Gå til innhold

Noen som har vært i Hellas?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vurderer å dra på ferie til Hellas neste sommer.
Hvor i Hellas var dere? Hvor lenge var dere? Hvor mye brukte dere til sammen?

Jeg vurderer å dra til Hellas, tilbringe 2-4 uker der hvis det er mulig, tenker Samos også videre til Korfu også hjem igjen. 2 stk.
Er det billigere å bestille fly og hotell hver for seg eller sammen?

Anonymkode: 6d9b5...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har vært på Kos, Rhodos By to ganger og på Kreta.  Likte meg best i Rhodos By.  Det er ofte billigere å bestille chartertur og spesielt da utenfor sesong. I juli koster det flesk uansett.   Husker ikke hvor mye vi brukte til mat og slikt men gikk nok med mellom 500 og 1000 kr pr dag til mat, drikke og aktiviteter fot to stykk. Mat og drikke er endel billigere enn i Norge (pasta, pizza og enklere mat) men en biff med tilbehør er like dyrt, slik er det over alt. Ta noen søk på finn og lignende steder på fly og hotell for seg og pakketurer så ser du fort hva som lønner seg.  Også kommer det jo an på standarden du ønsker. Skiller mange tusenlapper mellom 2 og 4 stjerners hotell. 

Endret av Peonjenta
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Peonjenta skrev:

Har vært på Kos, Rhodos By to ganger og på Kreta.  Likte meg best i Rhodos By.  Det er ofte billigere å bestille chartertur og spesielt da utenfor sesong. I juli koster det flesk uansett.   Husker ikke hvor mye vi brukte til mat og slikt men gikk nok med mellom 500 og 1000 kr pr dag til mat, drikke og aktiviteter fot to stykk. Mat og drikke er endel billigere enn i Norge (pasta, pizza og enklere mat) men en biff med tilbehør er like dyrt, slik er det over alt. Ta noen søk på finn og lignende steder på fly og hotell for seg og pakketurer så ser du fort hva som lønner seg.  Også kommer det jo an på standarden du ønsker. Skiller mange tusenlapper mellom 2 og 4 stjerners hotell. 

Virker som du kun ramser opp typisk "turistmat" på typiske tursitsteder? Hverken pizza eller pasta kan vel kalles for gresk mat. Heller ikke en biff. 

TS, det er fullt mulig å spise ute til ganske hyggelige priser, og styre greit unna pastaen og pizzaen. 

Som alle andre steder med mange turister: Styr unna turistfellene, og spis der de lokale innbyggerne spiser. Vær åpen for nye smaker og nye, spennende ingredienser. Da sparer du penger også. Masse penger. 

Anonymkode: 21d91...c71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vurderer å dra på ferie til Hellas neste sommer.
Hvor i Hellas var dere? Hvor lenge var dere? Hvor mye brukte dere til sammen?

Jeg vurderer å dra til Hellas, tilbringe 2-4 uker der hvis det er mulig, tenker Samos også videre til Korfu også hjem igjen. 2 stk.
Er det billigere å bestille fly og hotell hver for seg eller sammen?

Anonymkode: 6d9b5...65d

Var på Samos sist år  veldig koselig plass,  med ekstremt hyggelige mennesker.  Typisk slappe av plass,  men vi har både på stranden, tok buss til andre "byer" Og var med på båttur til et lite innhuk og badet i turkis vann (båttur anbefales),  det går også ferjer til nasse små koselige øyer. 

Vi skal tilbake til Hellas i år,  en annen plass da,  men vi er helt forelsket. Veldig god mat,  fint vær,  hyggelige mennesker

Anonymkode: 22474...529

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som du kun ramser opp typisk "turistmat" på typiske tursitsteder? Hverken pizza eller pasta kan vel kalles for gresk mat. Heller ikke en biff. 

TS, det er fullt mulig å spise ute til ganske hyggelige priser, og styre greit unna pastaen og pizzaen. 

Som alle andre steder med mange turister: Styr unna turistfellene, og spis der de lokale innbyggerne spiser. Vær åpen for nye smaker og nye, spennende ingredienser. Da sparer du penger også. Masse penger. 

Anonymkode: 21d91...c71

Må si meg enig,  vi spiste mye gresk Pita, pork souvlaki og annet grill mat,  samt goe friske greske salater. 

AnonymBruker
Skrevet

Kun vært på Kreta og alltid nære Chania. Er tygt og hyggelig. Mye god mat og absolutt rimelig, selv på turiststeder.  

ca 500kr pr pers når lunsj og middag spises ute. Da så klart med drikke og mye is. Greit å sjekke hva dagens er hvis dere finner restauranter i bakgårder i Chania. For blekksprut i brun saus er ikke veldig godt😂

Anonymkode: cdae9...2b8

Skrevet

Har vært både på Rhodos og Kreta flere ganger. Kjempefine steder begge to.  Husker ikke helt hva vi brukte i mat, men det gikk ca 15000 i lommepenger på 14 dager sist jeg var på Kreta . Det var med mat, drikke, solsenger, taxi og lignende.

Skrevet

Anbefaler Hellas eller Kypros. Utrolig behagelig klima, azurblått hav og fine strender (strendene kan variere noe avhengig av hvor man er, f.eks. på Rhodos)

Har vært på Kos, Rhodos, Kreta og Kypros. Likte alle stedene. Skal jeg til syden, er det Hellas jeg velger fremfor Spania.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun vært på Kreta og alltid nære Chania. Er tygt og hyggelig. Mye god mat og absolutt rimelig, selv på turiststeder.  

ca 500kr pr pers når lunsj og middag spises ute. Da så klart med drikke og mye is. Greit å sjekke hva dagens er hvis dere finner restauranter i bakgårder i Chania. For blekksprut i brun saus er ikke veldig godt😂

500 kr pr pers er jo dyrere enn i Norge. 

Skrevet

Parga! Trenger ikke prøve flere steder i Hellas.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Skriver under på denne. 3 badestrender i byområdet. Badebåter til andre strender. Stort nok til at du har nok av barer og restauranter å velge mellom. Muligens ingen diskoteker.  Lite nok til at du går deg vill i smale smug så finner du veien ut og vet hvor du er. Flere steder i nærheten du kan dra som Meteora og antiPaxos mm. 

Anonymkode: 9aec7...2f5

AnonymBruker
Skrevet

Zakynthos er ikke nevnt. Har vært flere steder i Hellas også. 

Anonymkode: a9f5e...628

Skrevet

Vært i Corfu og Rhodos. Elsker Rhodos. Men hver sin smak. Maten er god. Uteliv for hver smak. Mange familier der også. Føler de har alt de fleste steder :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kontormus skrev:

Å det har jeg sett på i år,  billig og hørt mye bra +mindre turister. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å det har jeg sett på i år,  billig og hørt mye bra +mindre turister. 

Veldig koselig liten by, og som beskrevet over. Nok av natteliv også hvis en ønsker. Vær litt obs på valg av hotell hvis en ønsker nærhet til strand. Du vil garantert ikke angre hvis du velger dette reisemålet. Men de selger disse turene fort, det kan være lurt å bestille nå for sommeren. Tok dette bildet i september, utsikten fra en kjent restaurant 😉 

20170915_200256.jpg

• Liker 1
Skrevet
På 23.4.2018 den 23.53, Kontormus skrev:

Veldig koselig liten by, og som beskrevet over. Nok av natteliv også hvis en ønsker. Vær litt obs på valg av hotell hvis en ønsker nærhet til strand. Du vil garantert ikke angre hvis du velger dette reisemålet. Men de selger disse turene fort, det kan være lurt å bestille nå for sommeren. Tok dette bildet i september, utsikten fra en kjent restaurant 😉 

20170915_200256.jpg

Hva heter restsuranten? Vi skal dit om en mnd :)

Skrevet
1 minutt siden, MarenogAron skrev:

Hva heter restsuranten? Vi skal dit om en mnd :)

Så nydelig :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet
På 23.4.2018 den 21.42, Peonjenta skrev:

500 kr pr pers er jo dyrere enn i Norge. 

To måltider på restaurant med drikke. Frokost kjøpt inn til hotellrommet, så mye is og drikke man vil igjennom dagen. Da kommer man ikke på 500kr er pers i Norge nei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært flere ganger i Hellas, men beste opplevelse var øyhopping i 6 uker. Kalymnos ble min favoritt, men har ikke noe vondt å si om noen steder. Herlig land, kjekke folk! 

Anonymkode: 6e328...3a5

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis lunsj er en gyropitta og en øl, slipper man unna med en femtilapp, legg til en salat så blir det nærmere hundre. Og jeg har svært sjelden betalt mer enn 200 kroner for en raus middag med vin. Men typiske turist-tavernaer er nok dyrere.

Anonymkode: a8cb3...031

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...