Gjest Madeline Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 Etter at røykeloven kom, har det vært mye syting fra røykerne. Må si at det er kjempegodt å kunne gå ut uten at røyken forpester luften. Røykerne har hele tiden hevdet at de er så sosiale og at både røykere og ikke-røykere sitter i røykesonen. Har det ikke falt røykerne inn at det faktisk er ikke-røykerne som er de som er sosiale her. De ofrer sin egen helse for å sitte sammen med røykerne. Dette gjør de ikke fordi de er glade i å puste inn røyk! Røykerne er faktisk de som er usosiale. De er trofaste mot sin giftpinne og setter seg for seg selv for å kunne nyte denne. I alt for lang tid har ikke-røykerne måtte tilpasse seg røykerne. Endelig er det motsatt. Har ikke mye medlidenhet med de som nå må ut på gaten for å røyke. Nå kan vi endelig gå ut på byen uten å lukte som et brukt askebeger når vi kommer hjem.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. februar 2005 #2 Skrevet 22. februar 2005 Det rare er at så mange fortsatt velger å røyke når det er så enkelt å slutte!!
Gjest Agathe Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 La røykerne syte, for det er ingenting mot den hoveringen ikke-røykerne driver med nå. Dette innlegget beviser det. "Haha, vi vant, dere tapte, juhu!" Og ikke-røykerne er på langt nær fornøyde. Nå er det visst ille at folk røyker ute, for de må jo gå gjennom røykskyen, tenk. Jeg røyker selv, og jeg setter pris på røykeforbudet, tro det eller ei. Jeg slipper faktisk å stinke røyk. Det er utrolig digg. Men det som setter meg i gang er at det aldri blir godt nok for enkelte. I skrivende stund er det nesten 9 måneder siden røykeloven trådte i kraft. Og fremdeles kan dere ikke la det ligge?
Gjest Lady76 ikke innlogget Skrevet 22. februar 2005 #4 Skrevet 22. februar 2005 Jeg syns IKKE det er lett å slutte!!... Det er forskjellig fra person til person hvor vanskelig det er. Jeg og alle mine røyke-venner SYTER ikke. Vi er glade for røykeloven som gjør at vi trapper ned når vi er ute på byen. Men det er vel enkelt å sette alle i samme bås..
Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. februar 2005 #5 Skrevet 22. februar 2005 Jeg leser at en røyker mener h*n slipper å stinke røyk nå etter røykeforbudet. Jeg har vært lykkelig ikke-røyker i snart halvannen måned, og til tross for at folk går ut for å røyke, stinker de røyk!! Mulig jeg har veldig god luktesans, men jeg kjenner det med en gang, og det stinker røyk lang vei. Dessverre er det bare noe røykere tror, dette at de ikke lukter røyk hvis de røyker ute. Det stemmer nok ikke. Og jo, det ER lett å slutte å røyke.
Annie Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Dessverre er det bare noe røykere tror' date=' dette at de ikke lukter røyk hvis de røyker ute. Det stemmer nok ikke.[/quote']Joda det lukter, vi bare bryr oss ikke så mye...
aline Skrevet 22. februar 2005 #7 Skrevet 22. februar 2005 ... Og jo, det ER lett å slutte å røyke. Vet du, det der er ti ganger mer arrogant og tåpelig en noen røyker noen gang kommer til å kunne bli!! og nei, jeg er ikke en røyker, jeg sluttet for over to år siden, etter å ha vært storrøyker i 14 år. for meg var det alt annet en lett!! du har vært uten i halvannen måned? du er ikke en ikkerøyker enda, du er i starten av røykeslutten din!! fremdeles etter to år kommer det situasjoner hvor jeg "savner" røyken, fremdeles etter over to år vet jeg at jeg aldri noensinne kan ta ett trekk av en sigarett igjen, fordi jeg da er pån igjen!! så dersom det er enkelt for deg, og dersom det fortsetter å være enkelt for det, takk kroppen og psyken din for det hver dag! for for mange av oss andre, så er det langtifra enkelt!! :-x
~sikka~ Skrevet 22. februar 2005 #8 Skrevet 22. februar 2005 Gammelt nytt!! Hva gjør dette under aktuelle saker?
Gjest gjesta Skrevet 22. februar 2005 #9 Skrevet 22. februar 2005 Jeg leser at en røyker mener h*n slipper å stinke røyk nå etter røykeforbudet. Jeg har vært lykkelig ikke-røyker i snart halvannen måned, og til tross for at folk går ut for å røyke, stinker de røyk!! Mulig jeg har veldig god luktesans, men jeg kjenner det med en gang, og det stinker røyk lang vei. Dessverre er det bare noe røykere tror, dette at de ikke lukter røyk hvis de røyker ute. Det stemmer nok ikke. Og jo, det ER lett å slutte å røyke. Nei JEG syns ikke det. Du kan da ikke BESTEMME hva JEG syns.
Gjest Valhalla Skrevet 22. februar 2005 #10 Skrevet 22. februar 2005 Jeg har tro at jeg er såpass sterk at jeg kunne slutte på dagen, jeg ser bare ikke vitsen. Man kan dø av alt mulig, jeg liker å røyke og kommer til å fortsette. Dessuten husker jeg ikke hvordan det var å ikke røyke, kanskje jeg skal prøve en måneds tid for å se...
Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. februar 2005 #11 Skrevet 22. februar 2005 Vet du, det der er ti ganger mer arrogant og tåpelig en noen røyker noen gang kommer til å kunne bli!! og nei, jeg er ikke en røyker, jeg sluttet for over to år siden, etter å ha vært storrøyker i 14 år. for meg var det alt annet en lett!! Men så sluttet du ved hjelp av viljen, og ikke etter å ha lest boka. Stemmer ikke det? du har vært uten i halvannen måned? du er ikke en ikkerøyker enda' date=' du er i starten av røykeslutten din!! [/quote'] Man blir en ikke-røyker i samme sekund som man stumper den aller siste røyken sin. Det finnes jo ikke noen tidsgrense på det. Siste røyken er siste røyken, uansett hvordan du ser på det.
Caramba Skrevet 22. februar 2005 #12 Skrevet 22. februar 2005 Kjenner igjen nyfrelst ikke-røyker-syndromet her
aline Skrevet 22. februar 2005 #13 Skrevet 22. februar 2005 det er godt du har fasiten som som passer for alle da! tro meg, jeg synes det er glimrende at du får det til og at du ikke sliter! men det ER mange som sliter, både med og uten boka, så å si det er LETT, kun basert på at du får det til lett, det blir litt ... arrogant?... sneversynt? usikker på hva som er rett å kalle det.
Gjest Valhalla Skrevet 22. februar 2005 #14 Skrevet 22. februar 2005 Kjenner igjen nyfrelst ikke-røyker-syndromet her Haha ja det er merkelig det der.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #15 Skrevet 22. februar 2005 De ofrer sin egen helse for å sitte sammen med røykerne.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. februar 2005 #16 Skrevet 22. februar 2005 det er godt du har fasiten som som passer for alle da! tro meg, jeg synes det er glimrende at du får det til og at du ikke sliter! men det ER mange som sliter, både med og uten boka, så å si det er LETT, kun basert på at du får det til lett, det blir litt ... arrogant?... sneversynt? usikker på hva som er rett å kalle det. Det er ikke bare jeg som syns det var lett og enkelt å slutte å røyke. Det fins millioner av andre også. Dermed er det like sneversynt/arrogant av deg å si at det var vanskelig fordi DU synes det? Å slutte å røyke har absolutt mest med det psykologiske å gjøre, for det er ikke trangen etter nikotin som får deg til å savne røyken etter to år. Eller skal du motsi meg der også? Jeg opplevde ærlig talt ikke fysisk ubehag i det hele tatt whatsoever da jeg sluttet.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #17 Skrevet 22. februar 2005 Også ble det tull med siteringa igjen: Usj..jeg mente bare at påstanden om at ikke røykere ofrer sin egen helse for å sitte sammen med røykere er direkte latterlig.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #18 Skrevet 22. februar 2005 Å slutte å røyke har absolutt mest med det psykologiske å gjøre' date=' for det er ikke trangen etter nikotin som får deg til å savne røyken etter to år. Eller skal du motsi meg der også? Jeg opplevde ærlig talt ikke fysisk ubehag i det hele tatt whatsoever da jeg sluttet.[/quote'] Det blir feil å slå fast at det er enkelt å slutte å røyke, og det blir feil å slå fast at det er vanskelig. Hver og en kan bare uttale seg om sin egen opplevelse. Helt greit at Leyla synes det var lett å slutte å røyke, men å ordlegge seg som om det skulle gjelde alle blir feil. Jeg har også sluttet å røyke, og syntes forsåvidt det gikk greit selv om jeg koste meg veldig med røyken. Men jeg vet også at mange sliter veldig. Jeg vil nok si meg enig med den som påstod at det er psykisk...det går nok mye på det å nekte seg goder...å stå i mot.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. februar 2005 #19 Skrevet 22. februar 2005 Jeg leser at en røyker mener h*n slipper å stinke røyk nå etter røykeforbudet. Jeg har vært lykkelig ikke-røyker i snart halvannen måned, og til tross for at folk går ut for å røyke, stinker de røyk!! Mulig jeg har veldig god luktesans, men jeg kjenner det med en gang, og det stinker røyk lang vei. Dessverre er det bare noe røykere tror, dette at de ikke lukter røyk hvis de røyker ute. Det stemmer nok ikke. Og jo, det ER lett å slutte å røyke. Kanskje det var lett for deg, men det er IKKE dermed sagt det er like lett for alle. Men beklageligvis er det de som har sluttet, som har minst forståelse for de som sliter med å slutte. Merkelige greier egentlig
Superlammet Skrevet 22. februar 2005 #20 Skrevet 22. februar 2005 Leyla, jeg skal lære deg et nytt ord du sikkert ikke kjenner til: INDIVIDUALISME. Hvis du ikke vet hva det betyr så forelsår jeg at du sjekker det ut litt. Jeg er ikke-røyker. Festrøyka før og klarte å kun holde meg til det, og dette er noen år siden. Men ejg synes hetsingen fra "ikke-røyker-bataljonen" går litt over støvelskaft til tider. Det blir som nevnt tidligere "Vi vant - dere tapte!"-holdning som hører hjemme på barneskolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå