Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Elaine Marley said:

 

Jeg får egentlig sympati med Aunt Lydia. Hun var liksom så naiv oppi det hele.

Enig i at Aunt Lydia er naiv, men jeg har ikke sympati med henne. 

Stod og skrek "Whose fault was it?" til  Aunt Lydia på skjermen da hun hun ble knivstukket og sparket av Emily. :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.7.2018 den 21.17, Luppa skrev:

Denne sesongen har bokstavelig talt gått SÅ TREGT. June går i slow motion, June snur seg i slow motion, June går i slow motion mot bilen og gir Holly/Nichole til Emily.... Jeg ropte FÅ RÆVA I GIR i den siste scenen. Skuffende sesong, håper det blir mer action i neste.

June er jo høygravid eller ammende i hele sesongen, selvfølgelig beveger hun seg i slow motion... 

Endret av Virrevirrevapp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

June er jo høygravid eller ammende i hele sesongen, selvfølgelig beveger hun seg i slow motion... 

Sa ikke at det ikke var en forklaring på det, det var bare grusomt kjedelig å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Jepp. Flertallet av kvinnene, og mest sannsynlig mennene, er jo sterile. Forøvrig, kommer ikke dette mest sannsynlig av et kjemisk angrep av noe slag? Jamfør koloniene? Eller er jeg på bærtur nå..

Anonymkode: e2369...07c

Ja tror også det. Er jo det som er greia med Gilead. De gjør et desperat forsøk på å få opp befolkningsveksten fordi fruktbarheten er så dårlig at det truer befolkningsveksten. De mener forøvrig at kvinners synder er skyld i at så mange er sterile

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 1.05, Skolebolle skrev:

Enig i at Aunt Lydia er naiv, men jeg har ikke sympati med henne. 

Stod og skrek "Whose fault was it?" til  Aunt Lydia på skjermen da hun hun ble knivstukket og sparket av Emily. :P

Jeg ropte bare YES!YES! Og Emily ble fra da av en av mine favoritter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2018 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Jeg tror heller ikke at hun er død, jeg tror hun blir med i neste sesong også. Blir spennende å se om vi får vite mer av hennes historie.

Jeg er veldig spent på Serena og Fred. De har jo nå opplevd ganske mye "obsternasig" i sitt hus. En Handmaid som tok livet av seg, Offred som har rømt og ei ung jente under deres "tak" som rømte med en annen mann og Serena som lese i Bibelen og måtte bøte med en finger og nå da er babyen OG Offred borte igjen. Jeg tror det skal mye til for at de blir spart nå. 

Lurer på om Serena rømmer, eller om hun blir en del av Mayday eller om hun blir sendt til Koloniene... 

Anonymkode: b6eab...52d

Jeg yror Serena er i deep shit. Fred er jo helt psycho. Han gjør nok noe langt verre enn å få kappa av fingeren hennes og å piske henne med et belte denne gangen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Jeg ropte bare YES!YES! Og Emily ble fra da av en av mine favoritter

Hahaha. Synes det var greit hun fikk smake sin egen medisin. 

Lurer på hvordan Lydia blir i neste sesong. Sikker på at hun overlever siden hun jo ble sendt til sykehuset og de ikke viste henne dø. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Skolebolle skrev:

Hahaha. Synes det var greit hun fikk smake sin egen medisin. 

Lurer på hvordan Lydia blir i neste sesong. Sikker på at hun overlever siden hun jo ble sendt til sykehuset og de ikke viste henne dø. 

 

Blir sikkert verre. Akkurat som fred ble verre etter han overlevde bombeangrepet.

Men lurer på. Kona til han kommandøren som døde etter voldtektsseremonien med Emily. Det står at enker havner i koloniene. Lurer på om det skjedde med henne?..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maleficenta said:

Blir sikkert verre. Akkurat som fred ble verre etter han overlevde bombeangrepet.

Men lurer på. Kona til han kommandøren som døde etter voldtektsseremonien med Emily. Det står at enker havner i koloniene. Lurer på om det skjedde med henne?..

Ja godt mulig Lydia blir enda verre. Men Lydia skal jo være superreligiøs. Fred tror jo knapt på annet enn sin egen fortreffelighet.  Om man virkelig  som Lydia tror hun kun gjør guds vilje så burde hun vel ikke behandle alle handmaidene dårligere kun fordi Emily knivstakk henne?  

 

Det med døde enker var et godt spørsmål. Er ikke sikker på hva som skjer med enkene. Men om jeg skal spekulere. Enkene kan jo ikke bli boende alene. Kvinner kan jo ikke eie eiendom i Gilead. Så en enke vil vel om hun ikke blir sendt til koloniene kanskje bli sendt til faren sin, eventuelt andre mannlige slektninger om faren er død. 

Enker kan jo i den vanlige kristendommen gifte seg på nytt. Kanskje det også er mulig i Gilead?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skolebolle skrev:

Ja godt mulig Lydia blir enda verre. Men Lydia skal jo være superreligiøs. Fred tror jo knapt på annet enn sin egen fortreffelighet.  Om man virkelig  som Lydia tror hun kun gjør guds vilje så burde hun vel ikke behandle alle handmaidene dårligere kun fordi Emily knivstakk henne?  

 

Det med døde enker var et godt spørsmål. Er ikke sikker på hva som skjer med enkene. Men om jeg skal spekulere. Enkene kan jo ikke bli boende alene. Kvinner kan jo ikke eie eiendom i Gilead. Så en enke vil vel om hun ikke blir sendt til koloniene kanskje bli sendt til faren sin, eventuelt andre mannlige slektninger om faren er død. 

Enker kan jo i den vanlige kristendommen gifte seg på nytt. Kanskje det også er mulig i Gilead?  

Ja mulig du har rett. Aunt Lydia er jo virkelig troende. Ikke kun maktsyk slik som Fred.

Men hun kona er gammel og infertil og uten mann. Hun er jo pr def. Verdiløs mtp at hun ikke kan brukes til barneproduksjon. Kanskje hun blir en martha?..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Men hun kona er gammel og infertil og uten mann. Hun er jo pr def. Verdiløs mtp at hun ikke kan brukes til barneproduksjon. Kanskje hun blir en martha?..

Ja, dama er gammel og kan ikke få barn. Så det er sikkert ikke like lett for henne å finne seg en kommandør. Men det å ha kone handler jo i Gilead mye om status. Det er jo ikke kjærlighetsforhold. Så kan jo være en kommandør tenker  at han like gjerne kan være sammen med en gammel enke. Da er han jo i hvert fall gift. Når han er gift kan han få handmaid og få seg unger. 

Ikke sikkert alle kommandørene klarer å finne seg en fruktbar ung kone. At enkelte må ta til takke med en gammel enke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Skolebolle skrev:

Ja, dama er gammel og kan ikke få barn. Så det er sikkert ikke like lett for henne å finne seg en kommandør. Men det å ha kone handler jo i Gilead mye om status. Det er jo ikke kjærlighetsforhold. Så kan jo være en kommandør tenker  at han like gjerne kan være sammen med en gammel enke. Da er han jo i hvert fall gift. Når han er gift kan han få handmaid og få seg unger. 

Ikke sikkert alle kommandørene klarer å finne seg en fruktbar ung kone. At enkelte må ta til takke med en gammel enke. 

Vet ikke helt. Ser for meg at det ikke er mye status i en gammel enkefru. At de heller finner ei ungjente som de gifter bort til han. Men vet ikke om det fins enslige av kommandørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ferdig hele serien i går. Maratonhelg.

Jeg syntes synd på Aunt Lydia, hun var nok like fanget som alle andre der.

Når kommer neste sesong?

Anonymkode: cc4fa...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg så ferdig hele serien i går. Maratonhelg.

Jeg syntes synd på Aunt Lydia, hun var nok like fanget som alle andre der.

Når kommer neste sesong?

Anonymkode: cc4fa...f42

De har ikke sagt noe om når sesong 3 kommer. Men både sesong 1 og 2 kom i april så grunn til å tro at sesong 3  kommer i april 2019. Klart kan jo alltid komme forsinkelser, men vi får håpe det ikke skjer. 😊

 

Anonymkode: 433ee...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke sagt noe om når sesong 3 kommer. Men både sesong 1 og 2 kom i april så grunn til å tro at sesong 3  kommer i april 2019. Klart kan jo alltid komme forsinkelser, men vi får håpe det ikke skjer. 😊

 

Anonymkode: 433ee...6ab

Det blir lenge å vente. Innen da så har jeg glemt hele serien, jeg ser sjelden på TV generelt. 

 

Anonymkode: cc4fa...f42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir lenge å vente. Innen da så har jeg glemt hele serien, jeg ser sjelden på TV generelt. 

 

Anonymkode: cc4fa...f42

Hvis du velger å abonnere på denne tråden og fortsatt er på KG i 2019 så får du en påminnelse når den er her. :) 

Anonymkode: b6eab...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 13.46, Poserose skrev:

Aner ikke hva som skjer med døtrene, men tipper de følger foreldrenes status. Eden var jo bondedatter, og giftet seg med en vanlig mann. Angela (babyen til Janine) får sikkert gifte seg med en kommandant hvis Gilead fortsatt eksisterer om 14-18 år. 

Marthaene er vanlige ugifte kvinner som ikke er fruktbare, og som ikke har syndet (som kan bevises). Gilead forsvarer den dårlige behandlingen av handmaidsene med at de er fallene kvinner som har syndet. Emily er lesbisk, June ødela ekteskapet til Luke osv. I følge loven skal jo handmaidsene ha det bra, det er ikke lov å voldta de utenom seremonien. Det er bare litt vanskelig i praksis med maktsyke menn som er lovgiver, jury og dommer samtidig.. 

Vi så jo han bakeren som hjalp June med å rømme i starten av sesongen. Han hadde kone og barn og var en vanlig familie, og June sa at det nok var fordi de hadde gått i rett kirke før kuppet. Men når kona syndet (ved å hjelpe June) ble hun også handmaid. 

Bakeren og familien var muslimer. June fant en koran under sengen. Derfor ble straffen så hard.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at Marthaen hos Waterfords sa med tårer i øynene at hun skulle prøve å hjelpe June med å vise babyen at det fantes kjærlighet (eller noe sånt). Det gjorde hun også, til gagns.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Aunt Lydia overlever og kommer tilbake med skjult agenda, nemlig å få slutt på denne råskapen av alle uskyldige som handmaids og alle andre 😊

Jeg er fremdeles irritert på Offred som ble igjen 😏

Endret av EvaLena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...