AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #21 Skrevet 4. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det greit at foreldre og elever sender meldinger, ringer, sender e-post, og kontakter læreren på facebook mandag-søndag fra 06.30 til 01.00 for alt mulig? (hvilken forhistorie har denne læreren med eleven fra før? Var eleven krass i meldingen? Tar han/hun stadig kontakt utenom arbeidstid? Hva er grunnen til endring av timeplanen? Nei, det var ufint av læreren å snakke om oppdragelsen, men vil gjerne vite den andre siden av historien også.... ) Anonymkode: 54b0d...daf Jeg har ikke fullstendig innsikt i hele situasjonen, men det ligger ikke noe forhistorie bak. Grunnen til endringen var ar læreren ikke klarte å bestemme seg for når det var best å plassere timen Anonymkode: 32156...d06
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #22 Skrevet 4. mai 2018 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Det kommer ikke an på noe som helst. En lærer ringer ikke og skjeller ut en elev på kveldstid, hvor h*n spør om hvem som har oppdratt eleven. Nei, nå...Det er bare ikke greit! Lærere er mennesker de også. Jeg kjenner et tilfelle hvor en elev på omtrent samme alder til sist ble dømt for handlinger begått mot en lærer og lærerens eiendom. Der hadde jeg hatt full forståelse for om læreren en dag hadde tatt en slik telefonsamtale til eleven det gjaldt, selv om læreren ideelt sett skulle holdt seg for god til det. Forhistorien betyr mye. Er det ingen forhistorie her så er jeg enig i at det på ingen måte er greit av læreren å ringe på den måten. Anonymkode: 1bcaa...e5e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #23 Skrevet 4. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærere er mennesker de også. Jeg kjenner et tilfelle hvor en elev på omtrent samme alder til sist ble dømt for handlinger begått mot en lærer og lærerens eiendom. Der hadde jeg hatt full forståelse for om læreren en dag hadde tatt en slik telefonsamtale til eleven det gjaldt, selv om læreren ideelt sett skulle holdt seg for god til det. Forhistorien betyr mye. Er det ingen forhistorie her så er jeg enig i at det på ingen måte er greit av læreren å ringe på den måten. Anonymkode: 1bcaa...e5e De har ikke hatt noe konflikter tidligere. Anonymkode: 32156...d06
SoWhat? Skrevet 4. mai 2018 #24 Skrevet 4. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærere er mennesker de også. Jeg kjenner et tilfelle hvor en elev på omtrent samme alder til sist ble dømt for handlinger begått mot en lærer og lærerens eiendom. Der hadde jeg hatt full forståelse for om læreren en dag hadde tatt en slik telefonsamtale til eleven det gjaldt, selv om læreren ideelt sett skulle holdt seg for god til det. Forhistorien betyr mye. Er det ingen forhistorie her så er jeg enig i at det på ingen måte er greit av læreren å ringe på den måten. Anonymkode: 1bcaa...e5e Hm. Som folk flest? Ja, det er greit det, men iblant er man i en posisjon hvor en faktisk må opptre profesjonelt og riktig. Se på politikerne våre i disse dager. De er "bare mennesker" de også, men i en viss posisjon må en ha både selvbeherskelse og fornuft samt integritet.
GammelSierraFan Skrevet 4. mai 2018 #26 Skrevet 4. mai 2018 Å kjefte noen huden full over en klage er høl i huet uansett, og det er heller ikke greit å ringe i helgen, med mindre det er noe veldig viktig. Helgen er hellig.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #27 Skrevet 4. mai 2018 9 minutter siden, GammelSierraFan skrev: Å kjefte noen huden full over en klage er høl i huet uansett, og det er heller ikke greit å ringe i helgen, med mindre det er noe veldig viktig. Helgen er hellig. Enig i det. Anonymkode: 32156...d06 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #28 Skrevet 4. mai 2018 27 minutter siden, SoWhat? skrev: Hm. Som folk flest? Ja, det er greit det, men iblant er man i en posisjon hvor en faktisk må opptre profesjonelt og riktig. Se på politikerne våre i disse dager. De er "bare mennesker" de også, men i en viss posisjon må en ha både selvbeherskelse og fornuft samt integritet. Sant Anonymkode: 32156...d06 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #29 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Overhode ikke greit nei. Som lærer har man visse regler å holde seg innenfor. Eleven bør sende inn klage på denne læreren. Anonymkode: 7d67a...2f0 Ja, kan man klage, så skal man klage... Anonymkode: b4ca1...6ad 1
Unika Skrevet 4. mai 2018 #30 Skrevet 4. mai 2018 Høres ut som læreren mistet hodet litt her. Ikke en ønskelig situasjon, men selvfølgelig ikke nok til at du skal klage til skolen. Herregud, folk skal klage på alt mulig! Si ifra til læreren at sånn oppførsel ikke er greit, ikke bland inn andre folk, det er helt unødvendig bruk av ressurser og andre menneskers tid.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #31 Skrevet 4. mai 2018 13 minutter siden, Unika skrev: Høres ut som læreren mistet hodet litt her. Ikke en ønskelig situasjon, men selvfølgelig ikke nok til at du skal klage til skolen. Herregud, folk skal klage på alt mulig! Si ifra til læreren at sånn oppførsel ikke er greit, ikke bland inn andre folk, det er helt unødvendig bruk av ressurser og andre menneskers tid. Ja vurderer det. Anonymkode: 32156...d06
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #32 Skrevet 4. mai 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, kan man klage, så skal man klage... Anonymkode: b4ca1...6ad Hm Anonymkode: 32156...d06
Rosatoast Skrevet 4. mai 2018 #33 Skrevet 4. mai 2018 Det er IKKE greit. Sliter selv mye med en lærer som ringer meg på alle tidspunkter fra 20:00-21:00 på ukedager. Jeg tar opp fag, og er 25 år, hun ringer på tidspunkter på kvelden hvor jeg er opptatt med HELT andre ting enn skole. Vi har hun ikke på skolen en gang, hun er en lærer som følger oss opp i jobb. Syntes ikke dette er greit, flere ganger jeg har vært på "pub" en onsdagskveld når det ikke er skole dagen etter, og hun ringer når jeg er full. SOSIALE ANTENNER ???
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #34 Skrevet 4. mai 2018 16 minutter siden, Rosatoast skrev: Det er IKKE greit. Sliter selv mye med en lærer som ringer meg på alle tidspunkter fra 20:00-21:00 på ukedager. Jeg tar opp fag, og er 25 år, hun ringer på tidspunkter på kvelden hvor jeg er opptatt med HELT andre ting enn skole. Vi har hun ikke på skolen en gang, hun er en lærer som følger oss opp i jobb. Syntes ikke dette er greit, flere ganger jeg har vært på "pub" en onsdagskveld når det ikke er skole dagen etter, og hun ringer når jeg er full. SOSIALE ANTENNER ??? Høres slitsomt ut! Anonymkode: 32156...d06
Rosatoast Skrevet 4. mai 2018 #35 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres slitsomt ut! Anonymkode: 32156...d06 Det er utrolig slitsomt, vi er 6 jenter i klassen og alle klager på hun. Hun har spurt ei jente i klassen om hun vil ha piller for å roe ned, hun er helt gal?!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #36 Skrevet 4. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er greit hvis læreren er fra en kultur der dette er innafor. Anonymkode: bb02b...c4f Hæ??? Det er ikke ok uansett hvor en kommer fra, sålenge en bor i Norge Anonymkode: f81ce...33c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #37 Skrevet 4. mai 2018 32 minutter siden, Rosatoast skrev: Det er IKKE greit. Sliter selv mye med en lærer som ringer meg på alle tidspunkter fra 20:00-21:00 på ukedager. Jeg tar opp fag, og er 25 år, hun ringer på tidspunkter på kvelden hvor jeg er opptatt med HELT andre ting enn skole. Vi har hun ikke på skolen en gang, hun er en lærer som følger oss opp i jobb. Syntes ikke dette er greit, flere ganger jeg har vært på "pub" en onsdagskveld når det ikke er skole dagen etter, og hun ringer når jeg er full. SOSIALE ANTENNER ??? Da er det jo bare å ikke ta tlf, og si ifra at du jobber elns ved siden av studie (eller finn på noe annet) og si at du kun kan nåes på mail/melding/tlf i skoletiden i ukedager. Anonymkode: 65bb2...461
Rosatoast Skrevet 4. mai 2018 #38 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo bare å ikke ta tlf, og si ifra at du jobber elns ved siden av studie (eller finn på noe annet) og si at du kun kan nåes på mail/melding/tlf i skoletiden i ukedager. Anonymkode: 65bb2...461 Har sagt det tidligere når hun har sendt sms eller ringt sent på kvelden. "Jeg er ikke tilgjengelig i kveld". Så svarer hun alltid med "winkyface" tilbake.. Skoleåret er straks ferdig og da er jeg ferdig med hun, jeg er heldigvis en veldig tålmodig person
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #39 Skrevet 4. mai 2018 Hvis man er lærer, så er man vandt til klager. Jeg syntes det er veldig rar oppførsel å ringe til mobilen til en elev klokken 9.30 for å kjefte på vedkommende. Anonymkode: cdb75...bfb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #40 Skrevet 4. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man er lærer, så er man vandt til klager. Jeg syntes det er veldig rar oppførsel å ringe til mobilen til en elev klokken 9.30 for å kjefte på vedkommende. Anonymkode: cdb75...bfb Ja Anonymkode: 32156...d06
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå