Gå til innhold

Særfradrag ved bulimi - noen som vet?

Minmy

Anbefalte innlegg

I fjor oppdaget jeg at det er mulig å søke om særfradrag på likningen, for ekstra store sykdomsutgifter. Jeg korrigerte min likning for dette og fikk det godkjent, altså fikk jeg tilbakebetalt ca 8000 kr på skatten.

Dette året gjorde jeg eksagt det samme, men har ikke fått det godkjent. Jeg har sendt inn klage for over en mnd siden, men ennå ikke mottat noen tilbakemelding. Nå har jeg nettopp snakket med likningskontoret og de sier at jeg fikk avslag tidligere i vår pga at man ikke får fradrag for ekstra store utgifter til mat, kun til medisiner, behandling osv.

I tillegg fikk jeg også beskjed om at jeg kunne risikere å måtte tilbakebetale det jeg fikk i fjor hvis det viser seg at det var en feil!

Altså, jeg har ikke ord for hva jeg mener om skatteetaten, hvem tror de at de er??

Er det noen her som har vært borti dette og vet hva som er gjeldende regler? Likningskontoret kunne ikke engang svare meg på om de hadde endret praksis fra ifjor til i år...

Utrolig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei

Det skal ligge en liten folder på ditt trygdekontor som beskriver hva man har lov å trekke fra på skatten av ekstrakostnader til kroniskesykdomer. Du var nok bare heldig med som kom unna med det fratrekket i fjor, reglene har ikke endret seg noe på de siste tre årene.

Husk at du må ha en kronisk sykdom, bulemi kan vel ikke sies at er en slik sykdom?

Kostnader må være merkostnader som ikke andre har, d.v.s. til kremer, behandlinger, reisekostnader til beh. steder. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og jeg er alkoholiker (sykdom det også), jeg MÅ ha alkohol for å fungere og skulle så gjerne ha trukket disse utgiftene fra på skatten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...