ComfortCat Skrevet 6. mai 2018 #41 Skrevet 6. mai 2018 Komisk fenomen det der med stor 'punkersveis'-pels og 'revehale', men det pleier som regel alltid å glatte seg helt ut innen maks 5 min etter en kattekrangel eller annet naturlig drama. Ofte skjer det også til en viss grad når de drømmer. Rart at ikke ts nevner noe om hvor katta vanligvis pleier å gå på do da. Om det er ute og den ikke har sand inne, kan det jo tyde på at at den har opplevd noe overveldende, og derfor ikke vil ut igjen med det første. Vil forresten anbefale Litter Kwitter til alle inne-katteiere. Krever en god del tålmodighet av eier i opplæringsfasen, men resultatet er absolutt verdt det: "SAY GOODBYE TO THE LITTER TRAY FOREVER". Tror respekten for katter hadde økt stort om flere fikk øynene opp for den muligheten.
Gjest Anthrax Skrevet 6. mai 2018 #42 Skrevet 6. mai 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du som er dyrlege, har du noen gang hørt om eller sett "stor pels" på katt i flere timer? Hva er det egentlig? Jeg har hatt flere katter og har aldri sett det. Anonymkode: d5da5...394 Antar du viser til TS' beskrivelse av stor pels i flere timer? Nei. Første tanken min er traume som medfører ødem under huden og kan få den til å virke stor - men jeg måtte sett katten for å skjønne hva som menes, selvfølgelig. TS' katt er helt klart en kandidat for akuttvakta. Synd det finnes slike folk som mener de vet best for dyret, men faktisk påfører den mer skade og smerter av å kjøre opplegg slik TS gjør..... Endret 6. mai 2018 av Anthrax
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #43 Skrevet 6. mai 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Du som er dyrlege, har du noen gang hørt om eller sett "stor pels" på katt i flere timer? Hva er det egentlig? Jeg har hatt flere katter og har aldri sett det. Anonymkode: d5da5...394 Kanskje katten er hoven og derfor virker pelsen større? Anonymkode: f29e7...97c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #45 Skrevet 6. mai 2018 10 hours ago, Anthrax said: Antar du viser til TS' beskrivelse av stor pels i flere timer? Nei. Første tanken min er traume som medfører ødem under huden og kan få den til å virke stor - men jeg måtte sett katten for å skjønne hva som menes, selvfølgelig. TS' katt er helt klart en kandidat for akuttvakta. Synd det finnes slike folk som mener de vet best for dyret, men faktisk påfører den mer skade og smerter av å kjøre opplegg slik TS gjør..... Interessant. Er det noen som ser mange sykdomstilstander er det jo dyrleger. Jeg har ikke sett denne tilstanden eller hørt om den, ikke finner jeg det når jeg googler. Ingen andre i tråden har sett denne tilstanden før heller så vidt jeg kan forstå. Anonymkode: d5da5...394
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #46 Skrevet 6. mai 2018 Har ikke lest hele tråden. Men, katter er veldig flinke til å skjule smerte. Selv om han ikke virker til å ha noen skader, kan det være noe. Det virker på meg, ut fra hva du skriver, som om katten har fått et sjokk. Den kan ha blitt angrepet av et annet dyr (katt, hund, grevling...), evt. kanskje blitt påkjørt "litt". Evt. et menneske som har skutt etter katten (det skjer desverre 😿) Men da ville du nok sett blod da... MEN "tilstanden" du beskriver høres veldig ut som sjokk. Jeg har selv to katter. Første tur ut med han ene i bånd, da traff vi på en nabokatt. Du verden hvordan min reagerte! Tok ham raskt med inn, han gikk helt i slow motion, håret i været, når han så broren sin ble han nesten livredd! Heldigsvis så det ut som om broren sanset noe, gikk bort og begynte å vaske ham. Da roet han seg ned. Men det ble er stort sjokk for min Pepsi å plutselig møte dette store katte-vesenet ute. Sjønner deg kjempe godt i forhold til "nød-dyrlege", etter min mening er de alt for dyre. Men vet også fra en venninne at du kan ringe å spør om råd, uten å reise inn. De hadde en hund som rev av en klo. De fikk beskjed om at de fint kunne vente til mandag (dette var søndag), på å komme inn, da de egentlig ikke kom til å kjunne gjøre mer en hva eierene gjorde; å rense såret. Anonymkode: 20fbb...810
ComfortCat Skrevet 7. mai 2018 #47 Skrevet 7. mai 2018 Kan "stor pels" og slapphet være sjokkskade fra huggormbitt? Da er mye drikke og hvile 1-2 uker fremover minimums- hjemmebehandling.
Gjest Anthrax Skrevet 7. mai 2018 #48 Skrevet 7. mai 2018 39 minutter siden, ComfortCat skrev: Kan "stor pels" og slapphet være sjokkskade fra huggormbitt? Da er mye drikke og hvile 1-2 uker fremover minimums- hjemmebehandling. Minimum etter en (haste)tur hos veterinæren. Lever katten enda, TS?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #49 Skrevet 7. mai 2018 Katten er vel død siden TS ikke svarer. Anonymkode: dee23...5e3 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. mai 2018 #50 Skrevet 7. mai 2018 Får håpe TS er hos dyrelegen, siden hun ikke svarer, men jeg har mine tvil...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå