Gå til innhold

Blank på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det blir flere seere etterhvert. Da jeg begynte å se på SKAM var det ikke så mange i starten, men seertallene økte jo noe voldsomt til slutt.

Anonymkode: 86ce1...0f0

Enig. Og så kan det være at mange er opptatt med den amerikanske versjonen av Skam som kom omtrent samtidig.

Anonymkode: 495e5...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Pixxie skrev:

Når kommer det mer oppdateringer? 😩😩

Det er det ingen andre enn NRK som vet.  Nå er det en midtveis seriepause som varer i ukjent tid, som vanlig i disse nettseriene til NRK.  Det er litt forskjellig hvor lenge de har vart tidligere så vanskelig å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har nettopp blitt anbefalt serien, og synes den er veldig bra. De begynner å nærme seg min alder, og de har mye mer til felles med meg enn Skam-gjengen hadde. Jeg tror hele poenget med disse seriene er at ting skal gå litt sakte og være mer realistisk. Livet generelt er ganske kjedelig :P 

Dette er forresten sjette slik type serie fra NRK. Det er Sara, Mia, Biff, Jenter, Skam og Blank, der karakterene blir eldre og eldre, og hendelsene skjer real-time gjennom blogger eller en egen nettside. Titter gjennom Sara nå og det er som å lese dagbøkene mine fra da jeg var 13 :fnise:

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Blank er helt fantastisk!! Jeg er nå voksen og drømmer meg tilbake til ungdomstiden.

Simen er bare så nydelig... 

Anonymkode: 8cd3a...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kalevala skrev:

Det er det ingen andre enn NRK som vet.  Nå er det en midtveis seriepause som varer i ukjent tid, som vanlig i disse nettseriene til NRK.  Det er litt forskjellig hvor lenge de har vart tidligere så vanskelig å si. 

Åh, det er så spennende nå at jeg dauer av å måtte vente lenger! Håper at det kommer noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kalevala skrev:

Det er det ingen andre enn NRK som vet.  Nå er det en midtveis seriepause som varer i ukjent tid, som vanlig i disse nettseriene til NRK.  Det er litt forskjellig hvor lenge de har vart tidligere så vanskelig å si. 

Det er ikke bare streiken som gjør det da?

Anonymkode: 17323...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare streiken som gjør det da?

Anonymkode: 17323...d4d

Det er jo journalistene som streiker så tviler på at det har noe å si for Blank? Skam hadde også sånne pauser.

Anonymkode: 72da8...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Blank mye bedre enn Skam! Karakterene i Blank er mye nærmere meg i alder, og jeg tror det er mye av grunnen til at jeg liker det såpass godt. Dessuten synes jeg Skam ble så kjedelig etter hvert, jeg gikk lei visse karakterer, og jeg mistet rett og slett interessen. Så mest på det bare for å se hva det var. Jeg så heller på Unge Voksne da.

Ei venninne av meg anbefalte meg Blank, og så glemte jeg det litt bort. Begynte nettopp å se på, og nå skal jeg straks begynne på episode 3. Foreløpig liker jeg det veldig godt, selv om det går litt sakte. Mye bedre enn å høre på William og Noora som bruker en halv evighet på å bli ferdig med en samtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 13.50, Linaria skrev:

Har nettopp blitt anbefalt serien, og synes den er veldig bra. De begynner å nærme seg min alder, og de har mye mer til felles med meg enn Skam-gjengen hadde. Jeg tror hele poenget med disse seriene er at ting skal gå litt sakte og være mer realistisk. Livet generelt er ganske kjedelig :P 

Dette er forresten sjette slik type serie fra NRK. Det er Sara, Mia, Biff, Jenter, Skam og Blank, der karakterene blir eldre og eldre, og hendelsene skjer real-time gjennom blogger eller en egen nettside. Titter gjennom Sara nå og det er som å lese dagbøkene mine fra da jeg var 13 :fnise:

Hvor finner du de andre seriene? Finner bare "jenter" på nrk tv🤔

Anonymkode: a3a0d...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor finner du de andre seriene? Finner bare "jenter" på nrk tv🤔

Anonymkode: a3a0d...71e

Usikker på om alle ligger ute. Er noen år siden noen av dem gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endelig tatt meg tid til å å se/lese meg gjennom denne. Kommer definitivt til å følge videre. Liker den kjempegodt!!

Anonymkode: 49245...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på serien jeg også. Men er det bare jeg som synes karakterene er litt... flate? Mangler personlighet? Hun Ella er så mutt, hun har nesten ikke følelser ser det ut som. Han Mats er bare vemmelig. Hun som spiller venninna hennes er en helt elendig skuespiller.. Liker greia mellom Ella og Simen da, håper det tar seg opp. :) 

Også er det så mye stillhet! Litt sånn unaturlige stillheter hvor jeg blir sånn «si noe!! Slutt å vær merkelig!» I siste episode skjedde det jo ingenting? Utenom de siste 5 minuttene kanskje. Det må skje litt mer, ha litt mer interessante samtaler

Anonymkode: 2cacb...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svake karakterer som vi ikke kommer inn på 😕

Anonymkode: b239a...9ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svake karakterer som vi ikke kommer inn på 😕

Anonymkode: b239a...9ff

Ja akkurat. De gir for lite av seg selv liksom. 

Anonymkode: 2cacb...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følger med på serien jeg også. Men er det bare jeg som synes karakterene er litt... flate? Mangler personlighet? Hun Ella er så mutt, hun har nesten ikke følelser ser det ut som. Han Mats er bare vemmelig. Hun som spiller venninna hennes er en helt elendig skuespiller.. Liker greia mellom Ella og Simen da, håper det tar seg opp. :) 

Hvordan mener du Mats er vemmelig? Syns bare han er en raring. Men hun Susanne klarer jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppa skrev:

Hvordan mener du Mats er vemmelig? Syns bare han er en raring. Men hun Susanne klarer jeg ikke..

Pompøs og sossete. Sånn liksom-smart og intellektuell der han deltar på alle disse arrangementene, sånn for fasadens skyld. Synes bare han er så klein og tilgjort :S Klarer ikke helt å forklare det, men jeg får sånn frysninger av ham

Anonymkode: 2cacb...3b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Følger med på serien jeg også. Men er det bare jeg som synes karakterene er litt... flate? Mangler personlighet? Hun Ella er så mutt, hun har nesten ikke følelser ser det ut som. Han Mats er bare vemmelig. Hun som spiller venninna hennes er en helt elendig skuespiller.. Liker greia mellom Ella og Simen da, håper det tar seg opp. :) 

Også er det så mye stillhet! Litt sånn unaturlige stillheter hvor jeg blir sånn «si noe!! Slutt å vær merkelig!» I siste episode skjedde det jo ingenting? Utenom de siste 5 minuttene kanskje. Det må skje litt mer, ha litt mer interessante samtaler

Anonymkode: 2cacb...3b1

Dette minner meg om da kjæresten og jeg så Dead man walking.

Filmen bevret av emosjoner og spenning. Den tok meg med på en berg-og-dalbane av følelser. Jeg lo og gråt (innvendig) underveis. 

Han sukket tungt da filmen var ferdig, og sa at det var noe av det K J E D E L I G S T E han hadde sett. 

Da jeg ba ham utdype, forklarte han at "Det skjedde jo ingenting". Ingen handling. 
Ingen ytre handling, betydde det. Han så ikke, og følte ikke alle de underliggende spenningene og følelsene jeg ble så grepet av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...