Gå til innhold

Hva kaster du på gata? Plast igjen :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er kjempeflott med den plast - bevisstheten vi har nå fått, men vi må ikke overreagere å få dårlig samvittighet om man kjøper plastpose når man handler matvarer / har plastposer på rull til bosset etc Det er ingenting galt i det, gjenbruker man posen så er det kjempebra og bruker vi dem til bossposer, kaster dette i restavfallet, så er alt bare fint, da har en vært ansvarlig, det er ingen plast på avveie.

Problemet er jo dere som kaster ting på gata, det er det som følger regnet/vinden å havner i havet, plastposer, godteriposer, sigarett/tobakkpakninger, vannflasker i plast etc SKJERPINGS! 

Råner du? Bildekk som slites er en av de største bidragsyterne til plast i havet. Slutt med det, det holder lenge med de som kjører bil vanlig jobb/hjem å det bidraget de gjør til plast i havet. 

Anonymkode: 269b3...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kaster av og til bananskall eller epleskrott, inn i kratt. Men ikke plast, papir og flasker.

Anonymkode: ffc77...d59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kaster aldri noe på gata, i naturen eller andre steder søppel ikke hører hjemme. Det ligger ikke for meg å skrote og forsøple slik. Jeg plukker til og med opp plast som ligger i veien.

Lurer veldig på hva som foregår i hjernen på de som bare kaster ifra seg alt mulig dritt og forsøpler for alle? De må ha en form for hjerneskade når det er så enkelt for dem å bare kaste alt uten å ta ansvar for sitt skrot.

Anonymkode: 8e72f...c64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaster aldri noe på gata, i naturen eller andre steder søppel ikke hører hjemme. Det ligger ikke for meg å skrote og forsøple slik. Jeg plukker til og med opp plast som ligger i veien.

Lurer veldig på hva som foregår i hjernen på de som bare kaster ifra seg alt mulig dritt og forsøpler for alle? De må ha en form for hjerneskade når det er så enkelt for dem å bare kaste alt uten å ta ansvar for sitt skrot.

Enig, jeg kaster heller aldri noe på gata...

Anonymkode: e958e...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her om dagen så jeg en voksen utenlansk mann som tok ut noe spiselig og kastet søpla rett på gulvet foran seg når dunken stod 5 meter unna. Vet ikke helt hva man skal kalle slik oppførsel, men sjarmerende er det ikke.

Anonymkode: 1a36c...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvalmende. Jeg håper virkelig det innføres strengere kontroll og større bøter på all form for forsøpling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her om dagen så jeg en voksen utenlansk mann som tok ut noe spiselig og kastet søpla rett på gulvet foran seg når dunken stod 5 meter unna. Vet ikke helt hva man skal kalle slik oppførsel, men sjarmerende er det ikke.

Anonymkode: 1a36c...d23

Er det mulig! Hadde jeg sett det, så hadde jeg gått bort å pekt på det han kastet og pekt på søppeldunken, smilt og nikket som i at "gjør det du" 

Anonymkode: 269b3...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...