Gå til innhold

Er dette greit av en lærer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Rosatoast skrev:

Har sagt det tidligere når hun har sendt sms eller ringt sent på kvelden. "Jeg er ikke tilgjengelig i kveld". Så svarer hun alltid med "winkyface" tilbake.. Skoleåret er straks ferdig og da er jeg ferdig med hun, jeg er heldigvis en veldig tålmodig person :) 

Huff 

Anonymkode: 32156...d06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, wintergirl skrev:

Nei, det et ikke greit! Sånt skal taes på en saklig måte på skolen. 

Enig i det.

Skrevet

Hva er hendelsesforløpet her? Eleven sender melding først? Og lærer ringer opp? Hvordan lød meldingen fra eleven? Er eleven troverdig i sin beskrivelse av samtalen? Var det "kjefting"? 

Uavhengig av dette synes jeg kommentarer om "oppdragelse" på ingen måte er greit, helt uavhengig av kontekst. 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Hva er hendelsesforløpet her? Eleven sender melding først? Og lærer ringer opp? Hvordan lød meldingen fra eleven? Er eleven troverdig i sin beskrivelse av samtalen? Var det "kjefting"? 

Uavhengig av dette synes jeg kommentarer om "oppdragelse" på ingen måte er greit, helt uavhengig av kontekst. 

Jeg vil kunne påstå at det er troverdig ja.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil kunne påstå at det er troverdig ja.

Ok. 

Men eleven sendte først en melding sent på kvelden? 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Guidet Kvinne said:

Ok. 

Men eleven sendte først en melding sent på kvelden? 

Ja, jeg oppfatter det sånn. Regner med at denne saken er betraktelig mer nyansert enn trådstarter fremstiller det som i første post. Virker som en typisk hard versjon av en side, også unnlating av de detaljene som evt setter hendelsesløpet i kontekst. Jeg tipper eleven sendte en relativt frekk melding, også ble læreren provosert og ringte henne opp for å sette skapet på plass. Er jo spekulativt fra min side, men det virker som en typisk ikke-sak.

Anonymkode: b95af...667

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg oppfatter det sånn. Regner med at denne saken er betraktelig mer nyansert enn trådstarter fremstiller det som i første post. Virker som en typisk hard versjon av en side, også unnlating av de detaljene som evt setter hendelsesløpet i kontekst. Jeg tipper eleven sendte en relativt frekk melding, også ble læreren provosert og ringte henne opp for å sette skapet på plass. Er jo spekulativt fra min side, men det virker som en typisk ikke-sak.

Eleven sendte meldingen rundt en time tidligere. Meldingen var hverken frekk eller hyggelig.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Eleven sendte meldingen rundt en time tidligere. Meldingen var hverken frekk eller hyggelig.

Kan du poste mld? Uten personlige detaljer og sånn seff. Hverken frekk eller hyggelig høres for meg ut som en mld som potensielt er åpen for et vidt spekter av subjektive tolkninger. Det kan godt være den var "nøytral", men det finnes vel også alltid to sider i en sak. Noe i denne meldingen har jo tydeligvis trigget læreren til å ringe henne opp såpass sent. Jeg bare lurer på hva dette kan ha vært.

Jeg forsvarer ikke det læreren gjorde sånn i utgangspunktet. Men hvis man skal vurdere graden av alvorlighet så hadde kunnskap om innholdet i den meldingen vært veldig nyttig.

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2018 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Det er greit hvis læreren er fra en kultur der dette er innafor. 

Anonymkode: bb02b...c4f

At det var....?

Anonymkode: 7bbb0...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...