Gå til innhold

Beste råd mot litt store porer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har litt store porer, noen som vet hva som kan gjøres og brukes? Eksfolierer ansiktet et par ganger i uka, sliter litt med akne og fet hud, men det har roet seg etter endring i kosthold. Likevel, porene får jeg ikke gjort noe med, hjelp? 

Anonymkode: 8a72a...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har erfaring eller trøbbel med det selv?

Anonymkode: 8a72a...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også store porer, på nesa og området rundt. Eksperimenterer litt med hudpleien for tiden, og synes det hjalp litt å rense godt hver kveld først med kokosolje, så med cleanser (bioré deep pore charcoal cleanser). Toner synes jeg også hjalp litt (Body Shop Seaweed Oil-balancing toner). Nå tester jeg en mild bha-syrekrem man smører på etter toner morgen og kveld. Det skal visst også hjelpe :)

Anonymkode: 8b768...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også store porer, på nesa og området rundt. Eksperimenterer litt med hudpleien for tiden, og synes det hjalp litt å rense godt hver kveld først med kokosolje, så med cleanser (bioré deep pore charcoal cleanser). Toner synes jeg også hjalp litt (Body Shop Seaweed Oil-balancing toner). Nå tester jeg en mild bha-syrekrem man smører på etter toner morgen og kveld. Det skal visst også hjelpe :)

Anonymkode: 8b768...817

Hvordan renser du med kokosolje? Hvor kjøpte du cleanseren?

 

Takk for råd begge to

Anonymkode: 8a72a...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som hjelper på mine porer er salisyl syre, som egentlig ikke er en syre. Vanlige syrer som glycol syre osv har ikke gitt noe effekt på porene.
Med salisyl syre rens et par ganger i uka holder porene seg ganske fine (mye bedre) i 2-3 dager, men jeg kan ikke bruke det hver dag på huden for da får jeg kviser.

For en kortvarig effekt kan man bruke toner, jeg har god erfaring mtp porene med witch hazel toner, men det varer jo bare en halv dag og ikke permanent eller langvarig.

Er på utkikk etter en mer permanent løsning jeg også, har tenkt på laser, dermapen eller lignende, men syntes det er så mye å velge mellom og behandlingene er veldig dyre så jeg greier ikke bestemme meg for hva som jeg skal tro på at fungerer.

Anonymkode: 2d95f...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan renser du med kokosolje? Hvor kjøpte du cleanseren?

 

Takk for råd begge to

Anonymkode: 8a72a...78e

Er helt hekta på youtubevideoer om koreansk hudpleie for tiden, så det er litt der det kommer fra. Men i stedet for å kjøpe masse nye produkter, har jeg prøvd meg fram med ting jeg har hjemme fra før av som ligner litt. Tar litt kokosolje fra krukka med fingrene, smører utover hele ansiktet(tørt, med sminke og alt) så det smelter, og gir meg selv en god ansiktsmassasje. Det (skal) fjerne sminke, solfaktor med mer fra ansiktet. Bruker ingen spesiell metode, er ganske intuitivt. Passer i hvert fall på å massere olja godt inn i ansiktet, med små sirkelbevegelser, gjerne mens jeg ser på tv eller lignende. Noen ganger masserer jeg bare til jeg ser huden ser ren ut, andre ganger kan jeg holde på i typ 20 minutter.. Skyller av godt, og bruker den andre rensen til å "dyprense" og få bort rester av olja. Bruker toner, bha-syrekremen(salicylsyre), ansiktsolje, øyekrem og fuktighetskrem uten spf(puh!) etter dette. Om morgenen skyller jeg bare med vann og går rett på fukt og solkrem.

Kjøpte rensen i utlandet, ser nesten ikke ut som den selges i Norge.. Kommer nok til å erstatte den med noe annet når den er tom, men vet ikke med hva ennå :) Tar gjerne imot tips!

Anonymkode: 8b768...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store porer på nesa og i kinnene og det eneste som hjelper på meg er Paula's choice 2% BHA liquid. Gudene vet hvor mange flasker jeg har brukt opp av denne! Tror den må være mitt mest gjenkjøpte produkt noensinne. Lookfantastic og hq hair sender dessverre ikke Paula's choice til Norge mer, men den finnes heldigvis hos Skincity.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Salka skrev:

Jeg har store porer på nesa og i kinnene og det eneste som hjelper på meg er Paula's choice 2% BHA liquid. Gudene vet hvor mange flasker jeg har brukt opp av denne! Tror den må være mitt mest gjenkjøpte produkt noensinne. Lookfantastic og hq hair sender dessverre ikke Paula's choice til Norge mer, men den finnes heldigvis hos Skincity.

Bruker du den som en slags toner hver morgen og kveld under sminke, eller som et serum et par ganger i uka evn hver kveld etter rens?

Anonymkode: 2d95f...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du den som en slags toner hver morgen og kveld under sminke, eller som et serum et par ganger i uka evn hver kveld etter rens?

Anonymkode: 2d95f...fec

Bruker den som en slags toner morgen og kveld etter rens, før serum og dag/nattkrem. Før sminke bruker jeg i tillegg blurring primer fra cover fx, den er poresammentrekkende og er den beste jeg har prøvd og jeg har prøvd maaaange. Begge disse merkene er dyrevennlige, forresten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mindre synlige porer med BHA og diverse annet, spesielt niacinamid, men det krever kontinuerlig bruk, ellers blir de mer synlig igjen. Regelmessig hudpleie hos hudpleier er nok lurt, gjerne med Exuviance eller Elixir. 

Hjemme har jeg stort sett brukt produkter fra Paula's Choice til daglig og supplert med peelingmasker og rensemasker fra andre merker 1-2 ganger i uken. Huden min trenger også en del fukt, så jeg har gjerne lagt fuktmaske til slutt. 

De produktene jeg har brukt er Decleor Micellar Oil (bare på kvelden) rens pluss Medik8 Gentle rens (skumrens) eller Exuviance gelerens (den grønne, helt suveren, trenger ikke oljerens først, men tar dobbelrens). Toner og BHA 2% fra PC, essence fra Clarins (Wake Up Lotion), booster fra PC (10% niacinamid), serum litt avhengig av hudtilstand (enten fukt, antioksidant eller c-vitamin), to ulike behandlende serum fra PC, det ene mot uren hud (med BHA og azelaic acid), antiagedagkrem med solfaktor fra PC eller annen dagkrem med ekstra solbeskyttelse over. 

Om kvelden har jeg erstattet bha med AHA 5% eller 10% (denne siste kun 1-2 ganger i uken) og det første serumet med 1% retinolserum fra PC (ikke hver kveld). Nattkrem eller sovemaske i stedet for dagkrem. 

I tillegg bruker jeg øyeserum og øyekrem, men det har jo ikke noe med porer å gjøre. 

Peeling 1-2 ganger i uken utenom, jeg liker best peelingmasker fra Codage og Peter Thomas Roth samt papayapeelingen fra Maria Åkerberg. Noen ganger legger jeg rensemaske etterpå eller i stedet for, jeg liker masker med kull og leire, f.eks fra PTR, Exuviance, PC eller Elemis. Jeg avslutter som regel med fuktmaske eller sovemaske. 

Dette hjelper, men tar jeg pause kommer de tilbake og helt borte blir det absolutt ikke, da tror jeg salong- eller klinikkbehandlinger må til, evt reseptbelagte midler. Microneedling, kjemisk peeling og den type ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Salka skrev:

Jeg har store porer på nesa og i kinnene og det eneste som hjelper på meg er Paula's choice 2% BHA liquid. Gudene vet hvor mange flasker jeg har brukt opp av denne! Tror den må være mitt mest gjenkjøpte produkt noensinne. Lookfantastic og hq hair sender dessverre ikke Paula's choice til Norge mer, men den finnes heldigvis hos Skincity.

Jeg bruker Resistversjonen og denne vekselsvis. Vidunderprodukt! Dessuten elsker jeg skincity og Annica. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi så mye informasjon, så snille dere er! Jeg er ganske desperat, har nå bestilt denne anbefalingen her, så får se da... spennende.

Anonymkode: 8a72a...78e

Det er jo litt dumt siden det er bha og niacinamid som hjelper mest på porer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi så mye informasjon, så snille dere er! Jeg er ganske desperat, har nå bestilt denne anbefalingen her, så får se da... spennende.

Anonymkode: 8a72a...78e

Er på andre flasken nå.  Den er superdrøy og du trenger bare et pump til hele ansiktet.  Kan brukes 2-3 g pr måned.  Men slutt i god tid før du skal i sola, huden "tynnes" og du kan lettere bli solbrent eller få pigmentflekker/skjoldete hud.  Jeg pleier å slutte ca 1 måned før jeg skal f.eks til syden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 0.30, Guidet Kvinne skrev:

Det er jo litt dumt siden det er bha og niacinamid som hjelper mest på porer. 

Ja,  så det nå.. Får investere i den paulas choice også, ser nå at den jeg bestilte ikke er så bra i sol, så jeg får se om den kan brukes i vinter. Kan denne paulas choice brukes hele året? Hvordan bruker man den, påfør og vask av? Bra for sensitiv hud?

Anonymkode: 8a72a...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.4.2018 den 0.30, Guidet Kvinne skrev:

Det er jo litt dumt siden det er bha og niacinamid som hjelper mest på porer. 


Hjelper Niacinamid mere permanent etter nok bruk eller er effekten av det også kortvarig og må vedlikeholdes på linje med dagligetonere eller ukespeelinger?  Jeg har brukt Elixir sin Niactil med Niacinamide i over et år, og kan ikke si jeg ser noenting på porene, men prosenten niacinamid er veldig lav, selvom de reklamerer for at den skal funke på porer.
Har nettopp begynt å bruke niacinamid serumet til The ordinary som er mange prosent sterkere enn Niactil, men for tidlig å si noe om effekt enda. Men problem jeg har med begge disse er at jeg blir veldig blank i ansiktet av det, som en blank "film" som legger seg utenpå huden. Så bruker det kun på kvelden /natta, håper det er tilstrekkelig for effekt etterhvert?

Anonymkode: 2d95f...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...