murray Skrevet 6. juli 2018 #441 Skrevet 6. juli 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så ut som det kan komme masse interessant derifra. Først tenkte jeg at hun hadde kommet fra asken til ilden og at denne nye kommandanten var en sadist, men så kanskje han ikke er det allikevel. Kanskje han tok inn Emily for å "redde" henne? Syns det virker spennende historien til Emily etter dagens episode. Anonymkode: b6eab...52d Hun har kommet til han som står bak koloniene. Jeg vil tro han er ekstremt ond. Fikk skikkelig ekkel følelse av han. Emily har jo vært i koloniene, det kan være derfor han har tatt henne inn, for å se hvordan hun har blitt preget av det. Endret 6. juli 2018 av murray 11
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #442 Skrevet 6. juli 2018 1 time siden, murray skrev: Hun har kommet til han som står bak koloniene. Jeg vil tro han er ekstremt ond. Fikk skikkelig ekkel følelse av han. Emily har jo vært i koloniene, det kan være derfor han har tatt henne inn, for å se hvordan hun har blitt preget av det. Eller at han var ond, men ikke er det nå lengre. Først tenkte jeg akkurat det samme som deg, men så ble jeg litt usikker. Anonymkode: b6eab...52d 3
Violetta Skrevet 6. juli 2018 #443 Skrevet 6. juli 2018 Jeg tror Emilys kommandant er seriens dr. Mengele. 4
murray Skrevet 6. juli 2018 #444 Skrevet 6. juli 2018 3 timer siden, Violetta skrev: Jeg tror Emilys kommandant er seriens dr. Mengele. Samme her. Jeg tror han eksperimenterer med jentene han har hos seg. 3
Ardwinna Skrevet 6. juli 2018 #445 Skrevet 6. juli 2018 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Legger ved traileren for neste episode i spoiler. Link til videre spoiler ligger i kommentarene under traileren, så ikke les hvis man ikke vil vite! Vis skjult innhold Anonymkode: aab53...397 Oi! 😮 Spoiler Så jeg riktig? Får Fred Serena hentet og straffet for ett eller annet??? "So you turned her in?", eller noe sånt, sier June! 😲 Endret 6. juli 2018 av Ardwinna
Unika Skrevet 6. juli 2018 #446 Skrevet 6. juli 2018 Herregud og jemini, så spennende det der er!!!! 😯 2
melly666 Skrevet 6. juli 2018 #447 Skrevet 6. juli 2018 (endret) Jeg er også usikker på kommandanten til Emily. På den ene siden er han åpenbart betraktelig mer liberal enn andre i Gilead. Huset fylt av kunst og bøker, som står i sterk kontrast til de andre konservative og minimalistiske hjemmene vi har sett. Han søker Emilys øyne, lar henne snakke om fortiden, lar henne innrømme at stedet er jævlig og at ting er kjipt (istedenfor at hun skal være supertakknemlig for å være sexslave, fordi det er det "Gud ønsker"). Marthaen kunne snakke tilbake til han, åpenbart uten frykt. Han viste også oppriktig omsorg og kjærlighet overfor sin kone når hun brøt sammen. Samtidig spør han om ting ekte omsorgsfulle personer aldri ville spurt om, og virker å nyte at hun er ukomfortabel. Han er åpenbart ikke i Gilead fordi han tror på det religiøse budskapet. Så gjenstår det å se om han er en sadist som utnytter situasjonen, eller om han gjorde dette for å redde sin kone og er bitter for hatet hun nå føler for han. Endret 6. juli 2018 av melly666 8
Skolebolle Skrevet 6. juli 2018 #448 Skrevet 6. juli 2018 (endret) 17 hours ago, Puny said: Uten å trekke for mange grusomme paralleller så har jeg alltid tenkt på det samme under nazityskland. Hvordan visste de om alle som var jøder? Klart noen var veldig åpne om det, men noen må vel ha levd ganske annonymt også.... I Norge og mange andre land hadde man register over hvem som tilhørte hvilken religion allerede før 2.vk. Så når nazistene tok Norge så brukte de det allerede eksisterende registeret. Var sikkert ikke alle som hadde oppgitt religionen sin til myndighetene, men om moren din har oppgitt at hun er jøde så skjønner jo nazistene at du også er jøde selv om du har svart "ønsker ikke å svare" på statens spørreskjema. Så nazistene klarte å finne svært mange jøder uten å anstrenge seg spesielt mye. Så kunne nazistene bruke energi på å spore opp de jødene som ikke var allerede registrert. Endret 6. juli 2018 av Skolebolle 2
Violetta Skrevet 6. juli 2018 #449 Skrevet 6. juli 2018 9 minutter siden, melly666 skrev: Jeg er også usikker på kommandanten til Emily. På den ene siden er han åpenbart betraktelig mer liberal enn andre i Gilead. Huset fylt av kunst og bøker står i sterk kontrast til de andre konservative og minimalistiske hjemmene vi har sett. Han søker Emilys øyne, lar henne snakke om fortiden, lar henne innrømme at stedet er jævlig og at ting er kjipt (istedenfor at hun skal være supertakknemlig for å være sexslave, fordi det er det "Gud ønsker"). Marthaen kunne snakke tilbake til han, åpenbart uten frykt. Han viste også oppriktig omsorg og kjærlighet overfor sin kone når hun brøt sammen. Samtidig spør han om ting ekte omsorgsfulle personer aldri ville spurt om, og virker å nyte at hun er ukomfortabel. Han er åpenbart ikke i Gilead fordi han tror på det religiøse budskapet. Så gjenstår det å se om han er en sadist som utnytter situasjonen, eller om han gjorde dette for å redde sin kone og er bitter for hatet hun nå føler for han. Jeg er ikke sikker på at den omsorgen han viser konen er så oppriktig. Hun fikk klar beskjed om å gå og hvile. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #450 Skrevet 6. juli 2018 30 minutter siden, melly666 skrev: Jeg er også usikker på kommandanten til Emily. På den ene siden er han åpenbart betraktelig mer liberal enn andre i Gilead. Huset fylt av kunst og bøker står i sterk kontrast til de andre konservative og minimalistiske hjemmene vi har sett. Han søker Emilys øyne, lar henne snakke om fortiden, lar henne innrømme at stedet er jævlig og at ting er kjipt (istedenfor at hun skal være supertakknemlig for å være sexslave, fordi det er det "Gud ønsker"). Marthaen kunne snakke tilbake til han, åpenbart uten frykt. Han viste også oppriktig omsorg og kjærlighet overfor sin kone når hun brøt sammen. Samtidig spør han om ting ekte omsorgsfulle personer aldri ville spurt om, og virker å nyte at hun er ukomfortabel. Han er åpenbart ikke i Gilead fordi han tror på det religiøse budskapet. Så gjenstår det å se om han er en sadist som utnytter situasjonen, eller om han gjorde dette for å redde sin kone og er bitter for hatet hun nå føler for han. Det er akkurat det jeg tenkte også. At han kan være enten djevelen selv eller en som later som han er. Syns det virker rart at de skal prøve å få barn inn i det hjemmet. Tror ikke den kona er i stand til å være en kommandørkone. Kan ikke tenke meg at hun vil sitte i senga og holde Emilys hender mens kommandøren voldtar henne. Hvis det er meningen at han skal gjøre Emily gravid så tror jeg han gjør det uten kona si. Han virket jo brysk da han ropte til Martha'n at hun ikke skulle røre tingene hans og truet med bank, og hun svarte frekt tilbake uten at det fikk noen konsekvenser. Det er derfor jeg lurer litt på om han kanskje er en annen enn det det ser ut som på utsiden. Anonymkode: b6eab...52d 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #451 Skrevet 6. juli 2018 Er ennå litt usikker på om Emilys kommandant er god eller ond. Men en ting tror jeg: Han har henne ikke i hjemmet for å få barn. Både han og kona ser heller ut som de tilhører generasjonen over. Det ser ikke ut som et hushold som ønsker seg barn. Det ser ut som han har handmaidene der for å få deres selskap, av en eller annen grunn. Vet vi hva som har skjedd med hans andre handmaids? Det kan jo gi oss noen clues.... Anonymkode: e0665...e3c 2
Leonaen Skrevet 6. juli 2018 #452 Skrevet 6. juli 2018 Jeg tror Emilys kommandant er ond. Kanskje har Emily tatt livet av sønnen hans, da hun kjørte på en av de soldatene? Eller vil han ha hennes kunnskap (hun underviste jo i cellebiologi, tror jeg) for å forske på infertilitet eller bruke hennes kunnskap for å ødelegge samfunnet mer. Jeg tror han er sulten på makt. Og Emily skal hjelpe han å gi han det 🤔 3
Milio Skrevet 6. juli 2018 #453 Skrevet 6. juli 2018 Jeg tror han er ekstremt intelligent, jeg. Ikke religiøs som de andre. Han har nok kanskje grunnlagt økonomien, men samtidig er det mulig han gjorde det for å redde kona? Hun er jo professor. De hengte eller sendte alle professorer til koloniene, hvis de ikke var fruktbare. Kona hans er jo tydeligvis ikke fruktbar siden de «trenger» en Handmaid. Så mye som han visste om Emily, så tror jeg han valgte henne ut med vilje. Jeg mistenker faktisk at han er en del av motstandsbevegelsen Mayday. Emily var jo selv en del av den i sin første familie. Dessuten er det vel smart av Mayday å ha noen «høyt oppe i systemet». 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #454 Skrevet 6. juli 2018 4 minutter siden, Milio said: Jeg tror han er ekstremt intelligent, jeg. Ikke religiøs som de andre. Han har nok kanskje grunnlagt økonomien, men samtidig er det mulig han gjorde det for å redde kona? Hun er jo professor. De hengte eller sendte alle professorer til koloniene, hvis de ikke var fruktbare. Kona hans er jo tydeligvis ikke fruktbar siden de «trenger» en Handmaid. Så mye som han visste om Emily, så tror jeg han valgte henne ut med vilje. Jeg mistenker faktisk at han er en del av motstandsbevegelsen Mayday. Emily var jo selv en del av den i sin første familie. Dessuten er det vel smart av Mayday å ha noen «høyt oppe i systemet». Om du var i Mayday ville du da hatt moderne kunst synlig i huset? Når vi mistenker at han kan være i Mayday pga det lille vi har sett av han så ville vel i hvert fall de andre i Gilead bli mistenksomme. Hadde han vært i Mayday så hadde han nok ikke hatt kunsten og om han hadde hatt kunsten så hadde den vært godt gjemt. Han hadde nok også vært maks paranoid. Kanskje er det hans jobb å avdekke Mayday? Eller kanskje støtter han Gilead av andre grunner enn religiøse? Fred virker jo ikke superreligiøs han heller. Han har sex med horer og voldtar kvinner. Anonymkode: 433ee...6ab 3
Milio Skrevet 6. juli 2018 #455 Skrevet 6. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du var i Mayday ville du da hatt moderne kunst synlig i huset? Når vi mistenker at han kan være i Mayday pga det lille vi har sett av han så ville vel i hvert fall de andre i Gilead bli mistenksomme. Hadde han vært i Mayday så hadde han nok ikke hatt kunsten og om han hadde hatt kunsten så hadde den vært godt gjemt. Han hadde nok også vært maks paranoid. Kanskje er det hans jobb å avdekke Mayday? Eller kanskje støtter han Gilead av andre grunner enn religiøse? Fred virker jo ikke superreligiøs han heller. Han har sex med horer og voldtar kvinner. Anonymkode: 433ee...6ab Tja, virket ikke som det hadde vært så mange fra systemet i huset hans. Så du ikke reaksjonen til Aunt Lydia? Hun fikk jo hakeslepp når hun kom inn dit. Hvis han er viktig for Gilead, selv om han jobber mot systemet, så er det vel ingen som ser noen grunn for å mistenke han for noe. Hvorfor skulle han gjøre noe mot Gilead hvis han var med å «grunnla» det? Virker som et greit skalkeskjul for meg. I tillegg sier han jo stadig ting som «syns du det er rettferdig?» og «hva tenker du om det?» til Emily. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #456 Skrevet 6. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du var i Mayday ville du da hatt moderne kunst synlig i huset? Når vi mistenker at han kan være i Mayday pga det lille vi har sett av han så ville vel i hvert fall de andre i Gilead bli mistenksomme. Hadde han vært i Mayday så hadde han nok ikke hatt kunsten og om han hadde hatt kunsten så hadde den vært godt gjemt. Han hadde nok også vært maks paranoid. Kanskje er det hans jobb å avdekke Mayday? Eller kanskje støtter han Gilead av andre grunner enn religiøse? Fred virker jo ikke superreligiøs han heller. Han har sex med horer og voldtar kvinner. Anonymkode: 433ee...6ab Det var fullt av mannfolk på det horehuset og alle kommandanter voldtar handmaidene, så det er ikke Fred alene om. (Selv om de ikke ser på seremoniene som voldtekt) Anonymkode: b6eab...52d 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #457 Skrevet 8. juli 2018 Spoilere Spoiler På en spoilerkonto på insta diskuteres det om June blir kona til Fred i neste sesong. I traileren for neste episode ser man en mannshånd legge fra seg en giftering. Er det Nick? Er det Fred? Er det nye kommandanten til Emily? Om det er Fred spekuleres det i at enten han kvitter seg med Serena, eller om hun får kappet av en finger fordi hun han lest. Anonymkode: c161f...093
Zenhouse Skrevet 8. juli 2018 #458 Skrevet 8. juli 2018 For meg tilsier alt ved Emily sin kommandant at han er på hennes side. Var en ting jeg reagerte på dog, måten han «dyttet» kona inn i rommet igjen 🤔
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #459 Skrevet 8. juli 2018 Enda en trailer for neste og siste episode. Ingen tvil om at episoden blir intens. Spoiler Anonymkode: aab53...397 1
Leonaen Skrevet 8. juli 2018 #460 Skrevet 8. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Enda en trailer for neste og siste episode. Ingen tvil om at episoden blir intens. Vis skjult innhold Anonymkode: aab53...397 Åh så spennende 😀😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå