Gå til innhold

Jeg ønsker flere barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 23.4.2018 den 22.56, Maleficenta skrev:

Altså der skjønner jeg argumentet med at de ønsker st førstemann skal få søsken men når de allerede er to og har hverandre så ser jeg ikke at behovet for et til søsken er like stort... sier ikke det er rart å ønske flere enn to. Syns bare det er rart at det er et så inderlig savn å få en tredje på lik linje som å få nr en eller nr to

Jeg skjønner på én måte hva du mener, siden det for mange er viktigst å bare kunne få et barn i det hele tatt, og videre vil mange gi barnet et søsken. Men jeg må bare si at det å gi vår eldste et søsken ikke var hovedgrunnen til å få nr to, selv om jeg syns det er topp med søsken. Det handlet mest om en ubeskrivelig følelse av å ønske å få et barn til bare fordi jeg på et nesten ubevisst plan kjente at jeg hadde lyst. På samme måte med nr tre. Med nr tre var det også en motivasjon at vi ønsket en liten flokk, og at jeg alltid har syns det virker så koselig å være flere søsken. Så at det på en måte er viktigst å kunne få dette ene, første barnet forstår jeg, og at det er stor forskjell på det å få ett i forhold til ingen. Men at det skal være så stor forskjell i lysten på å få nr to og tre ser jeg ikke helt.

Til ts, så syns jeg det er forskjell på om du må virkelig overtale en motvillig mann og det at han uten videre er med på det selv om han ikke har et aktivt ønske om et barn til. Jeg ville ikke brukt mye tid på å overtale en som egentlig er i mot, men kunne gått for nr tre hvis mannen lett lot seg overbevise.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller skaffet et dyr. Barn bør være ønsket av begge - og hadda ALDRI vært så respektløs ovenfor mannen min, at jeg hadde trosset hans ønske på noe så viktig.

Anonymkode: 56de0...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Min mann ønsker seg inderlig flere barn. Jeg er glad for at vi var enige om at jeg steriliserte meg ved siste fødsel, for jeg vet at han hadde klart å overtale meg ellers. Han angrer derimot bittert på at han var enig den gangen, og spør stadig om det ikke er en mulighet å fikse det før det er for sent. 

Jeg synes det er trist at han går med savnet etter flere barn, men jeg har virkelig ikke lyst på flere, og takker skjebnen for steriliseringen. Hadde det ikke vært for den er jeg som sagt sikker på at hans ønske hadde vunnet gjennom, og det ville vært så feil for meg. Jeg er så glad for dem vi har, og så lettet over at småbarnstiden nå går mot slutten, så jeg har veldig sympati med din manns ønske om å sette stopp nå. Småbarnstiden var fin den, men nå kjenner jeg at jeg er klar for neste fase. 

Anonymkode: accff...06c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det motsatt. Mannen vil ha en til. Jeg har motvillig gått med på å prøve da jeg ønsker å gi minsten søsken. Har 2 fra før men det er 17 år aldersforskjell. Tror ikke mannen min har reflektert noe særlig hvorvidt det er uetisk å "presse " på sin vilje når den andre er usikker. Mest sannsynlig har toget gått uansett pga alderdom. 

Hva er du vil ha ut av tråden ts ? På et eller annet tidspunkt må dere bare bestemme dere men om han er motvillig blir det jo feil. Bare ikke vent for lenge. Det gjorde vi 😊

Anonymkode: e15c4...ebb

Skrevet
På 23.4.2018 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Forstå meg rett nå. Syns det er rart at jeg skal bare akseptere at han ikke ønsker flere barn, hva om jeg hadde forventet det samme av han. Er man sammen så må man ta hensyn til hverandre!

Mannen har sagt at vi kan få nr. 3, men jeg føler det blir feil når jeg egentlig vet at han ikke ønsker flere. 

Anonymkode: eb6b0...870

Hensynet til å ikke ønske flere barn er da line viktig som hensynet til å ønske seg flere barn. Og jeg mener hadde situasjonen vært motsatt, at han ønsket flere og ikke du. Så klart hadde han måttet ta hensyn til det. Spesielt siden det er damen som går gravid og ikke mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...