Gå til innhold

Kristine Ullebø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig et bilde av at han er utro? Eller er det bare løgn?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bildet vil jeg gjerne se. Det virker som at hun ikke selv vet om han var utro eller ikke, fordi hun skrev nettopp på bloggen at noe i den duren at hun ikke tror lesere bare sier stygge ting fordi de var sjalu men at det kunne være en sannhet i det, men hun måtte visst finne ut av ting selv"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne

Kjempebra at hun stenger kommentarfeltet sitt! Det er mange som skriver stygge kommentarer og ingen fortjener å få så mye dritt slengt etter seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være den første til å innrømme at jeg har vært veldig kritisk og skeptisk til måten Kristine har levd på og ytret seg på de siste månedene, men akkurat nå synes jeg faktisk bare ganske synd på henne. Det er lett å glemme at hun bare er 20 år gammel, og når jeg tenker tilbake på meg selv på den alderen var jeg også midt oppi en fase i livet med mye usikkerhet og tanker rundt hvem jeg egentlig var og hva jeg skulle bedrive livet mitt med. Det er kanskje ikke så rart at man trekker til seg eller tilbringer tid med noen mennesker som muligens ikke er de aller beste for deg i en sånn periode av livet hvor man tror man har funnet ut hvem man er, men likevel har en indre uro som forteller at noe ikke er helt som det skal. Det er litt sånn jeg har oppfattet Kristine i alle fall, frem og tilbake mellom det at livet er så fantastisk og ingenting kunne vært bedre, til at alt bare er dritt. Er ikke det egentlig ganske vanlig i begynnelsen av 20-årene?

Jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår at det kan være skikkelig tøft å være en offentlig person midt oppi en sånn usikkerhet. For de kritiske er det veldig lett å si at "ja, ja, dette er noe hun har valgt selv," og jeg ser på en måte det poenget, men når det er noe du har holdt på med i mange år, og i tillegg er det jobben din som gjør at du kan betale leia og få mat på bordet hver uke, er det ikke så lett å bare kutte det ut fordi det plutselig i en periode av livet er trøblete å skulle finne ut av seg selv samtidig som man egentlig "skal" dele alt med offentligheten. Lett for oss rundt å si at "da får hun bare legge ned bloggen og søke på en "vanlig" jobb," for det er jo faktisk ikke "bare" å gjøre det når det har vært en så stor del av livet ditt så lenge. For oss med disse "vanlige" jobbene er det jo heller ikke nødvendigvis så enkelt som har vi bare slutter på dagen hvis det er noe i jobben vi ikke trives med eller som ikke gagner oss slik vi vil. Jeg vil tro at det tar litt tid for de fleste å lande en sånn beslutning, så nei, det er nok ikke så enkelt som at det bare er å slutte. 

Det problematiske med blogging er jo at de når ut til så mange folk, kanskje spesielt jenter og gutter som er akkurat i den samme usikre fasen av livet selv, og at det da i mange tilfeller ikke er spesielt sunt at en usikker, forvirret 20-åring som prøver å finne ut av vennskap, forhold, kropp, seksualitet, framtid og andre temaer som er viktig i den alderen gjør det så "høylytt" som det skjer gjennom en blogg med mange lesere. Men likevel synes jeg ikke dette legitimerer at visse bloggere, inkludert Kristine, blir brukt som skyteskiver både i kommentarfeltet, her, på jodel, instagram og diverse andre kanaler der folk kan velge å gjemme sin mening bak anonymitet. Misforstå meg rett, jeg synes mange her ofte kommer med synspunkter som absolutt har noe for seg, men i en del tilfeller er det også utrolig hva folk klarer å lire av seg, kritiserer de mest utrolige ting og kommer med antakelser i hytt og pine. Det er en del som har sammenlignet bloggerne med bedrifter, og at bedrifter også må tåle kritikk, men det er da noe helt annet enn å spekulere, kritisere og kaste dritt om det personlige livet til de menneskene bedriften drives av. 

Så, noen poenger fra min side:

• Nei, Kristine er ikke ansvarlig for det Fabian legger ut noe sted. Hvis han henger ut folk på Snapchat er det hans valg. Hun har beklaget for at hun selv gjorde det, og har så vidt jeg vet ikke gjort det igjen. At han fortsetter er ikke noe hun verken trenger å forsvare eller forklare for noen. Han er voksen. Eller, han skal i alle fall være det. Jeg skal ikke si så mye mer om Fabian, vi er nok mange som tenker det samme, men igjen: Hun er ikke ansvarlig for hans handlinger.  
  • At Fabian virker usympatisk og pompøs, og visstnok også skal være notorisk utro og en såkalt "fuckboy" er ikke noe folk trenger å påpeke gang på gang på gang. Dersom det er tilfelle tror jeg nok Kristine før eller siden kommer til å finne ut av dette selv. Hvor mange av oss har ikke selv falt for/involvert oss med mennesker som viste seg å være noe annet enn det vi håpet/trodde? Og hvor mange av oss har egentlig brutt ut av slike forhold fordi noen andre mente at vi burde gjøre det? Ikke så veldig mange, vil jeg tro. 
  • Javel, hun påvirkes av kjæresten. Musikksmak, bøker og diverse. Hvorfor skal folk kommentere at hun prøver å være noe hun ikke er på bakgrunn av dette? Er det ikke egentlig vanlig at man påvirkes i stor grad av mennesker man tilbringer mye tid sammen med? Igjen, dersom den påvirkningen ikke er sunn eller bra for henne, kommer hun til å finne ut av det selv i lengden, ikke fordi noen hun ikke en gang kjenner skriver det på bloggen eller her.  
  • Nei, ribcage bragging og lettkledde bilder som ikke har noen sammenheng med teksten er ikke nødvendig eller kult. Enig. Synes kritikken rundt dette har vært helt berettiget. Hun har ikke vært noe flink til å ta den kritikken til seg. Sannsynligvis fordi det kommer så mange stygge, ondsinnede kommentarer sammen med alt det som er ment som konstruktiv kritikk. Muligens er dette også blandet med et snev av uhensiktsmessig stahet og ungdommelighet, "skal vise verden at jeg hvertfall ikke bryr meg om hva de tenker," "jeg skal ikke bukke under for det noen mener om meg" osv. 
  • Nei, hun er ikke "alkis" selv om hun drikker vin flere ganger i uken. Hva med alle studentene som er på fylla onsdag-lørdag? Er de også alkiser? Generelt skal folk være sykt forsiktige med å diagnostisere slik i hytt og pine, alkoholisme er en sykdom. Det problematiske her slik jeg ser det er ikke at hun drikker, men at det blir så synlig for følgerne hennes. Helt greit for meg at folk kritiserer den påvirkningen det kan ha på unge følgere, men det er noe helt annet enn å antyde at hun er på vei til å bli alkoholiker eller har et problematisk forhold til rusmidler.

Ok, så det er tusen ting som ikke er nevnt her (dette innlegget er tross alt allerede blitt en liten bok), og det er sikkert også tusen ting noen kan "ta meg på" om de ønsker det. Dere må gjerne bruke tid på å drepe det jeg skriver eller mene at jeg ikke ser helheten. De som vil kan sikkert også vri på det jeg har sagt, anta at jeg er en venn av Kristine, eller kanskje Kristine selv, eller hva det nå måtte være. Jeg er ikke ute etter å lage noen krig eller si at det ene er riktigere enn det andre. Som jeg begynte innlegget med: jeg er selv kritisk til mye av det som foregår på denne bloggen. Men jeg synes bare det er viktig å poengtere at det nok av og til er lurt at vi alle tar en kikk på oss selv i speilet, for vi har alle våre ting som et hundretalls mennesker kunne kritisert og "hatet" på hvis de fikk sjansen. Jeg har hvertfall det. Og kanskje kan det også være greit av og til å tenke gjennom hvordan vi selv ville kjent på det at noen skulle sittet med argusøyne og fulgt med på alt vi gjorde i den mest usikre og rotløse perioden av livet, gode som dårlige dager, og skulle hatt en mening om alt fra hår, sminke og klesstil til holdninger, bøker vi leser, musikk vi hører på, vennene våre, kjærestene våre, familien vår etc etc etc. I tillegg kan det sikkert være greit å tenke en ekstra gang gjennom hvordan man formulerer kritikken sin. Det er to forskjellige ting å si at noen er på vei til å bli alkoholiker og anta at vedkommende har et problematisk forhold til alkohol kontra det å si at man mener alkohol og rus er for synlig og tar for mye plass. 

Ok. Takk for meg. I am out.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Capri123 KJEMPEBRA reflektert og formulert. :blomst: Jeg kjøper alt du sier, inkludert at Kristine burde droppe ribcage bragging og at det bor litt vel mye stahet og trass i den jenta.

Jeg synes det er litt for lettvint å si at "hun har valgt det selv, hun kan jo bare droppe å blogge", og det utsagnet er en gjenganger i alle trådene her. For familiene Berg Eriksen og Rasmussen har for eksempel bloggen blitt det alle lever av, og det er ikke bare å droppe det for en småbarnsfamilie.

Mye av det som har stått i kommentarfeltet til Kristine har vært ren og skjær hets, og det på én og samme tid både fint og trist å se at hun nå gir opp åpent kommentarfelt.

Et lite malapropos: Synd at man skal frykte å "bli tatt" for at man forsvarer en blogger her inne. Når en tenker på det, burde det egentlig være like naturlig med ros som med ris i disse trådene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Når en tenker på det, burde det egentlig være like naturlig med ros som med ris i disse trådene.

Dette kunne jeg ikke vært mer enig i..

Hvis man noen gang roser enkelte bloggere her,forstår valg de tar eller er uenig i noe av kritikken de får,blir man ofte lynsjet..

Spesielt i 2-3 tråder enkelte bloggere her inne...

Endret av J..
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J.. skrev:

Dette kunne jeg ikke vært mer enig i..

Hvis man noen gang roser enkelte bloggere her,forstår valg de tar eller er uenig i noe av kritikken de får,blir man ofte lynsjet..

Spesielt i 2-3 tråder enkelte bloggere her inne...

Ja, forsvarer man de, så blir de andre i tråden sure og man blir jo halshugget! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn på bloggen hennes og snoke litt, så at selveste blåbærkratt hadde kommentert ett av innleggene. :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Salka skrev:

Måtte inn på bloggen hennes og snoke litt, så at selveste blåbærkratt hadde kommentert ett av innleggene. :laugh:

Det la jeg merke til òg, hehehe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Salka skrev:

Hvem?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke blåbærkratt himself da, er de nettmobberne hans. Må jo være en hel gjeng av de, kommenterer på ulike blogger som blåbærkratt, særlig krissssy og fabians, skriver typisk at Fabian har deilig rumpe. Så blir kratt opprørt og sånn går dagene.

virker forøvrig som det er stille på tråden mellom Kristine og Fabian. Spent på hva som skjer i den leiren der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Tjukk Norris skrev:

Er ikke blåbærkratt himself da, er de nettmobberne hans. Må jo være en hel gjeng av de, kommenterer på ulike blogger som blåbærkratt, særlig krissssy og fabians, skriver typisk at Fabian har deilig rumpe. Så blir kratt opprørt og sånn går dagene.

virker forøvrig som det er stille på tråden mellom Kristine og Fabian. Spent på hva som skjer i den leiren der.

Blåbærhva? Hvem? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Ricolaa skrev:

Nytt innlegg på bloggen - virker som fabian har vært utro..

Får nesten et inntrykk av at det er kommentarfeltet som har fått henne så nedtrykt. Han la ut et bilde av henne på snap for under et døgn siden, hun lå i en seng og så tilsynelatende lei seg ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
28 minutter siden, Tjukk Norris skrev:

Får nesten et inntrykk av at det er kommentarfeltet som har fått henne så nedtrykt. Han la ut et bilde av henne på snap for under et døgn siden, hun lå i en seng og så tilsynelatende lei seg ut. 

Hun skriver jo 2 innlegg at det er pga kommentarfeltet hun er trist..

Forøvrig går det i det samme vanlig i dagens innlegg - vindrikking og brystvorter.. i bakgården..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
18 minutter siden, J.. skrev:

Hun skriver jo 2 innlegg at det er pga kommentarfeltet hun er trist..

Forøvrig går det i det samme vanlig i dagens innlegg - vindrikking og brystvorter.. i bakgården..

Brystvorter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Athleisure skrev:

Brystvorter?

Bh stropper er så tacky så her går hun uten istedet.. 

Og det er igrunn helt greit.

Men det er alt bloggen sirkulerer rundt for tiden.. vindrikking og bilder av puppene hennes i hvite topper uten bh..

Ganske kjedelig i lengden.

Endret av J..
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vi må komme oss over blåbærkratt og over på tema igjen: 

hva har skjedd? Noen grunnsolide teorier?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...