Gå til innhold

Hvis det kom uanmeldt besøk på døren din akkurat NÅ!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du åpnet og bedt inn uten å føle at du skulle ryddet og vasket litt først?

På grunn av en syk nabo som nødetatene ikke fikk tak i, banket politiet på døren min i går for å høre om jeg hadde lagt merke til noe mistenkelig. (Det hadde jeg ikke og det viste seg etterhvert at naboen hadde det bra).

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra jobb, og her er saken;

- Jeg hadde kosebukse og en stygg tskjorte på. Håret satt opp i en rufsete knute på hodet. Hadde duppet av på sofaen og maskaraen hadde drysset av under øynene.
- Jeg hadde vært sløv med å ta oppvasken på to dager. Jeg lager all mat fra bunnen og bruker mange kjeler, stekepanner, bestikk og tallerkener. Følte hele kjøkkenbenken så bomba ut. 
- I stua hadde jeg sminket meg ved sofabordet fordi jeg ville sminke meg i dagslys den morgenen. Og jeg hadde lest avisen dagen før og klippet ut artikler jeg ville ta vare på, så hele stuebordet var dekket av sminketing, aviser og en saks. (Ryddet det ikke vekk da jeg hadde flere aviser å gå igjennom).
- På soverommet hadde jeg bare vrengt av meg dyna og kastet den ned på sengen og kledd av meg pysjen og slengt den på gulvet da jeg sto opp.
- Vasker leiligheten på søndager, så det var jo en uke siden sist vask (Vasker av overflater osv oftere, men jeg mener gulvvask og klorvask på badet etc).
- Jeg må ofte bæsje når jeg kommer hjem fra jobb, hadde også akkurat gjort dette da polisen ringte på. Luktet ikke godt på badet, og jeg bor i liten leilighet så lukten var nok merkbar da jeg åpnet ytterdøren (jeg er hypersensitiv på lukt, så kanskje bare jeg som overdriver. Men likevel).

Og det slo meg; jeg er ikke klar for å få besøk når som helst. Men så ser jeg på diverse TV-program at folk ber inn programledere og øvrig TV-team når de banker uanmeldt på. (Det kan jo være en viss tid man får på å rydde overflatene osv da, men likevel). Og jeg vet at på "landet" er det vanlig å få uanmeldt besøk.

Er det jeg som er rar som alltid har skinnende rene overflater når jeg har besøk, eller er jeg rar fordi jeg ikke alltid har det ryddig?
Hvordan har du det? 

Anonymkode: f3f7c...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker du er ganske normal. :)

Og politiet har likevel sett det aller meste, så ingenting å stresse over.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reagert på akkurat det samme 😂 nær familie og venner får komme inn uansett, men tv team?? Ikke kjangs!! 😂🙈

Anonymkode: cda71...430

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det slettes ikke ryddig og rent hele tiden. Sjelden det er helt bomba, men som regel er det litt rot, vi har to små barn. Når jeg venter besøk så rydder og shiner jeg. Jeg liker ikke å få uanmeldt besøk. Det er greit at mamma, pappa, svigermor eller svigerfar kommer uanmeldt, men helst ikke noen andre. 

Anonymkode: ca68c...dff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå? Beklager, men jeg er på vei ut med bikkja. (Jeg har ikke ryddet, med andre ord.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Senil

slikt har jeg aldri brydd meg om. Jeg har det rent. Men rot, det finnes det her i huset. Aldri ryddet eller vasket ekstra før besøk, da vi lever her og at det finnes litt rot her og der, litt oppvask ol ser jeg på som normalt. Føler meg ubekvem i helt striglede hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da får besøket koke kaffe og stå for "underholdningen" selv. Jeg er i min egen boble, les: alenetid.

Husmornykker eier jeg ikke, men her er bra nok.

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Macro skrev:

Hva i all verden er det du klipper ut av avisene...?

😂 Det er sært, jeg vet, men jeg klipper ut de artiklene jeg vil lese for å slippe å bla i den store avisen når jeg leser det jeg vil lese. Klarer aldri lese avisen uten at den bretter seg og krøller seg og bla uten å bli kølsvart på fingrene osv osv. Foretrekker aviser elektronisk, men fikk et bra tilbud på papiravis og takket "ja". Aldri mer!! 😂

Anonymkode: f3f7c...35a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber alltid inn om jeg ikke skal ut. Ikke alltid like ryddig, men det får gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen kom på uanmeldt besøk hos meg tror jeg de måtte ha hatt terapi i ettertid for å komme seg over traumet :hoho: Akkurat nå er kjøkkenet bombet etter at jeg laget enchiladas i går og ikke orka å rydde. Bordet mitt er dekket av hobby-greier jeg ikke orka å rydde unna, jeg sitter her i ullsokker, batman-truse og en koseskjorte som er så slitt at den er gjennomsiktig der puppa er, og har hull i armhula... Håret er fettete etter å ha eksperimentert med fletter og feilet big time, har ingen sminke, skittne briller, klesstativet har sikkert stått med tørre klær i 3 dager, har 4 knyttede plastposer på gulvet som ser ut som søppel(det er klær til fretex:P), og det ligger BH'er og robot-kuker litt her og der. Nei, jeg er ikke klar til å ta i mot besøk når som helst :fnise: Når det en sjelden gang ringer på døren så får jeg innimellom litt små-panikk fordi jeg ikke finner A: en bh. B: en bukse:P Men det er uhyre sjeldent jeg får uanmeldt besøk, men hadde bestevenninna mi stått på døra hadde jeg jo sluppet henne inn men ja... Tror jeg hadde skjemtes litt likevel om hun er venninna mi :fnise:

Anonymkode: 41e90...273

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sluppet noen inn. Åpner aldri hvis noen ringer på. De som trenger å nå meg, kan gjøre det på telefon.

Dessuten sitter jeg på do akkurat nå. Og fir ordens skyld. Har ikke begynt å tørke meg enda. Da hadde jeg aldri rørt telefonen. Legger den på en krakk, og vasker hendene ført, når jeg har kommet så langt.

Anonymkode: 41f2e...683

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå måtte jeg be om å få 10 minutter å kle på meg ordentlig. Går rundt i en sommerkjole, uten noe under. Slappe av klær!

Huset er greit. Det er stort sett greit. Rydder og vasker litt hver kveld. Har aldri to dagers oppvask i kummen. Tar ting etterhvert. Klarer ikke å leve i rot og skit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Det er sært, jeg vet, men jeg klipper ut de artiklene jeg vil lese for å slippe å bla i den store avisen når jeg leser det jeg vil lese. Klarer aldri lese avisen uten at den bretter seg og krøller seg og bla uten å bli kølsvart på fingrene osv osv. Foretrekker aviser elektronisk, men fikk et bra tilbud på papiravis og takket "ja". Aldri mer!! 😂

Anonymkode: f3f7c...35a

Men du må jo uansett bla igjennom for å finne det du vil klippe ut?😋

 

Men til saken. Jeg er ikke glad i uanmeldt besøk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det slo meg; jeg er ikke klar for å få besøk når som helst. Men så ser jeg på diverse TV-program at folk ber inn programledere og øvrig TV-team når de banker uanmeldt på. (Det kan jo være en viss tid man får på å rydde overflatene osv da, men likevel). Og jeg vet at på "landet" er det vanlig å få uanmeldt besøk.

Er det jeg som er rar som alltid har skinnende rene overflater når jeg har besøk, eller er jeg rar fordi jeg ikke alltid har det ryddig?
Hvordan har du det? 

Anonymkode: f3f7c...35a

Eh.. de tv programmene er skuespill, da. De ringer selvsagt på først og sier at nå kommer de og skal filme, så da må huseieren komme ut og smile, si hei og invitere inn

 

Anonymkode: 849d9...019

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde gått helt fint. Har det alltid rent og ryddig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk uanmeldt besøk en gang jeg akkurat hadde flyttet i ny leilighet. Vedkommende som kom på besøk var ikke klar over at dette var flyttedagen. Uansett, jeg inviterte inn, og ordnet en kopp kaffe (og måtte lete fram kaffetrakteren for å få laget den). Det ble et trivelig besøk i en bomba leilighet, men jeg hadde kanskje følt meg mer brydd uten en god grunn til rotet.

Uansett, jeg tenker at når folk kommer overraskende på besøk, så forventer de ikke å komme til strøkent hus. Mesteparten av tiden har jeg det normalt ryddig/rent, men hadde det ikke vært det, hadde jeg sikkert sluppet venner inn likevel. På noen minutter har jeg i alle fall rydda nok unna til at det går an å sitte i stua.

Et TV-team hadde jeg derimot aldri sluppet inn, men jeg tenker dette kanskje ikke er så uventet som det framstår på TV.  Filmingen er nok avtalt på forhånd.

Anonymkode: 45585...533

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag er det greit, ryddet og vasket hele leiligheten i går, men ellers hadde jeg ikke invitert noen inn nei. Jeg studerer ved siden av fulltidsjobb og driver en del med håndarbeid, så her er spisebordet fult av studieting (printer, pc, bøker, ørten utskrifter, permer og div rot), skjenken er midlertidig lagring for blader, aviser, ladere og div som ikke kommer på plass med en gang, sofaen flyter over av garn og ulike strikkeprosjekt, sofabordet har alt tilbehøret til strikkeprosjektene samt ipad og diverse kopper og glass, strykebrettet står midt på gulvet, så jeg tenker du er helt normal. Jeg lukker som regel ikke opp for uanmeldt besøk, sist det ringte en venninne og sa hun ville stikke innom om fem minutt tok jeg en hvit løgn og sa jeg først var hjemme om tre kvarter. Da rakk jeg å sope opp rotet og hive det inn på soverommet, dra over vask og toalett på badet, og dra moppen over stuegulvet. Men politiet trengte vel ikke komme inn til deg, holdt det ikke at du snakket med dem i døråpningen?

Anonymkode: 2ae28...304

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også rent og ryddig omtrent til enhver tid - er verre med antrekk og sminken for å si det sånn. Går ikke rundt i annet enn koseklær hjemme og ser sjeldent fresh og nysminka ut. Mer sånn uten sminke - på tur i dusjen - greie.

Fikk uventet besøk i går, og må innrømme at ja, det er litt uhyggelig. Boligen var fin og ren den, men var på tur i dusjen og hadde på meg svette treningsklær. Not cool bro

Anonymkode: abd47...b3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Macro skrev:

Men du må jo uansett bla igjennom for å finne det du vil klippe ut?😋

 

Men til saken. Jeg er ikke glad i uanmeldt besøk.

Joda, men da tar jeg en sjau, blir svart på fingrene én gang. Har avisen flatt på bordet når jeg klipper, holder den ikke opp som når jeg leser, så den bretter seg ikke ned og krøller seg. Samler opp alle klippene og leser igjennom uten brett, krøll og uten å måtte slikke på fingrene for å bla til neste side og dermed bli svart.

Som jeg sa, jeg VET det er sært. Men sånn er det nå. Må kanskje skaffe meg en hobby så jeg får bedre ting å gjøre... 😂

Anonymkode: f3f7c...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...