AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #61 Del Skrevet 20. april 2018 8 timer siden, Oddy skrev: Hvorfor i alle dager skal du holde mobilen hvis du ikke skal bruke den? Du har ikke lov å holde den. Politiet vet jo ikke om du bruker den eller ikke Du tar helt feil. Selvfølgelig er det ikke forbudt å holde telefonen i hånda. Politiet kan jo mistenke at du har brukt den, men det er en annen sak. Anonymkode: 2ac5d...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 20. april 2018 #62 Del Skrevet 20. april 2018 Nå ble jeg nysgjerrig, er det noen som vet om det er lov å høre på musikk på telefonen mens man kjører? Altså at man setter på musikken, legger fra seg telefonen og selvsagt ikke bytter sanger ol mens man kjører? Har ikke radio i bilen og pleier å gjøre det, nå ble jeg usikker på om det er lov eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #63 Del Skrevet 20. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fastmontert under bruk, ja. Vis meg loven hvor det står at du ikke kan holde i telefonen? Du tar helt feil. Anonymkode: 2ac5d...ff4 Leser du loven og forskriften, noe som dukket enkelt oppda jeg googlet i sted og fant linkene over, så finner du svarene du mener andre skal vise deg. Snakk om latskap. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tar helt feil. Selvfølgelig er det ikke forbudt å holde telefonen i hånda. Politiet kan jo mistenke at du har brukt den, men det er en annen sak. Anonymkode: 2ac5d...ff4 Ta nå og les loven før du krangler videre med meg også. 1 minutt siden, Chroma skrev: Nå ble jeg nysgjerrig, er det noen som vet om det er lov å høre på musikk på telefonen mens man kjører? Altså at man setter på musikken, legger fra seg telefonen og selvsagt ikke bytter sanger ol mens man kjører? Har ikke radio i bilen og pleier å gjøre det, nå ble jeg usikker på om det er lov eller ikke. Du finner svarene enkelt bed å google, eller gå til siden forran og trykke på linkene. Du har ikke lov til å røre telefonen på annen måte enn ved å ta i mot og avslutte samtale. Mobilen skal også være fastmontert. Anonymkode: f62cc...915 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #64 Del Skrevet 20. april 2018 https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-03-11-265 Anonymkode: f62cc...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #65 Del Skrevet 20. april 2018 TS her. Svar fra telefonselskap: Hei XX! Det er ikke registrert utgående trafikk fra ditt SIM-kort i tidsommet XX:XX - XX.XX, men vi kan ikke se innkommende samtaler eller om telefonen har vært i bruk til andre ting som ikke registeres av SIM-kort. Vi kan derfor kun bekrefte at det ikke er utgående trafikk fra SIM-kort. Ha en fin dag! Anonymkode: 50eb6...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #66 Del Skrevet 20. april 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser du loven og forskriften, noe som dukket enkelt oppda jeg googlet i sted og fant linkene over, så finner du svarene du mener andre skal vise deg. Snakk om latskap. Ta nå og les loven før du krangler videre med meg også. Du finner svarene enkelt bed å google, eller gå til siden forran og trykke på linkene. Du har ikke lov til å røre telefonen på annen måte enn ved å ta i mot og avslutte samtale. Mobilen skal også være fastmontert. Anonymkode: f62cc...915 Wow, du har virkelig tungt for det. Det er veldig spesielt og litt pinlig å være såpass bombastisk når du virkelig ikke har peiling. Loven sier at det er forbudt å BRUKE telefonen under kjøring. Det står ikke noe sted i loven at det er forbudt å HOLDE i telefonen uten å bruke den, altså er det lov. Telefonen behøver bare å være fastmontert når den er i bruk under kjøring. Anonymkode: 2ac5d...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #67 Del Skrevet 22. april 2018 På 20.4.2018 den 14.14, AnonymBruker skrev: Men hvis TO politifolk har sett så nøye at noen bruker tlf mens den ligger i fanget til en person i en annen bil mens de kjører, så har jo ikke akkurat den av politifolkene som kjørte fulgt så innmari godt med på veien selv tenker jeg. Den måtte jo i såfall lent seg over den andre for å se ut vinduet og inn i den andre bilen og ned i fanget..? Anonymkode: 6710d...7f3 Politiet har ofte observasjonsposter som gir beskjed om hvilke kjøretøy som skal stoppes, og jeg tror ikke du skal se bort fra at politiets versjon av hendelsen er noe forskjellig fra ts sin forklaring. Anonymkode: 930e0...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #68 Del Skrevet 22. april 2018 Det kan da umulig være ulovlig å telefonen i jakkelomma som en oppi her påsto?? Anonymkode: a598b...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #69 Del Skrevet 23. april 2018 På 22.4.2018 den 4.49, AnonymBruker skrev: Det kan da umulig være ulovlig å telefonen i jakkelomma som en oppi her påsto?? Anonymkode: a598b...668 Nei, selvfølgelig ikke ☺️ Anonymkode: 2ac5d...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå