Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Viking-girl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BethD skrev (6 minutter siden):

Ok? Så hva har skjedd da tenker du?

Skjedd ? Hun har da ikke sagt til hele Norge at pappa har pult andre damer som det ble skrevet og den brukeren svarte på

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (24 minutter siden):

Eh jo? 

Tror du misforstår Beth. Det er en annen hissig bruker her inne som slenger rundt seg med beskyldninger. Licorne prøvde å rette opp i feil info fra den brukeren. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (21 minutter siden):

Skjedd ? Hun har da ikke sagt til hele Norge at pappa har pult andre damer som det ble skrevet og den brukeren svarte på

Maydis8 skrev (9 minutter siden):

Tror du misforstår Beth. Det er en annen hissig bruker her inne som slenger rundt seg med beskyldninger. Licorne prøvde å rette opp i feil info fra den brukeren. 

My bad 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (21 timer siden):

Hun har åpnet seg om årsaken til bruddet. Det var utroskap. Hele norge får vite om det som har skjedd på privaten hos dem. Lurer på hvor kule barna føler seg på skolen etter dette. Da henger man ut partneren sin. Ikke fordi jeg har vondt av gubben. Han dreit seg ut. Men hun har jo annen familie som må leve med at alle vet hva som skjedde.

Spiller ingen rolle om hun bruker det som underholdning eller ei. Hun brettet ut offentlig, noe de burde ordnet seg imellom på hjemmebane.

Så du mener hun skal lyve?

Fordi det er til barnas beste?

Kan du forklare hvordan det er bedre for barna,  enn at hun bare er ærlig? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden):

Så du mener hun skal lyve?

Fordi det er til barnas beste?

Kan du forklare hvordan det er bedre for barna,  enn at hun bare er ærlig? 

Lyve? Hvem har sagt det? Eller hva med å gjøre som alle oppegående fornuftige folk ville gjort, ikke si noe som helst?

Er ikke rart køene til psykologene i dette landet er rekordlange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
BethD skrev (1 time siden):

Elsker at damene blir sett på som de som gjør dumme ting og Det mennene har gjort forsvinner i det. 
bra gjort 👏🏼👏🏼👏🏼

Hadde tråden handlet om den idioten av en gubbe, så ville vi diskutert dumskapen hans. Nå handler imidlertidig denne tråden om Tussvik og at hun har åpnet seg om bruddet i podcasten, så da diskuterer vi dette dumme kvinnemenneske. Er det så merkelig? Det er jo ingen som hevder Tussvik er en dust fordi hun har "skyld" i at han var utro. Vi kommenterer den biten av saken hun dreit seg ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (9 minutter siden):

Lyve? Hvem har sagt det? Eller hva med å gjøre som alle oppegående fornuftige folk ville gjort, ikke si noe som helst?

Er ikke rart køene til psykologene i dette landet er rekordlange!

Hun skal altså ikke «få lov» til ikke snakke om det? 

Det er tydelig hvem som er et jævla fucking snowflake her i tråden.

Det er jo den som åpenlyst ikke tåler at noen sier sannheten! 

Taliban ringte, de vil ha tilbake kvinnesynet sitt. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, HarryDotter said:

Hadde tråden handlet om den idioten av en gubbe, så ville vi diskutert dumskapen hans. Nå handler imidlertidig denne tråden om Tussvik og at hun har åpnet seg om bruddet i podcasten, så da diskuterer vi dette dumme kvinnemenneske. Er det så merkelig? Det er jo ingen som hevder Tussvik er en dust fordi hun har "skyld" i at han var utro. Vi kommenterer den biten av saken hun dreit seg ut på.

«Dumme kvinnemenneske» kan du være sjæl. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (25 minutter siden):

Hadde tråden handlet om den idioten av en gubbe, så ville vi diskutert dumskapen hans. Nå handler imidlertidig denne tråden om Tussvik og at hun har åpnet seg om bruddet i podcasten, så da diskuterer vi dette dumme kvinnemenneske.

Nei. Tråden handler ikke om det. Kanskje gjør den det i din verden men les igjen. 

Det er jo ingen som hevder Tussvik er en dust fordi hun har "skyld" i at han var utro. Vi kommenterer

Du må lære deg å snakke for deg selv. Entall. DU kommenterer…: « 

den biten av saken hun dreit seg ut på.

«

- Det er din mening at hun «dreit seg ut». Jeg lurer genuint på hvorfor det provoserer deg så til de grader at en kvinne er åpen om utroskap i et forhold.

Du mener altså at dette skal hun legge lokk på, for «barna sin del».

Retorikken kvinner ofte får slengt i mot seg som et argument utelukkende brukt for å fremme egen vinning. Snakk om å bruke barna som maktmiddel! Hah! 

Hva om han var voldsmann?
Skal hun da også ikke si noe, «for barna sin del»? 

Eller kriminell?

- Eller andre ting han gjorde mot henne som åpenlyst er et svik, for eksempel ruinerte dem økonomisk.

Du forventer en lojalitet fra henne, som du ikke forventer fra ham.

Selv om han har sviktet henne, (da også med barn i bildet) - stiller du en forventning om «lojalitet» til at hun skal «holde kjeft» slik at han ikke «taper ansikt», til tross for at det er sant det hun sier.

Det er en utdatert holdning du har, og den er skremmende.

Det er nøyaktig den type holdning du har som gjør at enkelte holder ut all slags svik og faenskap, -  de må jo for Guds skyld ikke snakke om det. 
«Å holde ut» innebærer også å «holde kjeft».

Jeg skjønner at kvinner som Sigrid er dritkjipt for det verdisynet, hun kjører jo dampveivals over de 1850-holdningene dine, det er vel heller de holdningene som er potensielt skyld i alle «psykologtimer», fremfor de som snakker åpent ut on ting ( Og med det sagt: det er Ingenting galt med å gå til en psykolog, selv on HarryDOTT ønsker å fremme et annet syn) 

Nei, søte lille «snowflake».. på tide å bli litt mer robust og oppdatere seg til 2021. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Raven.Writingdesk skrev (14 minutter siden):

Hun skal altså ikke «få lov» til ikke snakke om det? 

Det er tydelig hvem som er et jævla fucking snowflake her i tråden.

Det er jo den som åpenlyst ikke tåler at noen sier sannheten! 

Taliban ringte, de vil ha tilbake kvinnesynet sitt. 

1977 sendte mail. De sier feminismebølgen er over! Mannshatet 

Hun, han, dem, they, she, he, hen, hin, hsi, kai fucking day! Alle bør holde den jævla kjeften sin når det kommer til samlivsbrudd! Hvor satans vanskelig er det for kvinner på kg å forstå dette?!? Dette handler ikke om at hun ikke får lov å snakke. Det handler om å ta et samlivsbrudd på kammerset! Dette angår familien hennes! Han, henne og barna deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Nei. Tråden handler ikke om det. Kanskje gjør den det i din verden men les igjen. 

«

- Det er din mening at hun «dreit seg ut». Jeg lurer genuint over hvorfor det provoserer deg så til de grader at en kvinne er åpen om utroskap i et forhold. Du mener altså at dette skal hun legge lokk på, for «barna sin del».

Hva om han var voldsmann? Skal hun da også ikke si noe, «for barna sin del»? 
Eller kriminell? Eller andre ting han gjorde mot henne som åpenlyst er et svik, for eksempel ruinerte dem økonomisk.

Du forventer en lojalitet fra henne, som du ikke forventer fra ham. Selv om han har sviktet henne, (da også med barn i bildet) - stiller du en forventning om «lojalitet» til at hun skal «holde kjeft» slik at han ikke «taper ansikt», til tross for at det er sant det hun sier.

Det er nøyaktig den type holdning du har som gjør at enkelte holder ut all slags svik og faenskap, -  de må jo for Guds skyld ikke snakke om det. 

Jeg skjønner at kvinner som Sigrid er dritkjipt for det verdisynet, hun kjører jo dampveivals over de 1850-holdningene dine, det er vel heller de holdningene som er potensielt skyld i alle «psykologtimer», fremfor de som snakker åpent ut on ting ( Og med det sagt: det er Ingenting galt med å gå til en psykolog, selv on HarryDOTT ønsker å fremme et annet syn) 

Nei, søte lille «snowflake».. på tide å bli litt mer robust og oppdatere seg til 2021. 

Jeg sier hun burde prate med gubben sin om det. Hjemme hos henne må hun gjerne drite i kjeften på typen sin for alt jeg bryr meg. I en offentlig podcast, eller på radio eller tv intervju holder man faen meg kjeft om private ting!

Innlegget er ryddet for brukerangrep.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (Akkurat nå):

1977 sendte mail. De sier feminismebølgen er over! Mannshatet 

Hun, han, dem, they, she, he, hen, hin, hsi, kai fucking day! Alle bør holde den jævla kjeften sin når det kommer til samlivsbrudd! Hvor satans vanskelig er det for kvinner på kg å forstå dette?!? Dette handler ikke om at hun ikke får lov å snakke. Det handler om å ta et samlivsbrudd på kammerset! Dette angår familien hennes! Han, henne og barna deres. 

Samlivsbrudd omhandler sjeldent utelukkende de som er i forholdet. Det er alltid flere parter som blir berørt. Igjen; om han utøvde vold mot henne, mener du hun skulle holde kjeft? Eller om han ruinerte dem økonomisk? 

Jeg er enig med deg i en ting: hun trenger ikke si det, han kan gjøre det selv. Om folk spør: kan han selv si:

«jeg hadde en avtale med kona mi om å være lojal mot henne men jeg sviktet henne, og valgte noen andre i stedenfor». 

Fordi hun trenger kanskje å få støtte siden hun er den som ble sviktet. Hun skal ikke bære all dritten selv for å redde hans «tapte ære». 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HarryDotter skrev (2 timer siden):

Jeg sier hun burde prate med gubben sin om det. Hjemme hos henne må hun gjerne drite i kjeften på typen sin for alt jeg bryr meg. I en offentlig podcast, eller på radio eller tv intervju holder man faen meg kjeft om private ting!

Ok, antar du har samme type holdning (forakt..?) -  mot datteren til Ari Behn som snakker åpent om sin fars selvmord? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Samlivsbrudd omhandler sjeldent utelukkende de som er i forholdet. Det er alltid flere parter som blir berørt. Igjen; om han utøvde vold mot henne, mener du hun skulle holde kjeft? Eller om han ruinerte dem økonomisk? 

Jeg er enig med deg i en ting: hun trenger ikke si det, han kan gjøre det selv. Om folk spør: kan han selv si:

«jeg hadde en avtale med kona mi om å være lojal mot henne men jeg sviktet henne, og valgte noen andre i stedenfor». 

Fordi hun trenger kanskje å få støtte siden hun er den som ble sviktet. Hun skal ikke bære all dritten selv for å redde hans «tapte ære». 

INGEN, INGEN, INGEN, Bør si noe som helst! Hvor har du fått den innstillingen fra at ved ymse bruddårsaker så skal man snakke om dette offentlig? H O L D  D E T  I N T E R N T. Alt privat bør løses privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Hun kunne holdt kjeft for å fortelle hele Norge det, siden det også involverer barn. 
Men jeg syns absolutt det bør snakkes om, kanskje heller med gode venner og familie. Ikke offentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest HarryDotter
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Ok, antar du har samme type holdning (forakt..?) -  mot datteren til Ari Behn som snakker åpent om sin fars selvmord? 

Det er da faen meg noe helt annet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (2 minutter siden):

Syns egentlig ikke det jeg. Hadde familien sluppet å være offentlig akkurat når slike ting skjer tipper jeg de hadde vært glad til? Ikke bare må en takle sorg, barn må forholde seg til media og hele Norge må se deg i sorg i begravelsen. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (8 minutter siden):

Nei, du har jo nettopp sagt at man skal «Holde kjeft om private ting».

Eller er det bare de «private tingene» du synes er ubehagelig at luftes i offentligheten? 

Du skjønner det, selvmord var tabu å prate om for bare x- antall år siden, og mange delte din holdning om at man skal «holde kjeft». Vel: det hjalp ikke!

Samlisvbrudd og utroskap er jævlig kjipt, men det er ikke bare en «privat greie» og det er ikke opp til meg eller deg  å bestemme hva den som gjennomgår det, «skal få lov til» å prate om.

Det handler om å ha bare en bitteliten celle av toleranse i kroppen, for å forstå det. Det er ikke du som skal avgjøre hva andre skal «få lov til» å prate om av private ting, fordi du synes det er ukomfortabelt å snakke om.

Begynner man å se på konsekvensene av utroskap og hva det medfører for den som utsettes for det, er det ganske tydelig at flere ikke får det bedre av el slags «hysj, dette snakker vi ikke om» - mentalitet. Du kan ta med deg den tilbake til steinalderen.

og «nek» har du for lenge siden bevist at du selv er et ypperlig kroneksempel på. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Raven.Writingdesk said:

«

- Det er din mening at hun «dreit seg ut». Jeg lurer genuint på hvorfor det provoserer deg så til de grader at en kvinne er åpen om utroskap i et forhold.

Du mener altså at dette skal hun legge lokk på, for «barna sin del».

Retorikken kvinner ofte får slengt i mot seg som et argument utelukkende brukt for å fremme egen vinning. Snakk om å bruke barna som maktmiddel! Hah! 

Hva om han var voldsmann?
Skal hun da også ikke si noe, «for barna sin del»? 

Eller kriminell?

- Eller andre ting han gjorde mot henne som åpenlyst er et svik, for eksempel ruinerte dem økonomisk.

Du forventer en lojalitet fra henne, som du ikke forventer fra ham.

Selv om han har sviktet henne, (da også med barn i bildet) - stiller du en forventning om «lojalitet» til at hun skal «holde kjeft» slik at han ikke «taper ansikt», til tross for at det er sant det hun sier.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...