Gå til innhold

Driti meg ut ved salg av bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Solgte bil i går, en billig sliten bil men den virker enda og kjøper skulle bare bruke den ut året som den er eugodkjent for. Kjøper var med familien på hyttetur så han wipset meg pengene, 12,000.-kr ( for og sikkre seg bilen da det var flere som hadde ringt på den) og sendte en kammerat for å hente bilen på henger, kjøper sa jeg skulle ringe når bilen var hentet så ordner vi omregisreringen på nettsiden til vegvesenet, ville ikke ordne det før hans kammerat så at bilen var der, startet og gikk. avtalen var at om bilen ikke var hva jeg påsto skulle pengene tilbakebetales. bilen blei hentet og kammeraten var fornøyd med bilen og alt var bra.

Etter det svarer han ikke på tlf eller meldinger, så da står bilen enda på meg og jeg får ikke sakt opp forsikringen.

Så hva gjør jeg nå?

Anonymkode: 4a576...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du avregistrerer bilen, forteller saken til biltilsynet sånn at ny eier må levere inn skiltene og da betaler du naturlig nok heller ikke mer på forsikring. 

Anonymkode: eb7b6...964

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forresten: du kan bare levere salgsmeldingen på veivesenet og så kan du si opp forsikringen. 

Anonymkode: eb7b6...964

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er vel en ensidig registering etter hva jeg husker? Si opp forsikringen hos ditt forsikringsselskap og si opp registreringen av bilen (skiltene) hos biltilsynet, og opplys om ny eier. 

Så er det selvfølgelig som alltid eiers eget ansvar å påse at bilen er registrert, EU godkjent og forsikret. Dette vil da være ny eiers ansvar. 

Anonymkode: e7eb1...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vognkort to, hvem har det? 

https://www.naf.no/kjop-og-salg/salg-av-bil/ les litt i de ulike linkene på siden til Naf. Mener det også står en guid på statens vegvesen for hvordan du går frem i denne typen saker. Vi har hatt problemstillingen før her inne. 

Anonymkode: 799b3...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vognkort to, hvem har det? 

https://www.naf.no/kjop-og-salg/salg-av-bil/ les litt i de ulike linkene på siden til Naf. Mener det også står en guid på statens vegvesen for hvordan du går frem i denne typen saker. Vi har hatt problemstillingen før her inne. 

Anonymkode: 799b3...0c6

Den som selger kjøretøyet, har del 2 av vognkortet. Der er det en pinkode for å få gjort omregistreringen. Er den delen blitt borte må ny skaffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, saken ordna seg, Kjøper hadde av ulike årsaker ikke hat sjangs til å ringe tilbake eller svare på tlf (?), men alt er nå ordna og jeg har lert en lekse om aldri å la noen dra med en bil jeg har solgt før alt slikt er i orden :-)

Takk for svar :-)

Anonymkode: 4a576...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...