AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #21 Skrevet 1. mai 2018 Det er noe mer ekte over den norske skam. Kanskje det er skuespillerne, eller de små replikkene innimellom. Det treffer hjertet i større grad for min del. Anonymkode: 7f9db...aba 1
Barefootgirl Skrevet 2. mai 2018 #22 Skrevet 2. mai 2018 Jeg har sett den første episoden på NRK. Det fenger ikke enda, men skal gi det noen episoder før jeg bestemmer meg 😁 Har ikke sett på Facebook.
Puny Skrevet 8. mai 2018 #23 Skrevet 8. mai 2018 Å! Jeg likte hun karakteren som spiller Sana. De andre er jeg mer avventende til. Syntes kanskje de andre jentene ble for karikerte "taper-highschool-jenter." Jeg syntes de norske karakterene var mindre karikerte og hadde flere lag, men vi får vente og se.... 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #24 Skrevet 9. mai 2018 Jeg klarer ikke han som skal være Jonas. Vet ikke hva det er, blir bare ukomfortabel med ham. Synes ikke han ligner Jonas i det hele tatt, og jeg mener ikke utseendet, men væremåten. Han er så smilete, klissete, slesk, Jonas var da virkelig ikke sånn? Greit at de må endre litt på ting for å gjøre det til sin egen historie, men nå skal jo disse folka forestille karakterene i Skam. Og med «Jonas» synes jeg de har bommet litt. Jonas var liksom chill, kul, stod opp for seg selv og var liksom sånn at han ikke fant seg i bullshit. Veldig glup. Han var ikke sånn bløt pusekatt som han her fyren. Nei jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, jeg bare orker han ikke.. Skam Italia for eksempel har fått Jonas litt bedre til. Han virker litt barskere og tøffere, mens i Skam Austin så virker han noe pysete og klein. Og en annen ting; den langsomme stillheten deres, de sekundene der de ikke sier noe - foreløpig så funker det ikke her altså. Sånn som i første episode da «Vilde» satt ute og gråt og «Eva» fant henne og hun smøg seg sakte mot henne og stirret på henne, det ble litt sånn 😳 Hun så bare nifs ut der hun creepet seg bort uten å si noen ting. Ble veldig unaturlig. Nå har det jo bare kommet to episoder da, skal gi det en liten sjanse til. Anonymkode: 0d222...5bb 2
UnderCover Skrevet 13. mai 2018 #25 Skrevet 13. mai 2018 Jeg for min del, sammenligner minst mulig med den opprinnelige skam. Jeg skal følge med, og foreløpig synes jeg at alt er som det skal være 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #26 Skrevet 19. mai 2018 Henger dere med enda? Jeg syns Nora er skuffende, hun forsvinner litt for meg. Norske Nora var kulere, brydde seg ikke om hva andre mente, og var den peneste (om man skal henge seg opp i det..). Austin Nora er blass og lite trøkk i. Foreløpig syns jeg Austinversjonen tar lengre tid å bli interessert i. Det ser man kanskje også på responsen her...? Anonymkode: 5ce03...0e6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #27 Skrevet 20. mai 2018 Gjør NRK sin streik at nye episoder ikke blir lagt ut? Anonymkode: 14601...33b 1
funginger Skrevet 27. mai 2018 #28 Skrevet 27. mai 2018 På 19.5.2018 den 7.49, AnonymBruker skrev: Henger dere med enda? Jeg syns Nora er skuffende, hun forsvinner litt for meg. Norske Nora var kulere, brydde seg ikke om hva andre mente, og var den peneste (om man skal henge seg opp i det..). Austin Nora er blass og lite trøkk i. Foreløpig syns jeg Austinversjonen tar lengre tid å bli interessert i. Det ser man kanskje også på responsen her...? Anonymkode: 5ce03...0e6 Ja, hun Grace er ganske håpløst. Også er det noe ved ansiktsuttrykket som får henne til å se dum og uinteressert ut, ikke "kul og bryr seg ikke om andres meninger" som Nora.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #29 Skrevet 27. mai 2018 På 19.5.2018 den 7.49, AnonymBruker skrev: Henger dere med enda? Jeg syns Nora er skuffende, hun forsvinner litt for meg. Norske Nora var kulere, brydde seg ikke om hva andre mente, og var den peneste (om man skal henge seg opp i det..). Austin Nora er blass og lite trøkk i. Foreløpig syns jeg Austinversjonen tar lengre tid å bli interessert i. Det ser man kanskje også på responsen her...? Anonymkode: 5ce03...0e6 Enig i at det et litt lite tak i Grace, men smellvakker skal hun ha for å være! Anonymkode: 905e3...c09 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #30 Skrevet 27. mai 2018 Grace/Noora virker utrolig dømmende, uinteressert, og overbeskyttende over Daniel/William. Lenge siden jeg har sett norske SKAM, men kan ikke huske at Noora var interessert i William i de aller første episodene. Her virker det bare som om Grace forsøker å få Kelsey/Vilde til å ikke ligge med Daniel/William uten å ha venninnens beste interesser. Synes også at det er litt trist at hun ikke kler ser som vår norske Noora. Vet at det er en bagatell, men Noora kledde seg så moteriktig og voksent og det var en del av karakteren hennes. Liker Jo/Chris veldig godt og Kelsey/Vilde har begynte å vokse på meg. Anonymkode: 14601...33b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #31 Skrevet 27. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grace/Noora virker utrolig dømmende, uinteressert, og overbeskyttende over Daniel/William. Lenge siden jeg har sett norske SKAM, men kan ikke huske at Noora var interessert i William i de aller første episodene. Her virker det bare som om Grace forsøker å få Kelsey/Vilde til å ikke ligge med Daniel/William uten å ha venninnens beste interesser. Synes også at det er litt trist at hun ikke kler ser som vår norske Noora. Vet at det er en bagatell, men Noora kledde seg så moteriktig og voksent og det var en del av karakteren hennes. Liker Jo/Chris veldig godt og Kelsey/Vilde har begynte å vokse på meg. Anonymkode: 14601...33b Ba betyr det egentlig at noen vokser på en og hvor kommer det fra? Det høres så ufattelig dumt og malplassrt ut. Sorry. Anonymkode: 905e3...c09 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #32 Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ba betyr det egentlig at noen vokser på en og hvor kommer det fra? Det høres så ufattelig dumt og malplassrt ut. Sorry. Anonymkode: 905e3...c09 Hva* Anonymkode: 905e3...c09
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #33 Skrevet 27. mai 2018 Kall meg litt overfladisk.. men de er liksom ikke noe wow-faktor. Middelmådig utsende på samtlige, ikke noe du husker. Ikke noe sjarm eller talent. Det føles så uekte, som skuespill. Mens Norske skam hadde alt, pene folk, folk med sjarm og herlig personlighet, du kan liksom ikke hate dem fordi de ikke ser ut som modeller. De virket så ekte. Du fikk litt sånn blogg-følelse, at de var ekte personer. Men denne versjonen har ingenting. Kjedelig og ekstremt dårlig kopi av den Norske. Gedigen flopp. Anonymkode: 87c3c...a72 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #34 Skrevet 27. mai 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ba betyr det egentlig at noen vokser på en og hvor kommer det fra? Det høres så ufattelig dumt og malplassrt ut. Sorry. Anonymkode: 905e3...c09 Vil tro at det kan defineres som at man begynner å like noen etter en god stund/tidsperiode har gått. Jeg synes ikke at det høres dumt ut. Et helt normalt uttrykk Anonymkode: 14601...33b 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #35 Skrevet 27. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ba betyr det egentlig at noen vokser på en og hvor kommer det fra? Det høres så ufattelig dumt og malplassrt ut. Sorry. Anonymkode: 905e3...c09 Enig, hvorfor skriver så mange det på KG? Man kan gjerne si "vokst for meg", men ikke "vokst på meg". Anonymkode: 91b39...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #36 Skrevet 27. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil tro at det kan defineres som at man begynner å like noen etter en god stund/tidsperiode har gått. Jeg synes ikke at det høres dumt ut. Et helt normalt uttrykk Anonymkode: 14601...33b Det er absolutt ikke et normalt uttrykk, har aldri hørt noen si/skrive det utenfor KG. Anonymkode: 91b39...f7f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #37 Skrevet 27. mai 2018 Utrykket dere snakker om er vanlig på engelsk, da. Sikkert derfor noen kan finne på å oversette det til norsk, uten å tenke over at det ikke brukes her. Anonymkode: c317f...292 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #38 Skrevet 28. mai 2018 På 27.5.2018 den 17.34, AnonymBruker skrev: Kall meg litt overfladisk.. men de er liksom ikke noe wow-faktor. Middelmådig utsende på samtlige, ikke noe du husker. Ikke noe sjarm eller talent. Det føles så uekte, som skuespill. Mens Norske skam hadde alt, pene folk, folk med sjarm og herlig personlighet, du kan liksom ikke hate dem fordi de ikke ser ut som modeller. De virket så ekte. Du fikk litt sånn blogg-følelse, at de var ekte personer. Men denne versjonen har ingenting. Kjedelig og ekstremt dårlig kopi av den Norske. Gedigen flopp. Anonymkode: 87c3c...a72 Jeg synes omvendt; at de er mye penere, mer eksotiske og har karaktertrekk man husker. De norske er nettopp helt vanlige norske i utseende. Disse er mer spennende. Anonymkode: 905e3...c09 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #39 Skrevet 29. mai 2018 Jeg liker godt de amerikanske "Eva", og "Sana". Men for meg er Noora så viktig for hele Skam-serien at det blir litt nedtur når den Amerikanske "Noora" (Grace) ikke fungerer for meg. Noora-figuren bør skille seg ut litt utseendemessig også (tenker på klesstilen, den knallrøde leppestiften mot det hvite/lyse håret). Og ha flere lag, ikke bare virke som en sur jente som vil hindre sine venninner fra å ha det gøy. Jeg ser ikke at Grace har den sexy selvtilliten som en Noora-skikkelse bør ha. Men ellers synes jeg serien er bra laget. Anonymkode: c317f...292
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #40 Skrevet 29. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker godt de amerikanske "Eva", og "Sana". Men for meg er Noora så viktig for hele Skam-serien at det blir litt nedtur når den Amerikanske "Noora" (Grace) ikke fungerer for meg. Noora-figuren bør skille seg ut litt utseendemessig også (tenker på klesstilen, den knallrøde leppestiften mot det hvite/lyse håret). Og ha flere lag, ikke bare virke som en sur jente som vil hindre sine venninner fra å ha det gøy. Jeg ser ikke at Grace har den sexy selvtilliten som en Noora-skikkelse bør ha. Men ellers synes jeg serien er bra laget. Anonymkode: c317f...292 Mye enig med deg der. Anonymkode: 905e3...c09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå