muslimske jenter under bussen for lenge siden.  

Hva betyr anti feminisme for deg? Jeg er ikke en antifeminist.   

Quote

Og nå ser vi også en GOD artikkel om menns rettigheter, men det eneste du gjør i denne debatten er å klage, selv om alle de som har diskutert i denne tråden ser ut til å synes at dette er bra. Flere og flere forsker på mannegrupper: https://tv.nrk.no/serie/reggie-yates og forsøker å forstå, og til og med det sosialistiske NRK sender denne dokumentaren. Mange menn er fortvilet. Det er ingen tvil om at kjønnsstereotypier også har gjort det vanskelig for menn å leve fritt: https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502

Du sier at artikkelen er god og sier jeg klager i neste ledd setting er det noe sammenheng der. Jeg har ikke sagt at dette var en dårlig ting, jeg svarte til annen person. Kjønnsstereotypier er feil ord, det er ikke en stereotype at menn blir diskriminert fra politisk og juridisk hold iforhold til kvinner. Jeg skal fortelle deg en hemmelighet, menn har preferanser til kvinner og kan også si nei til barn.   

Quote

Kolshus påpeker etterslepet av kjønnsrollemønsteret. Kjønnrollemønsteret har dessverre skadet begge parter, men det blir helt feil å si at det var kvinner som insisterte på så rigide forskjeller mellom menn og kvinner. Det var ikke de som insisterte på å kalle alt for natur. Sosialantropologien viser at det finnes mange andre måter å leve på. Det var tidligere tiders menn som insisterte på dette, og dette er dessverre vår arv og ulykke. Det var de som eide, det var de som skapte mest kultur, og de klarte å holde kvinnene unna de fleste offentlige diskusjoner og sektorer, og utdanning. Det påvirker samfunnets medlemmer som internaliserer dogmer etc. og viderefører det til neste generasjon. Dette er ikke rocket science, det er sosiologi. Når man forviser det feminine, det følsomme, til kvinnen og rakker ned på henne, som det er blitt gjort, blir det heller ikke attraktivt med en følsom mann. Det var menn som i utgangspunktet gjorde det upopulært å være det man har kommet til å kalle feminin, men som egentlig omhandler det mer universelle menneskets følelser, som man for eksempel kan se i dokumentaren til Reggie. Flere menn har mistet håp, anerkjennelse, skammer seg og er fortvilet, og de skammer seg sikkert også over alt dette, for det er FØLELSER, det skal liksom være noe kvinnelig. Ofte tenker jeg at de som blir de mest ekstreme har vært følsomme barn som overhodet IKKE har passet inn i det kjønnrollemønsteret som er prakket på dem, - de har kanskje vært engstelige og hatt vansker med konfrontasjoner - og som heller ikke har fått sine følelser anerkjent, hvilket er uhyre trist. Men dette er ikke i utgangspunktet feminismens feil, selv om flere feminister bidrar til at dette bare blir verre. Det er dette som kalles kultur, og den blir alle påvirket av. Lager man en kultur, så kommer man seg ikke unna den. Det er det som suger, og jeg håper virkelig at ting blir bedre.

Jeg finner det du skriver ikke sammenhengene eller noe svar til jeg har sagt. Patrakiet eller "de" som du omtaler her er en konspirasjonsteori. Menn er ikke på bak rommet og sier hvordan kan de undertrykke kvinner idag, dette har aldri skjedd. 

For oppsummere det jeg mener og føler, feminisme silk som den var og som du ønsker den skal være er død. Den kommer ikke tilbake siden dogmatiske feminister er de som vant ut tilslutt. De gjør mer og mer sprøe ting og tror på ting som ikke er sant, å være et permanent offer for samfunnet som kvinne mister sympati relativt fort for folk flest.   

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Kvinner og jenter generelt vokser ikke opp i den tro at de er mindre intelligent, vi har forskjellige hjerner og mindre spekter over IQ enn menn. Jeg har aldri en gang hørt når jeg vokste opp at kvinner var mindre intelligence enn menn, kanskje i barneskolen. Feminismen har alltid hatt et preg av mannehat, forskjellen i dag er at man er stolt over å hate menn.   

Første du skriver er feil. Hjernen er plastisk. Les nevrovitenskap.  Hjernen forholder seg også til ERFARING. Les DETTE: https://forskning.no/matematikk-seksualitet-stub/2008/02/stereotyper-gjor-jenter-mattesvake
Kvinner BLIR dårligere av å bli kalt uintelligente og bli fortalt at de har "svakere logisk sans" enn gutter. Når de ikke blir fortalt det gjør de det liker bra. Dette er OGSÅ et argument for ikke å hakke på gutta for å gjøre det dårlig på skolen og kalle jenter bedre enn gutter. Kvinner har fått høre dette i over tusen år. Det gjør noe med HJERNEN, som formes etter erfaring. Dette er PSYKOLOGI. FEMINISMEN kom ETTER kvinnediskrimineringen. Dette er et FAKTUM. Menn diskriminerte kvinner. Kvinner skapte feminismen, i hvert fall i Europa. Akkurat her kan jeg ikke like mye om Midt-Østen, men regner med noe av det samme skjedde der.

Du er faktisk virkelighetsfornektende. Når du ser og hører om andre kvinners erfaringer med dette så burde du utvide synet ditt, ikke påstå at de lyver. 

----

Det nekter jeg å tro at du har sett, jeg har sagt at kvinner ikke var slaver, jeg sa at kvinner fikk stemmeretten etter menn med 4 år. Det jeg har sagt er at medgift lovene garanterte kvinner rettigheter. Om Du har den fantasien at menn var fri til å gjøre hva som helst med kvinner så tar du feil. Jeg vil gjerne se hvor jeg er historieløst hen, bør være lett for deg å vise dette. 

Ja, du kan jo begynne med å lese historieBØKER. Jeg linker ikke nett, jeg leser bøker. Jeg leser historie og jeg leser sosiologi. Jeg leser eldre forskning som frenologi, hvor det står svart på hvitt også i brever fra noen menn at de forsøker å vise at kvinner er dummere enn menn. Jeg leser. Jeg sitter ikke på nett og leter etter kjappe artikler. Du må GJERNE spørre med om bøker.

Det er ikke vold å hetse kvinner på nettet, kvinner hetser menn hele tiden på sosiale medier hele tiden er det vold? Jeg vet ikke hva du svarer til i resten av innlegget. Kvinner som må følge kleskoder på jobb er mindre feminint? må ikke menn også følge kleskoder på jobb? Kan jeg gå i skjørt på sykehuset?  

Det er MER seksualisert hets mot kvinner enn mot menn. Kleskoder handler om for eksempel kvinner i høyere posisjoner som statsminister etc., som kler seg i dress. Dette er også en del av historien, bortsett fra Thatcher, som gjorde det til en greie å bruke håndveske.

Nei media feminister har feilet norske muslimske kvinner generelt sett, dette er et område som de ikke ønsker å gå til. Det er enorme problemer som må taes opp, barnekteskap, kjønnsbestemmelse, uakseptable holdinger i fra menn, sharia og hadiffene. Resten som tar opp disse problemene er små og ubetydelige ingen vet hvem de er, å komme på NRK eller TV2 er det bare å glemme. Media eliten i Norge og mediafeministene har kastet Muslimske jenter under bussen for lenge siden.  

NEI. Fokuset deres har TATT seg opp.

Hva betyr anti feminisme for deg? Jeg er ikke en antifeminist.

Ånei?

Du sier at artikkelen er god og sier jeg klager i neste ledd setting er det noe sammenheng der. Jeg har ikke sagt at dette var en dårlig ting, jeg svarte til annen person. Kjønnsstereotypier er feil ord, det er ikke en stereotype at menn blir diskriminert fra politisk og juridisk hold iforhold til kvinner. Jeg skal fortelle deg en hemmelighet, menn har preferanser til kvinner og kan også si nei til barn.

Hva mener du med at dette er en hemmelighet? Det at man ikke mener at fedre kan være bedre til å passe sine egne barn enn mor handler selvfølgelig også om inngrodde kjønnsstereotypier, for eksempel. Det er trist, og her taper far.

Jeg finner det du skriver ikke sammenhengene eller noe svar til jeg har sagt. Patrakiet eller "de" som du omtaler her er en konspirasjonsteori. Menn er ikke på bak rommet og sier hvordan kan de undertrykke kvinner idag, dette har aldri skjedd. 

Det er sammenhengende og det er sant. Det er totalt forståelig og det er ekte. Det er ikke min feil at du ikke vil høre det, og jeg har IKKE sagt at menn er på bakrommet og sier hvordan de kan undertrykke kvinner i dag, det har du FUNNET opp.

For oppsummere det jeg mener og føler, feminisme silk som den var og som du ønsker den skal være er død. Den kommer ikke tilbake siden dogmatiske feminister er de som vant ut tilslutt. De gjør mer og mer sprøe ting og tror på ting som ikke er sant, å være et permanent offer for samfunnet som kvinne mister sympati relativt fort for folk flest.   

Det her gidder jeg ikke mer. Og du lager bare stråmann. Jeg tror heller ikke et sekund på at du er en kvinne.

 

Endret av Lava Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
20 minutter siden, Lava Anne skrev:

Det her gidder jeg ikke mer. Og du lager bare stråmann. Jeg tror heller ikke et sekund på at du er en kvinne.

Hvorfor tror du ikke hun er kvinne? Tror du ikke kvinner kan være "på menns side"? Dagens feminisme er helt kokos! Det handler ikke om like rettigheter for kvinner og menn lenger, det handler om særrettigheter for kvinner på bekostning av menn.

https://twitter.com/femdom_Oprah

https://twitter.com/EmpresWife/status/993182827465379842

https://twitter.com/HokutoSMizukami/status/996077684009533442

https://twitter.com/internationalm/status/994250606075301894

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hvorfor tror du ikke hun er kvinne? Tror du ikke kvinner kan være "på menns side"? Dagens feminisme er helt kokos! Det handler ikke om like rettigheter for kvinner og menn lenger, det handler om særrettigheter for kvinner på bekostning av menn.

https://twitter.com/femdom_Oprah

https://twitter.com/EmpresWife/status/993182827465379842

https://twitter.com/HokutoSMizukami/status/996077684009533442

https://twitter.com/internationalm/status/994250606075301894

 

Nei. Jeg tror ikke at en kvinne ikke på noen som helst måte klarer å kun klage på feminister og si at kvinnediskriminering gjennom historien ikke er fakta. Spør gjerne oss som forsøker å være ambisiøse, og som møter latterliggjøring fra menn om tenkning og logikk i flere av de sfærer. Hvis dere faktisk gidder å høre. Jeg synes det er veldig merkelig med kvinner som har sluttet å lytte til kvinner og kun lytter til menn, selv i diskusjoner hvor man faktisk i tillegg prøver å si at feminismen har gått for langt på en del punkter.
 Jeg trenger ikke de linkene. Jeg vet godt hva en del feminister driver på med. Men å feie alt en del menn gjør mot kvinner under teppet, fordi feminismen på mange måter har driti seg ut, er helt bakvendt.
 

Endret av Lava Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, Lava Anne skrev:

Nei. Jeg tror ikke at en kvinne ikke på noen som helst måte klarer å kun klage på feminister og si at kvinnediskriminering gjennom historien ikke er fakta.

Elin gjør da mye mer enn å klage på feminister. Og aldri har jeg sett hun har skrevet at kvinnediskriminering aldri har funnet sted heller. Å klage på feminister er vi flere som gjør. De fokuserer på helt feil ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosetelys skrev:

Elin gjør da mye mer enn å klage på feminister. Og aldri har jeg sett hun har skrevet at kvinnediskriminering aldri har funnet sted heller. Å klage på feminister er vi flere som gjør. De fokuserer på helt feil ting.

Det har hun gjort flere ganger. Og jeg har også klaget på feminisme. Men det går an å holde to tanker i hodet samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Elin gjør da mye mer enn å klage på feminister. Og aldri har jeg sett hun har skrevet at kvinnediskriminering aldri har funnet sted heller. Å klage på feminister er vi flere som gjør. De fokuserer på helt feil ting.

DE er mangfoldige. Dere refererer kun til de ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, Lava Anne skrev:

DE er mangfoldige. Dere refererer kun til de ekstreme.

Det er de som skriker høyest og proklamerer for verden at det er slik en ekte feminist oppfører seg. De har definert feminisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det er de som skriker høyest og proklamerer for verden at det er slik en ekte feminist oppfører seg. De har definert feminisme.

Nei. Det er DERE som fortsetter å lytte til dem og som ikke søker dere til moderate stemmer. DE er en DEL av feminismen. De har ikke definert feminismen bare fordi de skriker. Det er ikke kun feminismens feil at anti-feminister sitter og mater seg selv med de mest ekstreme feministene fordi gudene vet hvorfor - de liker drama og få bekreftet sitt syn på at feminisme er helt høl i hue?, det er også deres egen feil at dere får et forvrengt syn på det fordi dere igjen og igjen velger å lytte kun til dem. Det er skyld fordelt. De som skriker, og de som bare oppsøker skrikinga. Det finnes mange andre kilder, ikke skjønner jeg bæret av hvorfor man kun oppsøker det man provoseres av. Men der det ikke er krangel, starter man selvfølgelig en. Begynner å lure på om det handler om kjedsomhet. Nyanserte debatter er jo ikke like turn-on.

Endret av Lava Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
8 timer siden, Lava Anne skrev:

Nei. Det er DERE som fortsetter å lytte til dem og som ikke søker dere til moderate stemmer. DE er en DEL av feminismen. De har ikke definert feminismen bare fordi de skriker. Det er ikke kun feminismens feil at anti-feminister sitter og mater seg selv med de mest ekstreme feministene fordi gudene vet hvorfor - de liker drama og få bekreftet sitt syn på at feminisme er helt høl i hue?, det er også deres egen feil at dere får et forvrengt syn på det fordi dere igjen og igjen velger å lytte kun til dem. Det er skyld fordelt. De som skriker, og de som bare oppsøker skrikinga. Det finnes mange andre kilder, ikke skjønner jeg bæret av hvorfor man kun oppsøker det man provoseres av. Men der det ikke er krangel, starter man selvfølgelig en. Begynner å lure på om det handler om kjedsomhet. Nyanserte debatter er jo ikke like turn-on.

Jeg oppsøker ikke aktivt feminister siden feminister, som sagt, ikke er my cup of tea. Jeg oppsøker veldig sjelden ting eller mennesker jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...