Gå til innhold

LittKokos dagbok


LittKoko

Anbefalte innlegg

Hei. Da var jeg endelig tilbake og klar for pp3. El neste uke så prøvingen begynner allerede. I juli var vi så vidt sammen rundt el så vi fikk ikke prøvd. I august skal ingen a oss noen plasser og skal sørge for å ikke få besøk. Har venninnen som ofte er på besøk og bor hos oss i helgene da de bor i en annen by, eller at jeg reiser til dem. Dette har gjort at vi ikke har fått skikkelig tid med hverandre i den fruktbare perioden i april eller juli. Mai og juni var jo unntakstilstand. Men satser på august. 

Hvordan går det med deg? Håper spiren sitter. Hvordan er formen? Er du mye dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei LittKokos,

Så gøy at du er tilbake! Krysser fingrene og håper pp3 går bra for dere ☺️🤞

Med meg går det fint, er 12 uker på vei nå. Synes det har gått både fort og sakte samtidig. Har en ultralyd i neste uke og om alt ser fint ut kommer vi til å fortelle om det etter den. Har vært en del kvalm og sliten, håper det også gir seg etter første trimester. Litt hardt å være tilbake på jobb etter ferien 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Håper alt er bra. Det blir så gøy å fortelle folk! Skjønner at du har vært sliten. I hvertfall etter ferie på jobb. Men satser på at du begynner å føle dæ litt mer pigg igjen etter første trimester ja. Masse lykke til på ul og når dere deler nyheten med venner og familie! Håper kvalmen gir sæ og ikke varer lenger. Skjønner d kan være veldig hemmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var pp3 unnagjort. Nå er jeg i dpo-land men prøver å unngå symptomjakt. Har tidligere hatt «symptomer» som bare har vært pms tydeligvis. Så denne ganga leiter jeg ikke og kjenner heller ikke noe. Jeg er 5 dpo i dag. Ikm er 29. august. Skal ta en test på fredag siden jeg muligens skal ut med venninner. Er veldig spent. Håper det har klaffet denne ganga 🤞🏾 

Merker jeg er håpefull men samtidig realistisk. Kjedelig å bli skuffet så prøver å roe ned forhåpningene. Men lar meg selv allikevel også drømme litt. Men vi får se hva som skjer. Grugleder meg til fredag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, grønnplante skrev:

Så spennende! Krysser fingrene for klaff, det er absolutt lov å håpe ☺️☺️☺️

Takk! 🤞🏾😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en g-test på fredag. Den var selvfølgelig negativ. Men det betyr jo ikke så mye da det ennå var ganske tidlig. I morgen er IKM.

Jeg har ikke hatt noen særlig symptomer. Dvs. vanligvis har jeg masse pms symptomer som skikkelig ømme pupper og en del mensmurring. Ømme bryster pleier å begynne rett etter el og de pleier å være sprengklare ved Ikm. Denne gangen kjente jeg ikke at puppene var ømme før på lørdag. IKM er i morgen men de er ikke sprengferdige. Bare litt ømme. Så da tenker jeg enten at syklusen har tullet seg og at el kom kjempe seint. Eller at det er håp 🤞🏾Utenom det har jeg vært litt dårlig i magen de siste dagene. Men det trenger jo ikke å bety noe mer. Litt stikkinger har jeg hatt siden lørdag, men det kan bare være mens på vei. 

Jeg vet ikke jeg. Tør nesten ikke å håpe. Men vi får se om mens kommer ila de neste dagene eller om det er en liten spire der 🤞🏾 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, grønnplante skrev:

Ai ai. Så spennende! Du venter og ser om mens kommer før du tester? Flink!! ☺️☺️

Hehe ja. Har jo testet allerede på fredag. Så gidder ikke enda en gang 🙈 prøver å vente selv om det er vanskelig! Hvordan går det med deg? Har du fortalt folk? Alt fint på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja ser den. Men er jo mye mindre sjanse for falsk negativ nå 😁 Jeg testet hver eneste dag fra sånn 7dpo. Jammen godt vi slapp unna med kun 2 pp. 

Alt fint her. Ting så fint ut på ultralyden og begynner å gå litt mer opp for meg nå. Nå vet de fleste og formen kjennes endelig litt bedre ut og nå som 2. trimester er her, det er deilig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig! Har ei venninne som var dårlig gjennom hele svangerskapet. Godt du slipper det. Håper det holder seg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mens ennå. Men heller ingen positiv test 😔 så regner med mens kommer ila noen dager. Sikkert noe kluss med syklus. For mye stress kanskje. Jaja. 

Skikkelig kjipt men ikke noe å gjøre med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj så kjedelig 😔 Hvordan er eventuelt timingen om eggløsning kom noen dager senere enn du tror da? Er vel et lite håp enda - men sikkert lurt for psyken å tenke realistisk på det som du gjør. 

og så er det jo bare pp3 enda (selv om det har gått lengre tid i kalendermnd). Plutselig blir det full klaff neste mnd ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror el kom kjempe seint. Så tror ikke det er noe håp 😫 men som du sier. Er bare pp3. Prøver igjen neste mnd. 

Pleier vanligvis å ha masse symptomer etter el. Alle symptomene kom i helgen. Så vet ikke om det ble så forsinket. Men tror jeg trenger litt tid på å slappe av etter at det har skjedd så mye rundt. Så kommer det seg nok. 😊

Endret av LittKoko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 3 dager på overtid. Ingen mens enda. Men ømme bryster og stikkinger i magen som ved pms. Men plutselig kjente jeg det strammet skikkelig fra navlen til underlivet, var vondt å stå oppreist. Usikker på hva dette kan være. Ikke tatt en ny gtest enda. Skal prøve ikke ta en ny test før jeg evt er en uke på overtid. Tviler på at jeg klarer det. Men regner med at mens kommer før det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da kom mensen i dag! 😫 4 dager forsinket. 31 dagers syklus. Det var nytt 🙈 ny plan; slutte å stresse!! 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...