Gå til innhold

Hun hjalp ikke til med oppvasken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ler og kaller meg særing. Det er da ren høflighet å hjelpe til når man har fått spandert middag og får lov til å dra hjem til noen. 

Vel, nå har jeg iallefall sett hvordan hun er å være i forhold med; hun er lat. Hun gidder jeg ikke å ta kontakt med igjen. 

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Hun finner seg nok en generøs og snill mann. Verre for deg tror jeg 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller si du er lat. Oppvaskmaskinen var full - hvorfor det? Har du ikke giddet å kjøre og tømme den på forhånd? Dere skal lage mat sammen, for du gidder ikke engang diske opp med mat til to? Og så orker du ikke vaske opp etter EN gjest?
 

Du høres ut som en mammadalt som ikke vet hvordan man er vert. Det er verten som steller i stand, og som rydder opp. Det er "jobben" med det hele, og grunnen til at man bytter på. 

Dersom det er et selskap på 10 personer er det naturlig at man tilbyr seg, iom. at det ellers er veldig mye for verten å ta alene. Men etter EN person - nei. 

Her er det virkelig du som er sær. 

Anonymkode: b2705...f1b

Han er ute etter en dame som gjør alt tror jeg. ALT! Selv han sin rot.

Endret av wintergirl
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ler og kaller meg særing. Det er da ren høflighet å hjelpe til når man har fått spandert middag og får lov til å dra hjem til noen. 

Vel, nå har jeg iallefall sett hvordan hun er å være i forhold med; hun er lat. Hun gidder jeg ikke å ta kontakt med igjen. 

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Det tror jeg går helt greit. Du er utrolig sær. Dette var en date, ikke et vennelag der alle lager mat sammen og lager en kveld ut av det. Det er forskjell.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herre så barnslig. Det er VANLIG å gjøre stas på daten. Det er ikke en «kompis» men en person man gjerne har lyst til å gjøre noe ekstra for. Kanskje like greit at du ikke skal ha flere dater med denne personen, så slipper hu unna deg.

Anonymkode: 8cdc5...cc5

Det er hun som har vært "på" og spurt om jeg vil møtes de 3 gangene vi har møttes. Da tolker jeg det som at hun er interessert og derfor trenger jeg ikke å imponere så mye. Det er vel heller hun som burde gjøre en innsats (som f.eks hjelpe til med å rydde) for at jeg skal bli mer interessert i henne også.

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde jo vasket opp det hun brukte, kan du forvente noe mer? Det er jo en selvfølge at du skal vaske opp det du brukte. Du er verten, og det er vel verten som skal ta det meste. Når jeg får besøk og vi spiser middag, krever jeg ikke at besøket skal rydde etter seg. Selvsagt er det koseligt om de ønsker å bidra, men det er ikke noe jeg krever og tenker over i ettertid.

 

 

Anonymkode: ffaae...8c4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller si du er lat. Oppvaskmaskinen var full - hvorfor det? Har du ikke giddet å kjøre og tømme den på forhånd? Dere skal lage mat sammen, for du gidder ikke engang diske opp med mat til to? Og så orker du ikke vaske opp etter EN gjest?
 

Du høres ut som en mammadalt som ikke vet hvordan man er vert. Det er verten som steller i stand, og som rydder opp. Det er "jobben" med det hele, og grunnen til at man bytter på. 

Dersom det er et selskap på 10 personer er det naturlig at man tilbyr seg, iom. at det ellers er veldig mye for verten å ta alene. Men etter EN person - nei. 

Her er det virkelig du som er sær. 

Anonymkode: b2705...f1b

Oppvaskmaskinen var full fra dagen før. Jeg hadde vært hjemme 30 min før hun kom, da hadde jeg ikke tid til å tømme den. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ler og kaller meg særing. Det er da ren høflighet å hjelpe til når man har fått spandert middag og får lov til å dra hjem til noen. 

Vel, nå har jeg iallefall sett hvordan hun er å være i forhold med; hun er lat. Hun gidder jeg ikke å ta kontakt med igjen. 

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Bra!

-for henne...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hun som har vært "på" og spurt om jeg vil møtes de 3 gangene vi har møttes. Da tolker jeg det som at hun er interessert og derfor trenger jeg ikke å imponere så mye. Det er vel heller hun som burde gjøre en innsats (som f.eks hjelpe til med å rydde) for at jeg skal bli mer interessert i henne også.

Anonymkode: 52cfc...ddf

WHAT? Nei, du har et totalt vrengt syn på hvordan en date skal imponere/vise interesse.

Jeg er kvinne og synes dette er helt på bærtur. Hadde ikke blitt noe mer date her i gården nei. 

Anonymkode: ffaae...8c4

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er viktig for deg å understreke ettertrykkelig at oppvask er en kvinnes ansvar slik du ser det, og du vil ha ei som tar det ansvaret fra første stund. Da er det viktig at du aldri tar oppvask i datingfasen, så hun ikke tolker feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ler og kaller meg særing. Det er da ren høflighet å hjelpe til når man har fått spandert middag og får lov til å dra hjem til noen. 

Vel, nå har jeg iallefall sett hvordan hun er å være i forhold med; hun er lat. Hun gidder jeg ikke å ta kontakt med igjen. 

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Antagelig hadde hun hjulpet til dersom du tok initiativ til å vaske opp mens hun var der. At du spør om hjelp i det hun står med jakken på var heller ufint av deg. 

Jeg tar ikke selv initiativ til å vaske opp hos noen jeg er på besøk hos. Iallefall ikke tidlig i datingfase. Hadde heller ikke forventet at noen tok initiativ til det, hos meg. 

Du virker noe sær ja! Hvorfor ikke også kreve at daten vasker gulv og toalettet ditt når du først er i gang? Hun gikk antagelig på gulvet, og lånte toalettet, så det er like legitime krav som at hun tar oppvask. (Og like tullete!) 

Anonymkode: 3fe8d...edf

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke være seriøst 😂

Jeg hadde blitt sykt flau dersom gjestene mine trodde de måtte hjelpe til med å vaske opp etter maten 😂 Greit nok at man lager maten sammen, men jeg klarer da virkelig å sette inn i oppvaskmaskinen etterpå selv. Jeg er ikke 14 år gammel.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Jeg mener ikke at det er kvinnens ansvar å ta oppvasken. Heller at det hadde vært greit om hun hjalp til oppvasken før hun gikk, slik at jeg ikke hadde trengt å spørre når hun var på vei ut døra. 

En annen ting er at jeg har vært singel en stund og ikke har så mye erfaring med dating. Og når da vennene mine og jeg hjelper hverandre med å rydde så trodde jeg at det var helt standard når man er på besøk hos hverandre. 

Jeg er ingen guttunge eller mammagutt som forlanger alt mulig heller. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er at du må ha en eller annen form for diagnose? 

At du selv ikke skjønner hvor sær tankegang du har...... Jenta bør være sjeleglad for at du dumper  henne 

Anonymkode: a5a49...a26

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 

Jeg mener ikke at det er kvinnens ansvar å ta oppvasken. Heller at det hadde vært greit om hun hjalp til oppvasken før hun gikk, slik at jeg ikke hadde trengt å spørre når hun var på vei ut døra. 

En annen ting er at jeg har vært singel en stund og ikke har så mye erfaring med dating. Og når da vennene mine og jeg hjelper hverandre med å rydde så trodde jeg at det var helt standard når man er på besøk hos hverandre. 

Jeg er ingen guttunge eller mammagutt som forlanger alt mulig heller. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Du hadde ikke trengt å spørre da hun sto ved døren.

Du skal skille på venner og kompiser og en jente du vil date. At du ikke har mye erfaring er gitt ut fra det du skriver. Derfor håper jeg du tar til deg rådene og kommentarene du får her så du kan heve standarden på deg selv litt.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ingen guttunge eller mammagutt som forlanger alt mulig heller. 

Hva er alderen din?

Anonymkode: a1b8f...7d6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg mener ikke at det er kvinnens ansvar å ta oppvasken. Heller at det hadde vært greit om hun hjalp til oppvasken før hun gikk, slik at jeg ikke hadde trengt å spørre når hun var på vei ut døra. 

En annen ting er at jeg har vært singel en stund og ikke har så mye erfaring med dating. Og når da vennene mine og jeg hjelper hverandre med å rydde så trodde jeg at det var helt standard når man er på besøk hos hverandre. 

Jeg er ingen guttunge eller mammagutt som forlanger alt mulig heller. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Det er ikke normalt at daten eller gjestene hjelper til med oppvasken nei. At gode kompiser gjør det er en ting, men de er man heller ikke på date med. Det er to veldig forskjellige settinger. Dere har vært på tre dater, jeg hadde skjems om min date trodde han måtte hjelpe meg med oppvasken på tredje daten.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye var det å vaske opp etter måltidet da ts? 2 kniver, 2 gafler, 2 tallerkener, 2 glass + 1 stekepanne?

Anonymkode: e88f1...11f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du 14 år? 

Anonymkode: d40ce...a28

Skulle akkurat til å spørre om det samme. Du kom meg i forkjøpet. 😂😂

Anonymkode: bef09...a2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må legge til at jeg også hadde brukt en form til å lage maten i ovnen med. Slik at det ble mer enn stekepanna. I tillegg måtte jeg tømme oppvaskmaskinen.

Når jeg har hatt gjester tidligere har dem alltid hjulpet til med å vaske opp. 

Ts 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Ta deg sammen. Du har missforstått hele begrepet med å invitere gjester...  man belager seg på å gjøre all jobben og blir takknemlig om noen tilbyr seg å hjelpe. Man spør selvsagt ikke når gjesten er på vei ut døren...   og så sant du ikke er multihandicappet så klarer du å vaske ovnsformen alene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??😂🙈

Hadde en mann på date hjemme hos meg. Oppvasken ble til slutt veldig stor (vi drev med andre ting, hadde ikke tid til oppvask :p)

Da han skulle til og dra fikk han forferdelig dårlig samvittighet pga oppvasken, og jeg sa at det skulle ikke han tenke på! Jeg hadde hele tiden plan om å vaske opp etter han hadde dratt.. ville ikke bruke tid på sånt når jeg hadde ham der...

Tror det er like greitt for henne at du ikke vil møte henne igjen😅

Anonymkode: 2ab94...b1b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...