AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Merker dere at dere har måttet gå opp i klesstørrelse i det siste? Det er så demotiverende. Det kommer en sak om det på Helsekontrollen eller Tv2 hjelper deg. Anonymkode: 90f2c...9d9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #2 Skrevet 23. april 2018 Hvorfor er det demotiverende om du ikke har gått opp i vekt???? Du ser jo lik ut?????? Anonymkode: d2fb6...b36 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 Nei. Jeg er fortsatt XS i størrelse. Anonymkode: 220a6...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 Nei? Synes klærne bare blir større og større. Kan fint kjøpe klær i str 158. Og jeg er 27. Ikke bare det..Men sjeldent de selger nok av str xs Anonymkode: 476c5...69d 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 Ja har merket det, men ikke tenkt at det er noe provoserende. Det er jo bare en lapp med størrelse på. Skjønner ikke at noen syns det er så viktig å tilhøre den ene eller andre lappen/tallet jeg. Anonymkode: fef11...5f7 2
altflyter Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 Jeg har brukt samme klesstørrelse i snart 10 år og kjøpte klær så sent som i går. Jeg er fortsatt en small, så jeg har ikke merket noe til at størrelsene er blitt mindre Uansett så ser jeg ikke hvorfor det betyr noe. Så lenge jeg føler meg vel i min egen kropp, så gir jeg blaffen i hvilken størrelse klesplaggene mine har. Det er det jo ingen som ser uansett 2
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #7 Skrevet 23. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei? Synes klærne bare blir større og større. Kan fint kjøpe klær i str 158. Og jeg er 27. Ikke bare det..Men sjeldent de selger nok av str xs Anonymkode: 476c5...69d Enig. Det var en sak om dette fo noen år siden, dvs om hvordan str S og M hadde blitt veldig mye større fordi ingen ønsket å være strl L. Small på f.eks KappAhl og Lindex er jo en vits. På KappAhl har de ikke en gang vanlig small, men sin egen versjon som skal være 36/38, og ikke 34/36. Min erfaring er altså at klesstørrelsene bare har blitt større og større. Fint om de kan gå tilbake til normalen, med spenn fra reell XS/Xxs/32 til xxl. 3
altflyter Skrevet 23. april 2018 #8 Skrevet 23. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei? Synes klærne bare blir større og større. Kan fint kjøpe klær i str 158. Og jeg er 27. Ikke bare det..Men sjeldent de selger nok av str xs Anonymkode: 476c5...69d Enig med deg. Det blir mindre og mindre klær for oss som er litt små og tynne. Jeg må ofte legge opp bukser jeg kjøper fordi de ikke har bukser som er korte nok til meg. Jeg er ikke veldig lav og har bein som passer til resten av kroppen, men likevel er det et slit å finne spesielt bukser som er små nok til meg. Skulle egentlig ønske de kunne lage egne butikker til små kvinner på samme måte som de har butikker til frodige kvinner. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #9 Skrevet 23. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei? Synes klærne bare blir større og større. Kan fint kjøpe klær i str 158. Og jeg er 27. Ikke bare det..Men sjeldent de selger nok av str xs Anonymkode: 476c5...69d det er vel ikke akkurat sant. det er jo alltid xs som henger igjen som alltid er den eneste Str når det begynner å bli utplukket. L/xl forsvinner fort. Anonymkode: 55c87...29d 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #10 Skrevet 23. april 2018 Har brukt samme størrelse i alle år, har ikke merket at størrelsene har endret seg. Anonymkode: 7d03d...529 1
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #11 Skrevet 23. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det er vel ikke akkurat sant. det er jo alltid xs som henger igjen som alltid er den eneste Str når det begynner å bli utplukket. L/xl forsvinner fort. Anonymkode: 55c87...29d Det er ikke min erfaring. Det tas inn langt færre plagg i XS enn i andre størrelser, og de forsvinner fort, dessuten er xs i de fleste butikker bortsett fra hm, gina og Bik bok mer tilsvarende en s eller m. Det samme gjelder sko, 36 forsvinner raskt da det tas inn færre par enn str 38 og 39. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #12 Skrevet 23. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er vel ikke akkurat sant. det er jo alltid xs som henger igjen som alltid er den eneste Str når det begynner å bli utplukket. L/xl forsvinner fort. Anonymkode: 55c87...29d Hvor er dette? Både i hjembyen min og nå som jeg har flyttet til Oslo, må jeg alltid kjøpe klær med en gang de kommer (ikke så hast her i Oslo heldigvis). Får aldri kjøpt på salg:/ Anonymkode: 476c5...69d 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #13 Skrevet 23. april 2018 7 minutter siden, altflyter skrev: Skulle egentlig ønske de kunne lage egne butikker til små kvinner på samme måte som de har butikker til frodige kvinner. Har sett nettbutikker som har egen petite kolleksjon men husker selvfølgelig ikke hvor... Når det gjelder lengde på ermer og bukseben så er det elendig utvalg for oss høye damer også. Plus size er verstingen, der buksene plutselig er bare 80 cm lange (med noen hederlige unntak). Jeg merker ingen generell endring i størrelse men synes alltid størrelsene har variert veldig både mellom kjedene og innad i butikkene mellom størrelsene. Jeg må prøve klær, kan aldri bare kjøpe min faste størrelse og regne med det skal passe. Anonymkode: 01aad...fd0 3
altflyter Skrevet 23. april 2018 #14 Skrevet 23. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor er dette? Både i hjembyen min og nå som jeg har flyttet til Oslo, må jeg alltid kjøpe klær med en gang de kommer (ikke så hast her i Oslo heldigvis). Får aldri kjøpt på salg:/ Anonymkode: 476c5...69d Det jeg tror er at vi som ser etter de små størrelsene legger veldig godt merke til det når de ikke er der, mens de som ser etter de større, biter seg merke i at de store størrelsene mangler. Et annet poeng er klærne og butikkene man velger. Jeg og en venninne har vært og handlet sammen noen ganger. Hun er en XL, mens jeg er en S. Klærne hun liker er ikke klær jeg hadde valgt, og klær jeg liker, liker ikke nødvendigvis hun. Man handler naturlig nok ut ifra hva man føler seg komfortabel i og hva som passer til kroppen man har. Da blir det gjerne slik at klær som vil se flott ut på en XL, kan se klumpete ut på en S. Derfor forsvinner gjerne klærne i de store størrelsene fort på det stativet og omvendt 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #15 Skrevet 23. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er dette? Både i hjembyen min og nå som jeg har flyttet til Oslo, må jeg alltid kjøpe klær med en gang de kommer (ikke så hast her i Oslo heldigvis). Får aldri kjøpt på salg:/ Anonymkode: 476c5...69d I Bodø ser jeg stadig at XS henger igjen i butikkene. Det er også typisk at når det er salg i nettbutikker så har de mange flere plagg igjen i str XS og S enn i større str. Anonymkode: 01aad...fd0 2
altflyter Skrevet 23. april 2018 #16 Skrevet 23. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett nettbutikker som har egen petite kolleksjon men husker selvfølgelig ikke hvor... Når det gjelder lengde på ermer og bukseben så er det elendig utvalg for oss høye damer også. Plus size er verstingen, der buksene plutselig er bare 80 cm lange (med noen hederlige unntak). Jeg merker ingen generell endring i størrelse men synes alltid størrelsene har variert veldig både mellom kjedene og innad i butikkene mellom størrelsene. Jeg må prøve klær, kan aldri bare kjøpe min faste størrelse og regne med det skal passe. Anonymkode: 01aad...fd0 Drømmen må altså være å være en medium med helt gjennomsnittlig høyde.... Vi som er bittelitt utenfor boksen må prøve alt og stort sett bli skuffet 1
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #17 Skrevet 23. april 2018 44 minutter siden, altflyter skrev: Drømmen må altså være å være en medium med helt gjennomsnittlig høyde.... Vi som er bittelitt utenfor boksen må prøve alt og stort sett bli skuffet Det har vel alltid vært det letteste? Mine gjennomsnittsvenninner bruker M og kan bruke alt i klær og handle over alt. De har gjerne 38 i sko også. Sånn har det alltid vært. En skulle jo tro at dette skulle endre seg med tiden med større utvalg over alt, men neida. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #18 Skrevet 24. april 2018 6 timer siden, altflyter skrev: Drømmen må altså være å være en medium med helt gjennomsnittlig høyde.... Vi som er bittelitt utenfor boksen må prøve alt og stort sett bli skuffet Det er hel topp, - inntil salget starter. Da er det ikke et plagg tilbake i str. M Anonymkode: 6ccc5...aee 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #19 Skrevet 24. april 2018 11 timer siden, altflyter skrev: Enig med deg. Det blir mindre og mindre klær for oss som er litt små og tynne. Jeg må ofte legge opp bukser jeg kjøper fordi de ikke har bukser som er korte nok til meg. Jeg er ikke veldig lav og har bein som passer til resten av kroppen, men likevel er det et slit å finne spesielt bukser som er små nok til meg. Skulle egentlig ønske de kunne lage egne butikker til små kvinner på samme måte som de har butikker til frodige kvinner. Zalando har petite. ASOS har også petite, men det er vel ikke asos i Norge. Anonymkode: 220a6...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #20 Skrevet 24. april 2018 11 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Det er ikke min erfaring. Det tas inn langt færre plagg i XS enn i andre størrelser, og de forsvinner fort, dessuten er xs i de fleste butikker bortsett fra hm, gina og Bik bok mer tilsvarende en s eller m. Det samme gjelder sko, 36 forsvinner raskt da det tas inn færre par enn str 38 og 39. I eksakt hvilke butikker er XS tilsvarende en medium? Det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 220a6...ff7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå