Gå til innhold

Vasker du rumpa med såpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Såklart. Parfymefritt og phvennlig. 

Hvordan skal man ellers få bort fett, skitt og hudrester?

Anonymkode: 0cb57...5eb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, vasker jo rumpeballene og ryggen så renner jo såpe forbi (har crohns, så kjenner det river greit når jeg har rifter). 
Ellers bruker jeg alltid våtservietter (tørker meg litt, så tar jeg våtservietter) for å unngå sårhet ettersom jeg har mye diarè, så tror jeg er ganske ren og fin der bak hele tiden egentlig :) 

Anonymkode: 10d3e...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, grundig hver gang jeg dusjer med ordinær såpe.

Anonymkode: b069c...134

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bruker aldri såpe i underlivet 

Anonymkode: ea128...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som svarer "såklart", det er jo faktisk ikke så veldig selvsagt. Altså, dusjer man hver dag er det ikke bra å vaske med såpe hver gang, på samme måte som i underlivet - til tross for at man bruker egnet såpe som er uten parfyme og riktig ph-balanse. Mange leger og gynekologer anbefaler jo faktisk å ikke bruke såpe i det hele tatt, da for hyppig bruk kan føre til ubalanse i bakteriefloraen. Jeg gjør det likevel fordi jeg føler meg freshere, men holder det til tredje hver dag eller noe slikt. 

Anonymkode: 148a1...4f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Bruker Dr.greves, har ingen problemer med underlivet så ser ingen vits i å bare bruke vann, hadde ikke følt meg ren da.

Anonymkode: 184fa...6aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som svarer "såklart", det er jo faktisk ikke så veldig selvsagt. Altså, dusjer man hver dag er det ikke bra å vaske med såpe hver gang, på samme måte som i underlivet - til tross for at man bruker egnet såpe som er uten parfyme og riktig ph-balanse. Mange leger og gynekologer anbefaler jo faktisk å ikke bruke såpe i det hele tatt, da for hyppig bruk kan føre til ubalanse i bakteriefloraen. Jeg gjør det likevel fordi jeg føler meg freshere, men holder det til tredje hver dag eller noe slikt. 

Anonymkode: 148a1...4f2

Klassisk passivt aggressivt svar. Jeg er over 40, aldri hatt bakteriell vaginose, urinveisinfeksjon eller sopp. Har nesten ikke utflod og det lukter kun kjønn. Jeg bruker intimsåpe en gang per dag. Foran og bak. 

Så drit og dra, pass på deg selv. 

Anonymkode: 3f001...416

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Whiskey hangover
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klassisk passivt aggressivt svar. Jeg er over 40, aldri hatt bakteriell vaginose, urinveisinfeksjon eller sopp. Har nesten ikke utflod og det lukter kun kjønn. Jeg bruker intimsåpe en gang per dag. Foran og bak. 

Så drit og dra, pass på deg selv. 

Anonymkode: 3f001...416

Skulle til å skrive det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som svarer "såklart", det er jo faktisk ikke så veldig selvsagt. Altså, dusjer man hver dag er det ikke bra å vaske med såpe hver gang, på samme måte som i underlivet - til tross for at man bruker egnet såpe som er uten parfyme og riktig ph-balanse. Mange leger og gynekologer anbefaler jo faktisk å ikke bruke såpe i det hele tatt, da for hyppig bruk kan føre til ubalanse i bakteriefloraen. Jeg gjør det likevel fordi jeg føler meg freshere, men holder det til tredje hver dag eller noe slikt. 

Anonymkode: 148a1...4f2

Prøvde meg på dette svaret selv i en annen tråd, gud om jeg fikk gjennomgå for det! "Du blir ikke ren uten såpe" :dry:

Jeg er helt enig i det leger og gyn. sier, kun varmt vann for å rense. Såpe hører ikke til i underlivet. 

Anonymkode: d0a53...c13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klassisk passivt aggressivt svar. Jeg er over 40, aldri hatt bakteriell vaginose, urinveisinfeksjon eller sopp. Har nesten ikke utflod og det lukter kun kjønn. Jeg bruker intimsåpe en gang per dag. Foran og bak. 

Så drit og dra, pass på deg selv. 

Anonymkode: 3f001...416

Det er gjort mange studier og det har vært om intimsåpe og hvor tullete det er på flere tv-programmer, tror blant annet helsekontrollen har hatt det med. Det er bare salgstriks for å selge mer såpe.

Anonymkode: 10d3e...f62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt endetarm, selvsagt. Vann på resten.

Anonymkode: 28a40...42d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er gjort mange studier og det har vært om intimsåpe og hvor tullete det er på flere tv-programmer, tror blant annet helsekontrollen har hatt det med. Det er bare salgstriks for å selge mer såpe.

Anonymkode: 10d3e...f62

Å nei. En studie 😱😱 

:heks:

Anonymkode: 3f001...416

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...