Gå til innhold

Fig Tree Bay, Kypros

havsulen

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der?

I så fall vil jeg gjerne høre hvordan dere synes det var!

Vi skal nemlig dit i juni, og gleeeeeder oss!

Steder å se?

Restauranter vi ikke bør gå glipp av? Etc...

Skal bo på Star Tours Blue Village, Nausicca Neach - noen som har bodd der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på Fig Tree Bay! Det er 6 år siden. Svigers har vært der etter det, og mye har blitt forandret (jeg likte det kjempegodt den gangen - nå er det visst enda bedre.) Bl.a. har hovedveien blitt gjort om til gågate, og den er visst skikkelig fin! De vi var der ble det mest strandliv, restauranter og oppdagelsesturer på scootere (anbefales!). Leide bil en dag og fikk sett mer av kypros. svigers er alltid innom et vannshow de synes er helt fantastisk. Dere får sikkert en kjempefin ferie!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Vi var der ifjor og skal dit i sommer vi også!

27/6-to uker. Det er et supert sted for barnefamilier. Vi har vært 5 ganger på Kypros, på ulike steder, og sett mye av øya.

Jeg vet ikke hvor gamle barn du har, men i selve Fig Tree bay er det ikke all verdens å se for voksne. Et par mil unna er det badeland, dit går det lokalbuss. Dere kan også dra med lokalbuss til Larnaca, byen der flyplassen ligger: Ellers et hovedstaden Nicosia verdt et besøk, men der er det alltid veldig varmt. Reiseselskapene har turer dit. Turen til Pafos, på den andre siden av øya er også bra, og Troodosfjellene er verdt et besøk. Der er klimaet kjølig og landskapet ganske likt fjell her i landet, inkl. et skitrekk (som dog er åpent kun av og til om vinteren). I det siste har grensen mot den tyrkiske delen av øya blitt åpnet opp, og det går et par organiserte turer dit. Dit er det nok best å dra med et reiseselskap og ikke på egen hånd. Mannen min dro på turen bla. til byen Kyrenia ifjor. I år skal vi alle 3 (inkl datter på 2) på turen over til Famagusta, en relativt kort og barnevennlig tur.

Har dere bestilt halvpensjon på hotellet? Vi hadde det ifjor og det var veldig ok.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er en kinesisk restaurant i enden av hovedgata, opp en lang trapp. Huset er bygget i kinesisk stil. You can't miss it! Kjempegod mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...