Gå til innhold

LittKokos dagbok


LittKoko

Anbefalte innlegg

Da var vi i gang da 👏🏾😁 møtte min «fantastiske» mann for 10 år siden. Jeg elsker han og han elsker meg. Vi hadde mye ups and downs, men nå har vi det fint og er lykkelige! Han er 32 og jeg er 31. Så vi ha bestemt oss for å prøve å bli 3 🙌🏾💜  

 

Jeg har hatt lyst på barn kjempe lenge og når er jeg så spent! Spiralen tok jeg ut forrige mnd og el. skal være om ca. 2 dager. Dette er vår første pp. Jeg er veldig spent på om det klaffer. Mensen har vært regelmessig så håper at det ikke tar alt for lang tid! 🤞🏾Jeg vet at sannsynligheten for at det klaffer første gangen er liten, men det er lov å håpe! 🤗 jeg gruer meg til å gå å vente og se om mensen kommer eller ikke. Skulle ønske det gikk an å finne ut om befruktning og festing med en gang det skjedde. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

7 timer siden, grønnplante skrev:

Følger med deg videre her! ☺️ Jeg tok også ut spiral i mars. 

Så gøy. Hadde du hormonspiral? Jeg hadde kobberspiral så syklusen er som den skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LittKoko skrev:

Så gøy. Hadde du hormonspiral? Jeg hadde kobberspiral så syklusen er som den skal være. 

Hadde hormonspiral ja. Trodde først syklus var som før (logget siden des), men ser jo nå på pp1 at det ble lkluss. Så håper den blir mer på riktig kjør nå i pp2 :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, grønnplante skrev:

Hadde hormonspiral ja. Trodde først syklus var som før (logget siden des), men ser jo nå på pp1 at det ble lkluss. Så håper den blir mer på riktig kjør nå i pp2 :) 

Men når du har hormonspiral har du vel ikke menstruasjon? Jeg bare spør. Jeg vet ikke. Trodde det virket som p piller at man da ikke fikk el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan ha mensen og EL, den hindrer graviditet ved å gjøre det vanskeligere for sperm å bevege seg/feste seg og gjør slimhinnen tynnere. 

Jeg hadde jevn syklus hele veien, men vet ikke om det var «falsk mens» eller vanlig med ELHormonspiral har mindre hormoner enn feks minipiller og hormonen skal i teorien være ute av kroppen etter to uker. Men nå når vi har begynt å prøve og jeg har lest litt mer virker det jo som om mange bruker lengre tid og får sykluskluss likevel... Med første ble jeg gravid to uker etter jeg sluttet på minipiller, så håper det ikke tar så alfor mange mnd før syklusen er tilbake denne gangen ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 dpo i dag. 😱Har hatt en del murring og stikking i magen de siste dagene. 🤞🏾Mest sannsynlig er dette bare innbilning. Har også ømme pupper. Men det får jeg jo før mens uansett. Jeg har også hatt mye luft i magen og vært mye sulten. Jeg tenker det er tilfeldig. Jeg tviler sterkt på at det klaffet på første pp. Selv om jeg håper!! 🤞🏾🤞🏾🤭

 

Planen var jo at jeg skulle ta en test et par dager etter IKM eventuelt. Men, klarte jeg å vente? Nei! Så jeg tisset på pinnen i går. 11 dpo. Den var selvfølgelig negativ.😱 Ble veldig skuffet selv om jeg egentlig forventet det. Men jeg klarer jo fremdeles ikke å legge det fra meg. Kan jo hende jeg testet for tidlig. Dette var grunnen til at jeg egentlig ikke skulle teste enda. Fordi negativ test så tidlig kan være falsk. Omg! Holder på å bli gal 😜 prøver å fortelle meg selv at det er stor sannsynlighet for at jeg ikke er gravid, men klarer ikke å jekke ned forventningene 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo i dag. Har kjempe vondt i magen, så ganske sikker på at mensen kommer i morgen 😞. Har hatt en del vondt i hodet også. Så like greit om mensen kommer så kan jeg trygt ta Ibux mot hodepinen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo og i dag morges fikk jeg besøk av tante rød! 😞 det var egentlig forventet, men uff så skuffet jeg er! Til tross for alle «symptomene» jeg hadde var jeg ikke gravid. Rart hvordan psyken kan spille deg et puss. Jaja. Da prøver vi igjen om 10 dager. Håper vi har bedre lykke da 🤞🏾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2018 den 9.25, grønnplante skrev:

Noen kan ha mensen og EL, den hindrer graviditet ved å gjøre det vanskeligere for sperm å bevege seg/feste seg og gjør slimhinnen tynnere. 

Jeg hadde jevn syklus hele veien, men vet ikke om det var «falsk mens» eller vanlig med ELHormonspiral har mindre hormoner enn feks minipiller og hormonen skal i teorien være ute av kroppen etter to uker. Men nå når vi har begynt å prøve og jeg har lest litt mer virker det jo som om mange bruker lengre tid og får sykluskluss likevel... Med første ble jeg gravid to uker etter jeg sluttet på minipiller, så håper det ikke tar så alfor mange mnd før syklusen er tilbake denne gangen ☺️

Hvordan ligger du an i syklusen din da? Skal dere begynne på pp2 igjen snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med TR 😞 Helt lov å være skuffet! 

Jeg er på syklusdag 6 nå, så da blir planen hyppig prøving resten av mai. Temper denne syklusen så da får jeg forhåpentligvis se når EL ha vært. Tenker uansett at vi prøver omtrent frem til forventet TR for å ikke bomme på tidspunkt slik som forrige runde, da må jo EL ha kommet en uke senere enn jeg trodde 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grønnplante skrev:

Så kjedelig med TR 😞 Helt lov å være skuffet! 

Jeg er på syklusdag 6 nå, så da blir planen hyppig prøving resten av mai. Temper denne syklusen så da får jeg forhåpentligvis se når EL ha vært. Tenker uansett at vi prøver omtrent frem til forventet TR for å ikke bomme på tidspunkt slik som forrige runde, da må jo EL ha kommet en uke senere enn jeg trodde 😝

Skjønner. Lykke til i mai da! 🤞🏾 Kos dere 😉 krysser fingrene for dere. Du vil ikke prøve med el test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ☺️ Jo kjører på med EL tester også. Men tenker at jeg ikke kan stole helt på at EL har vært selv om en test blir positiv og prøver heller å helgardere med aksjene 😌

Har du brukt EL tester eller temping så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, grønnplante skrev:

Takk! ☺️ Jo kjører på med EL tester også. Men tenker at jeg ikke kan stole helt på at EL har vært selv om en test blir positiv og prøver heller å helgardere med aksjene 😌

Har du brukt EL tester eller temping så langt?

Hehe. Lurt det. Nei jeg har ikke brukt noen av delene enda. Var tilfeldigvis hos gynekolog den ene ganga jeg hadde el og han kunne bekrefte det. Så da tenker jeg at beregningene mine er ganske riktige. Prøver bare med «min kalender» en liten stund tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LittKoko skrev:

Hehe. Lurt det. Nei jeg har ikke brukt noen av delene enda. Var tilfeldigvis hos gynekolog den ene ganga jeg hadde el og han kunne bekrefte det. Så da tenker jeg at beregningene mine er ganske riktige. Prøver bare med «min kalender» en liten stund tenker jeg. 

Det er digg da! Er jo det enkleste og beste det egentlig ☺️ Krysser fingrene for PP2 nå da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det rare ting. Jeg fikk mensen akkurat 14 dpo. Var mye mørkere og annerledes enn vanlig mensen. Vanligvis spotter jeg dagen før forventet mens. Men ikke denne gangen. Det begynte bare plutselig og var mye mørkere farge enn vanlig. Blødde i under 2 døgn og så var det slutt. Pleier vanligvis å blø i 6-7 dager. Så dette synes jeg var rart. 

 

Søkte litt på nettet da og leste at en ekte festeblødning kommer ca 4 uker etter 1. dag på forrige mens. Da blir jeg jo selvfølgelig håpefull igjen. Kan det ha vært en festeblødning? Så jeg er igjen full av håp og tester meg om noen dager 🤞🏾

 

Info om festeblødning

Mer info om festeblødning

Endret av LittKoko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tisset på pinnen i morges. Den var jo blendahvit 😞 skjønner ikke hva jeg forventet. Men jaja. Vi får prøve igjen om noen dager. Jeg satt og stirret på testen i 5 minutt i håp om en strek. Men Neida. Ingen strek! Da er vi offisielt på pp2 🤞🏾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha el på tirsdag. Vi prøver oss på 7, 5, 3 og 1 dag før antatt el. Og så prøver vi oss en dag etter forventet el. Da tenker jeg vi har får tatt høyde for både tidlig og sen el. Vi traff skikkelig på el sist pp da. Men det klaffet ikke allikevel. Får vente og se hvordan det går denne gangen. Spent! 🤞🏾🙃 #pp2 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 13.45, grønnplante skrev:

Det er digg da! Er jo det enkleste og beste det egentlig ☺️ Krysser fingrene for PP2 nå da!

Hvordan går det med dere? Prøver enda på pp2? Når har du ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LittKoko skrev:

skal ha el på tirsdag. Vi prøver oss på 7, 5, 3 og 1 dag før antatt el. Og så prøver vi oss en dag etter forventet el. Da tenker jeg vi har får tatt høyde for både tidlig og sen el. Vi traff skikkelig på el sist pp da. Men det klaffet ikke allikevel. Får vente og se hvordan det går denne gangen. Spent! 🤞🏾🙃 #pp2 

Så spennende! Høres ut som en god plan med de dagene. Her gikk vi litt for hardt ut til å ikke ha kontroll på el så begynner egentlig å bli litt slitne (6 av de siste 9 dagene😬) er på syklusdag 15 nå så håper El kommer snart 🙂

PP2 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...