AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #21 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig mye bekymring og grubling over både store og små ting, helt totalt usannsynlige ting og litt mer realistiske ting. Veldig rastløs, høy puls, problemer med å konsentrere meg, ol. Anonymkode: 75a99...617 Åja, lol, da skjønner jeg det. haha. Anonymkode: 5b9ff...209
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #22 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kan du ikke trosse uviljen? Hva skjer da? Anonymkode: 5b9ff...209 Det går ikke, det blir helt sperre. Har flere ganger stått for å prøve å gå ut døra på kjøkkenet, men jeg bare klarer det ikke. Det blir som en mur som bare hindrer meg totalt. Anonymkode: 75a99...617 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. mai 2018 #23 Skrevet 4. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Generalisert angst. Ja, jeg er student på drømmestudiet, så jeg kan ikke la ting bli så ille som de ble sist, så derfor tenkte jeg det var best å finne noen å snakke med før det tar helt av. Anonymkode: 75a99...617 Det virker som en forferdelig sykdom... Jeg har en traumelidelse og er nesten også konstant på vakt/urolig og har en del tankekaos. Men å gå rundt nervøs konstant hadde friket meg ut. Synes du er sterk jeg! Klem til deg
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #24 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det går ikke, det blir helt sperre. Har flere ganger stått for å prøve å gå ut døra på kjøkkenet, men jeg bare klarer det ikke. Det blir som en mur som bare hindrer meg totalt. Anonymkode: 75a99...617 Ja. Bra du snakker med noen Anonymkode: 5b9ff...209
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #25 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev: Det virker som en forferdelig sykdom... Jeg har en traumelidelse og er nesten også konstant på vakt/urolig og har en del tankekaos. Men å gå rundt nervøs konstant hadde friket meg ut. Synes du er sterk jeg! Klem til deg Tusen takk Jeg klarer meg egentlig veldig fint, sånn bortsett fra noen perioder da det kan ta litt overhånd igjen, men som sagt så prøver jeg å ta mot til meg og oppsøke noen å snakke med da. Anonymkode: 75a99...617
Rosatoast Skrevet 4. mai 2018 #26 Skrevet 4. mai 2018 Sosial angst - betydning : Angst i sosiale situasjoner (les: sosialt)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #27 Skrevet 4. mai 2018 6 minutter siden, brokkolikarusell skrev: Alle opplever angst forskjellig og i større eller mindre grad Jeg har vært der du er, men heldigvis er det ikke så ille lenger. Jeg har fremdeles sosial angst, men ikke i like stor grad som før Har kommet lang jeg også, det jeg beskrev var på mitt aller verste. Men kan lett falle ned dit i en god periode. Lang vei å gå enda. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg bor i kollektiv og noen dager får jeg ikke laget meg middag fordi jeg ikke klarer å gå ut på kjøkkenet i tilfelle det er andre der, men hvis jeg går ut for å gå ut feks går det helt fint, så lenge jeg ikke møter på for mange. Anonymkode: 75a99...617 Slik er det for meg også, hører jeg noen utenfor bygget så tørr jeg ikke å gå ut. Men jeg prøver å presse meg selv. Ikke alltid det går så bra Jeg kan gå ut med en hund eller et lite barn. Har flere tantebarn jeg passer. Det er fordi jeg gjemmer meg bak dem. Ingen fremmede som snakker til meg om meg, de snakker om barna og hunden. Uten de så sliter jeg med å gå ut. Andre kan bli stresset med hund, fordi du får oppmerksomhet. Så alle er forskjellig som dere sier. Jeg synes det høres mer ut som generalisert angst enn sosial angst. Men jeg er ingen psykolog. Anonymkode: 44377...33f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #28 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Handler sosial angst generelt om det å ha angst i situasjoner og forhold med andre mennesker, eller kan det være bare på noen områder? Jeg har feks ikke noe problem med å treffe nye folk, ta initiativ til å bli kjent med andre, holde presentasjoner osv, men jeg syns det er ubehagelig å gå på butikken, å være på offentlige steder og generelt steder hvor jeg ikke skal ha noen interaksjon med de som er rundt meg. Jeg får da veldig lett tanker om at de dømmer alt jeg gjør og hvordan jeg ser ut osv. I tillegg klarer jeg aldri å slappe av med mindre jeg er helt alene, noe som gjør det å feks være på skolen eller jobb i 8 timer og nesten bare prate med andre utrolig slitsom og jeg er helt tom når jeg kommer hjem. Anonymkode: 75a99...617 Er det så ubehagelig at du unngår å dra på butikken eller være på offentlige steder? Det er liksom det som ligger til grunn for å få en slik diagnose; man har kun sosial angst om man unngår sosiale situasjoner som gjør det veldig ukomfortabel. Anonymkode: baf60...aed
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #29 Skrevet 4. mai 2018 Dere med sosial angst, får dere angst når dere skal krysse en vei/gå over gangfelt og vente på grønt lys? Gå langs veien, når biler kjører forbi? Har forøvrig begge diagnosene, men avsluttet behandling pga null framgang. Jeg er ikke redd når jeg går i butikken (med mindre det er kø ved kassen. Får panikk om noen kommer bak meg) Men når jeg går ut på parkeringsplassen blir jeg dårlig. Det er biler overalt, lyder, lys, mennesker, hunder som bjeffer. Jeg mister kontroll over alt, og sansene mine svekkes. Har flere ganger gjort dumme valg i trafikken (som fotgjenger) fordi jeg ikke klarer å følge med. Instinktet forteller meg bare "løp". Noen som vet om overnevnte hører til sosial angst eller agorafobi? Anonymkode: f18bd...a2f
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 5. mai 2018 #30 Skrevet 5. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere med sosial angst, får dere angst når dere skal krysse en vei/gå over gangfelt og vente på grønt lys? Gå langs veien, når biler kjører forbi? Har forøvrig begge diagnosene, men avsluttet behandling pga null framgang. Jeg er ikke redd når jeg går i butikken (med mindre det er kø ved kassen. Får panikk om noen kommer bak meg) Men når jeg går ut på parkeringsplassen blir jeg dårlig. Det er biler overalt, lyder, lys, mennesker, hunder som bjeffer. Jeg mister kontroll over alt, og sansene mine svekkes. Har flere ganger gjort dumme valg i trafikken (som fotgjenger) fordi jeg ikke klarer å følge med. Instinktet forteller meg bare "løp". Noen som vet om overnevnte hører til sosial angst eller agorafobi? Anonymkode: f18bd...a2f Jeg tror det kommer litt an på hva tanken bak angsten er. Er du redd for å bli dømt, kritisert og snakket om av menneskene? Eller føler du deg utrygg fordi parkeringsplassen er så åpen at du føler du mister kontroll og ikke kan komme deg vekk? Det første tror jeg ville lignet mer på sosial angst (for det handler i større grad om redsel for å bli observert og sett ned på), mens det andre ligner mer på agorafobi.
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. mai 2018 #31 Skrevet 5. mai 2018 Jeg kan fortelle litt hvordan jeg opplever det, jeg føler at alle ser rart på meg, at alt jeg sier er tåpelig derfor unngår jeg å prate, ser jeg noen jeg kjenner på butikken for eksempel, gjemmer jeg meg, kjekker om naboene er ute sånn at jeg slipper å hilse på de. Er jeg i et rom hvor det er mange mennesker som prater på engang, blir jeg gal i hodet, føler som det er mange stemmer inni hodet mitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå