Gå til innhold

Ikke lov å svare ja eller nei!


Marpessa

Anbefalte innlegg

Det er et filter som bare slipper gjennom gode drømmer, som Ojibwe-folket fikk av Asibikaashi, når folket ble så spredt at hun ikke greide å passe på alle sammen. Mødrene laget da en rund eller dråpeformet ramme av vinje og imiterte et edderkoppnett ved å flette nestlefibre til rammen. Små amuletter eller glassperler ble flettet inn, og det hang gjerne sener eller fjær som de gode drømmene som slapp gjennom nettet kunne dryppe fra, og ned på barnet. Drømmefanger brukes som et samlende symbol på amerikas urbefolknings nasjoner. Produkter er kraftig kommersialisert og "misbrukt" av utenforstående, noe som ikke faller i god jord hos de originale brukerene.
 
Ble du kåt nå? :P






:fnise:

I grunn ikke, i starten av 20 åra likte jeg det veldig godt og i perioden 14-16 år. Nå er det noe jeg gjør kun et par ganger i året. Kan kose meg når jeg er ute, er veldig sosial og prater med alle, men er veldig obs på alkohol inntaket. Nå bor jeg like ved oslo, så sånn sett kansje rart at jeg ikke fester mer. Begynte å føle at det ble så overfladisk og kaldt. Liker ikke helt at jeg ble det selv også.

Usj. nei, er faktisk når man henger med folk uten å drikke man ser hvem som egentlig er venner. De der man kun møtte ute på byen, nei uff.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næmmen Kami da?!? Vi har jo blitt enige om at du ikke skal snakke sånn til meg i full offentlighet. :ninja:

 

Har du sett en film som hadde helt normale skildringer av hverdagslige aktiviteter,

men som plutselig fikk sevja til å stige på et blunk hos deg? (forelsket el.l.)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jeg ikke. Men ser ikke behovet for å gjøre det hele tiden.

Har du lite behov for fysisk kontakt?

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klemmer meg selv og klapper meg på ryggen og sier "det var jenta si det!" rett som det er. Behovet er dekket. :jepp:

 

Er du flink til å gi deg selv positiv tilbakemelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...