AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Jeg har søkt på alt mulig for å finne ut hva som kan feile den 12 år gamle katten min. Den gikk ut frisk og glad i går morges og kom hjem som en Zombie noen timer senere. Dvs den kom inn sakte og lavt og med stor pels. Så satt den seg midt på kjøkkenet og stirret rett fremfor seg - og der satt den i noen timer. Deretter forflyttet den seg og gjorde det samme i stua. Vent, i mellomtiden bæsjet den på stuegulvet og tisset i gangen. Normal avføring, men veldig unormal atferd. Etter dette har katten stort sett sovet - jeg tror den har sovet fordi den ligger i normal sovestilling med øynene igjen. Pelsen er fremdeles stor. Vi klare ikke å vekke den ordentlig. Vi har undersøkt og nesten snudd opp ned på katten uten at den bryr seg eller viser tegn til smerte. I dag morges begynte vi å gi den vann med sprøyte siden den ikke gjør noe aktivt for å forflytte seg eller oppsøke mat/drikke. Den ligger bare helt i ro med øynene igjen. Vi tror den setter pris på nærkontakt, men det er vanskelig å si. Skal koke fisk og mose til den nå - samt gi fiskevannet i sprøyte. Blir den ikke bedre blir det veterinær på mandag. Om noen lurer på hvorfor jeg ikke tar den til veterinær nå er det to grunner: 1 og viktigst - det virker ikke som om den lider - mer som om den er havnet i en "tilstand". 2 - vi har den ikke forsikret og har dårlig økonomi. Sånn er det dessverre. Jeg håper at det ikke blir hovedpoenget i denne tråden. Anonymkode: 35661...eb6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Vel det eneste rådet er å dra til dyrlegen, i det minste så skal dere ta en telefon dit å høre med dem hva de synes. Dere kan også forklare situasjonen deres ang økonomi, dyrlegen vil kunne si om dere burde komme med en gang eller om det kan vente bare dere følger med på tilstanden. Hvis dere ikke en gang ringer til dyrlegen for å få råd fra noen som har greie på dette så gi fra dere katten. Anonymkode: f00f1...066 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Ikke for å skremme deg, men det kan det være et symptom på skader på nervesystemet. Dyrelege. Nå !
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel det eneste rådet er å dra til dyrlegen, i det minste så skal dere ta en telefon dit å høre med dem hva de synes. Dere kan også forklare situasjonen deres ang økonomi, dyrlegen vil kunne si om dere burde komme med en gang eller om det kan vente bare dere følger med på tilstanden. Hvis dere ikke en gang ringer til dyrlegen for å få råd fra noen som har greie på dette så gi fra dere katten. Anonymkode: f00f1...066 Takk for svar du. Vi har hatt katter og andre dyr i mange år. Så lenge katten min ikke lider og jeg gir den vann og mat går det nok greit. Denne tråden laget jeg for å høre om andre har opplevd lignende, ikke noe annet. Anonymkode: 35661...eb6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar du. Vi har hatt katter og andre dyr i mange år. Så lenge katten min ikke lider og jeg gir den vann og mat går det nok greit. Denne tråden laget jeg for å høre om andre har opplevd lignende, ikke noe annet. Anonymkode: 35661...eb6 Vel når du ikke ringer dyrlegen så virker du ikke spesielt seriøs. Å som catalina sier så kan det være skade på nervesystemet. Å da MÅ dere til dyrlegen. Anonymkode: f00f1...066 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 4 minutter siden, Catalina Culès skrev: Ikke for å skremme deg, men det kan det være et symptom på skader på nervesystemet. Dyrelege. Nå ! Det stemmer ikke mer med skader på nervesystemet enn det gjør med nyresykdom. Hvorfor sånn hast mener du, når katten ikke lider? Anonymkode: 35661...eb6
FluffyJuggernaut Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 Jeg syns det høres ut som katten er skikkelig syk og ville kontaktet dyrlege nå. Det er bedre å få råd fra dyrlege, enn mennesker på ett nettforum. God bedring til pus. 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke mer med skader på nervesystemet enn det gjør med nyresykdom. Hvorfor sånn hast mener du, når katten ikke lider? Anonymkode: 35661...eb6 Hvordan kan du være så sikker på at den ikke lider? Å er ikke nerveskader ille nok til at du skal ta det seriøst? Eller må katten ligge på gulvet i spasmer for at du skal reagere? Anonymkode: f00f1...066 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel når du ikke ringer dyrlegen så virker du ikke spesielt seriøs. Å som catalina sier så kan det være skade på nervesystemet. Å da MÅ dere til dyrlegen. Anonymkode: f00f1...066 Ok, det er registrert at du mener det. Jeg blir ikke å svare i tråden mer dersom det kun skal handle om veterinær, NÅ! Anonymkode: 35661...eb6
Rumle Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 Katten kan være i store smerter uten at du ser det, det er helt naturlig for de å skjule at de har vondt. Helt seriøst, kontakt veterinær. 7
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke mer med skader på nervesystemet enn det gjør med nyresykdom. Hvorfor sånn hast mener du, når katten ikke lider? Anonymkode: 35661...eb6 Der mistet jeg all respekten for deg som katteeier.
Rumle Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, det er registrert at du mener det. Jeg blir ikke å svare i tråden mer dersom det kun skal handle om veterinær, NÅ! Anonymkode: 35661...eb6 Hva om katten er påkjørt, har indre blødninger og er i sjokk? 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, det er registrert at du mener det. Jeg blir ikke å svare i tråden mer dersom det kun skal handle om veterinær, NÅ! Anonymkode: 35661...eb6 Jammen herregud da menneske. Du må ta opp telefonen din å ringe til en Vetrinær for å snakke med dem om dette. Bare fordi en katt (eller dyr) ikke viser at de har vondt så betyr det ikke at de ikke lider. Anonymkode: f00f1...066 5
Million Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 Forgiftning? Har den spist noe giftig ute? Katter som er syke blir helt rolige og stoiske, de viser ikke utad hvordan de føler seg, de bare lukker seg helt inne. Det kan være for sent å ta den til dyrlegen til uken, men det vet du vel allerede.... 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 Katter er verdensmestere i å skjule smerter, dessverre, og oppførselen du beskriver høres ikke ut som en katt som har det greit. Vær så snill og i det minste ring veterinær, beskriv symptomene og hør hva de anbefaler. Anonymkode: bd2a3...5ba 8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 Ring vakthavende veterinær, det koster ingenting. Så hører du hva de tror, og hva som vil være korrekt for katen din nå. Oppførselen til kattenn tyder desverre på at det er alvorlig. Anonymkode: ad9b0...ba2 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 3 minutter siden, Catalina Culès skrev: Der mistet jeg all respekten for deg som katteeier. Det er helt greit det. Jeg er anonym og du er anonym. Jeg vet at jeg er en dyrevenn vell så god som noen. Jeg har hatt katten i 12 år. Vi har vært gjennom mye med den og med flere andre katter - og andre dyr. Jeg kjenner katten min godt og den er trygg på meg. Det er normalt for denne katten å lage lyd når den har sterke smerter. Den gjør ikke det. Den får god omsorg og stell. Mandag blir det veterinæren dersom den ikke er bedre. Dersom den feiler noe alvorlig drar den til de evige jaktmarker. Den er 12 år, har hatt et trygt og godt katteliv. Den lider ikke om den får noen dagers sykeleie hjemme i trygge omgivelser. Anonymkode: 35661...eb6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #19 Skrevet 5. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, det er registrert at du mener det. Jeg blir ikke å svare i tråden mer dersom det kun skal handle om veterinær, NÅ! Anonymkode: 35661...eb6 Det er korrekt, du skal ikke svare mer i denne tråden før du har sjekket katten hos veterinær! Katten din kan være alvorlig syk, og du setter deg på et forum og diskuterer i stedet for å skaffe profesjonell hjelp. Det er veldig, veldig stygg oppførsel. Anonymkode: 8b6c3...c1a 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #20 Skrevet 5. mai 2018 Lider ikke av noen dagers sykeleie hjemme? Neida, sikkert ikke... Anonymkode: 8b6c3...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå