Gå til innhold

Kristine Ullebø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, J.. skrev:

Gir meg veldig .. alkoholisert uteligger med trøblete fortid-vibber..

Men det er vel kult,eller noe.

YOLO liksom.

Nettopp! Viktig å være "kul" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker tilbake på den tiden jeg var på hennes alder + et par år eldre og tenker at jeg er VELDIG glad for at sosiale medier ikke var en stor greie helt enda. Bare det å se tilbake på noe av det jeg la ut på Facebook den tiden gjør at jeg får vondt inni meg av flauhet- og dette var da Facebook enda var forholdsvis nytt (takk til "på denne dagen"-funksjonen som gjør at jeg litt for ofte setter morgenkaffen i halsen og SLETT SLETT SLETT kleine bilder og statusoppdateringer) 

Men det hun driver med er en del av det å bli voksen, dette med å rase fra seg litt. De aller fleste av oss ser tilbake på enkelte perioder i livet der man gremmes, og det er selvsagt helt naturlig! Det er slik man lærer! Forskjellen er bare at de dumme valgene man tok og de idiotiske tingene man gjorde er stort sett noe som var forbeholdt privatlivets sfære, og det var begrenset hvem som fikk dette med seg. Kristine stakkar, hun broadcaster det jo til hele Norge, helt frivillig. Dette er noe jeg er rimelig sikker på at hun vil angre på om ti år. 

Jeg googler ofte navnet mitt med tanke på hva fremtidige arbeidsgivere/mine barn/bekjente skal kunne finne og heldigvis er det svært lite. Tenk på hvordan det vil bli for henne? Jeg håper hun reflekterer rundt dette med tid og stund, og at hun tar noen grep før hun gjør uopprettelig skade for seg selv. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miranda16 skrev:

Så akkurat det. Sitter utenfor IKEA og slurper i seg rett fra vinflaska. Classy

Hva skjer med å sitte på ikea å drikke?🤔 Skjønner ikke greia😑

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh hvis dere ser nøye etter så er vinflaska hun drikker av utenfor ikea helt tom :P så hun lata bare som akkurat der

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, danaschulps skrev:

Eeh hvis dere ser nøye etter så er vinflaska hun drikker av utenfor ikea helt tom :P så hun lata bare som akkurat der

Det gjør det hele isåfall bare enda pinligere.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, anonym_123 skrev:

haha, reagerte på dette selv! Altså å sitte på bakken utenfor IKEA å drikke vin... Ser helt teit ut spør du meg, er ikke sånn man gjør. IKEA liksom. 

Å drikke rett fra vinflasken ser bare enda mer teit ut. Synes det er utrolig harry. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Å drikke rett fra vinflasken ser bare enda mer teit ut. Synes det er utrolig harry. 

Blir vel fort sånn,når man sitter utenfor Ikea å blir akutt (alkohol) tørst..

Hvem har med seg vinglass i veska liksom?

Hvem tror hun at hun imponerer ved å holde på sånn?

Eller tror hun det er morsomt?

Det er jo bare kleint ..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danaschulps skrev:

Da er jo heller spørsmålet, hvor har hun da drukket vinen? For inne på IKEA når de tok opp den lille spritflasken, var vinflasken full. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, J.. skrev:

Gir meg veldig .. alkoholisert uteligger med trøblete fortid-vibber..

Men det er vel kult,eller noe.

YOLO liksom.

Det er ikke "kult" å drikke hver eneste dag

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, dillyduzit skrev:

Da er jo heller spørsmålet, hvor har hun da drukket vinen? For inne på IKEA når de tok opp den lille spritflasken, var vinflasken full. 

Vet ikke jeg men kan godt hende at alt samnen var bare vann...all pr er bra pr og hun vet at sånt fører bare til mer klikk og penger i kassa :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, danaschulps skrev:

Vet ikke jeg men kan godt hende at alt samnen var bare vann...all pr er bra pr og hun vet at sånt fører bare til mer klikk og penger i kassa :)

Det er en interessant hypotese du setter frem her - hva om det faktisk bare er vann, og gjøres kun for provokasjon og klikk? I så fall er det en heller korttenkt strategi. Velger man å drive med slike provokasjoner, så må man også regne med at folk gjør seg opp sin mening - og slikt kan bli hengende ved en i lang tid, og man kan heller ikke forvente at folk skal endre på den mening de har gjort seg om det inntrykket de har fått. 

Som både jeg og andre har nevnt tidligere: Det er ikke "finne deg selv og være nysgjerrig på livet" som er et problem som sådan, men heller det at dette dokumenteres opp og ned i mente i sosiale medier. 

Det er et munnhell som heter "Ungdommens gjerninger er den modne alders anger" - og jeg synes KU er på god vei til å personifisere dette. Beklageligvis og svært synd. Å drikke til stadighet er ikke kult - det kan alle gjøre, og det krever verken guts eller sisu. Livet utforskes ikke i bunnen av ei vinflaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Det er ikke "kult" å drikke hver eneste dag

Og det er jo nettopp det jeg sier,gjentatte ganger gjennom hele tråden.

Men uten ironiflagget er det visst ikke mange som tar den gsnske tydelige ironien når jeg skriver som jeg gjorde der..

Endret av J..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om den flaska var tom eller ikke, så skal man ikke spille på at det er kult å drikke på IKEA, eller hver eneste dag. Man er et forbilde og burde klare å være litt mer bevist enn som så. Ren idioti og klikk horeri!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Basilen skrev:

Uansett om den flaska var tom eller ikke, så skal man ikke spille på at det er kult å drikke på IKEA, eller hver eneste dag. Man er et forbilde og burde klare å være litt mer bevist enn som så. Ren idioti og klikk horeri!!

Gi det en time eller to,så skåler hun nok igjen på snap gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plutselig vat kommentarfeltet stengt.

Så mye skulle det til for å shake opp det "stødige,trygge forholdet" til K og F..

Og K's forhold til seg selv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
34 minutter siden, J.. skrev:

Og plutselig vat kommentarfeltet stengt.

Så mye skulle det til for å shake opp det "stødige,trygge forholdet" til K og F..

Og K's forhold til seg selv.

Skjønner jeg hun gjorde til slutt. Mtp alle drittkommentarene hun hele tiden får. En plass går grensen og man får nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Rose11 skrev:

Skjønner jeg hun gjorde til slutt. Mtp alle drittkommentarene hun hele tiden får. En plass går grensen og man får nok.

Det skjønner jeg veldig godt også. Synes det var et riktig valg for det kommentarfeltet der. Det er ikke noen hyggelig leseopplevelse heller med så mye dritt og negativitet i kommentarfeltet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
7 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Det skjønner jeg veldig godt også. Synes det var et riktig valg for det kommentarfeltet der. Det er ikke noen hyggelig leseopplevelse heller med så mye dritt og negativitet i kommentarfeltet.

Konstruktiv kritikk er greit, men flere var direkte stygge og frekke. Det er ikke greit. Jeg hadde nok stengt kommentarfeltet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
24 minutter siden, Rose11 skrev:

Jeg synes også det var en klok beslutning, og jeg synes hun begrunner den godt. Det har foregått mye rart der, du trekker fram drittkommentarer, men det finnes en hel del annet som blant annet lesere som har brukt andre sine navn og personnummer og hetset dem. Kristine selv har ikke vært tilstede og tatt redaktøransvar slik hun etter loven har. Heller har hun ikke hatt dialog med lesere som spør om enkle råd og tips, som feks om hun vet hvor man kan få kjøpt x.

Det jeg lurer litt på, og som er mer genrelt og ikke bare til KU, er hva bloggerne hadde ønsket at kommentarfeltet var. KU skriver jo at hun har elsket og trengt de positive kommentarene som hun har fått. Det er det mange bloggere som sier. Og det er vel det som er underlig med hele denne blogggreia. Man får ofte et inntrykk av at bloggerne er i overkant avhengige av fanskaren sin. Det er på godt og vondt. Noen mister grepet og blir høye på seg selv, andre blir fullstendig avhengig av den positive oppmerksomheten som de får. Og selv om bloggingne ofte blir psykisk belastende for dem, og det er åpenbart at de ikke burde fortsette, så gjør de det bare for å ikke miste den delen av bloggingen som handler om positiv feedback og beundring. Spørsmålet er om Kristine, som jo uttrykker hvor viktig leserne er for henne, greier å tenke over om det i lengden er verdt det, når bloggen suger så mye liv ut av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer med leppestiften?

Er visst ikke så mye restylane der som man kansje skulle tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...