Langstrømpe Skrevet 13. august 2002 #1 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg har fått nye naboer under meg i løpet av helgen, og siden da så har jeg ikke kunnet lufte uten at min leilighet blir fylt med sur røyk-lukt som kommer fra naboens åpne vindu og inn mitt. Vi har også samme ventilator-sjakt som gjør at tøyet i tørketrommelen min virkelig stinker sur røyk. Kan egentlig ikke fatte hvordan det er mulig at det i løpet av bare et par dager lukter værre i en leilighet der det bor en person enn i en brun pub, men det gjør det altså, og det plager meg at denne lukta kommer inn til meg. Derfor lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Noen som hadde sagt ifra til naboen? -Litt dumt å bli uvenner før han har bodd der en uke. Eller skal jeg slutte å lufte og bruke tørketrommelen? -Det er vel egentlig ikke særlig aktuelt... Hilsen meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. august 2002 #2 Del Skrevet 13. august 2002 Æsj, ingenting er så ekkelt som å stinkende røyklukt på klær. NEi, dette skjønner jeg er et problem for deg. Hva med å kontakte vaktmester og spør om han har noen råd til deg..... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 13. august 2002 #3 Del Skrevet 13. august 2002 Takk og lov! At det ikke bare er oss om er plaget av dette. Vi har en nabo under oss som damper hele f#¤%&&%=`tida! Og vi kan heller ikke lufte uten at det siger masse røyk opp til oss. Jeg var dårlig i går og vi hadde endelig lagt oss, det tok timer før jeg sovnet pga masse røyklukt. Jeg ble kvalm. Altså,- har røyket et par år før, men blir likevel plaget av lukten. Naboen under røyker også nesten hele dagen. Ser vedkommende aldri uten en pakke sigg. Det er utrolig frustrerende at vi må lide for naboens røyketrang. Dessuten er vedkommende en "pain in the ass" også. Forferdelig person. Det var nesten så vi flyttet en stund. Vi kan ikke gå med slipperser inne etter kl 23. Det bråker formye! Mens naboen kan smelle med dører og ha party midt i uka. Heh! :evil: Ok, spora av litt jeg i all vreden. Skjønner ihvertfall hvordan du har det. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilliBlaze Skrevet 13. august 2002 #4 Del Skrevet 13. august 2002 Vi hadde det samme der vi bodde før, og da måtte borettsalget tette igjen listene i taket til naboen under oss. De la vel på mer isolasjon eller hva det var...jeg er ingen handy dame so... Men i ditt tillfelle at det kommer fra åpne vindu & inn i din leilighet...hmm ingen lett sak. Du må jo ta det opp med naboen ellers skjer det hverfall ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 13. august 2002 #5 Del Skrevet 13. august 2002 Åh, dette sliter vi med også! Trodde det var bare oss jeg.. :o Det er vanvittig irriterende! Hver kveld (slår aldri feil) ved 00 tiden setter naboen vår under seg på balkongen og damper.. Dette er rett nedenfor soveromsvinduet vårt! Skikkelig ubehagelig når man prøver å sove. Det stinker sur gammel sneip i hele rommet.. Æsj æsj æsj! Hvis det fortsetter kommer jeg til å spørre om han kunne være så snill å røyke inne når det er så sent.. (Urimelig? Er det urimelig å ha lyst til å få sove i noenlunde god luft?) Jeg er allergisk og våkner med såre øyne og vondt i halsen hvis jeg har vært så heldig å klare å sovne før han begynner. På dagen får det heller være, da er vi ute stort sett uansett. Samboeren min har tatt saken i egne hender og hoster så høyt han kan ut vinduet for at han skal ta et hint. Foreløbig har det ikke virket..haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September-Maja Skrevet 13. august 2002 #6 Del Skrevet 13. august 2002 Jøss, er dette et så vanlig problem?? Vi sliter med det samme, og trodde det bare gjaldt oss. Vi skal flytte i nytt hus om en drøy mnd, så vi gidder ikke å gjøre noe med saken nå. Og den naboen som røyker er på ferie nå og vi skal to uer på ferie før vi flytter... Men at dette er irriterende det skal jeg skrive under på!! Enda jeg røyker (kun selskapsrøyking) synes jeg at dette er skikkelig ubehagelig. Lykke til med å finne en løsning på dette problemet til alle andre som er plager av naboens røyklukt. September-Maja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. august 2002 #7 Del Skrevet 13. august 2002 Uansett hva dere gjør så ikke si ifra til naboene! Gå heller bak ryggen deres.... allier dere med naboer.... vaktmester, borettslagleder. Klag til omverden men ikke dem det gjelder! Dere kan få mange gode naboer på den måten.... dere utpeker dere et felles offer, og lar han få gjennomgå..... teitingen som ikke kunne gjette at dere selvsagt blir plaget av røyk.... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 13. august 2002 #8 Del Skrevet 13. august 2002 Skjønner poenget ditt Waco, Som sagt vil jeg ta det opp med naboen det gjelder om det fortsetter, ingen grunn til å diskutere det med noen andre her i blokken. Jeg har heller ingen anelse hvem denne fyren er, det er 150 leiligheter her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. august 2002 #9 Del Skrevet 13. august 2002 Nå synes jeg jo selv at det er ganske smålig og bry seg om at naboen røyker, såpass hensynsfullhet mener jeg er et minimum. Jeg hadde ihvertfall blitt irritert dersom en nabo ikke hadde bedre å gjøre enn å plage meg med min private røyking. Hadde han hosta fra vinduet som typen din hadde jeg trodd han var helt tulling. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 14. august 2002 #10 Del Skrevet 14. august 2002 Er det du som bor under her, eller? Hehe.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Avonlea Skrevet 15. august 2002 #11 Del Skrevet 15. august 2002 Velkommen til klubben. Vi bor i en tomannsbolig og naboene våre røyker en tobakkspakke hver på dagen. Problemet er at de ikke lufter i det hele tatt, så hver gang de åpner døra for å gå ut så blir det helt grått i gangen og alt siver opp til oss. Vi er røykere selv, men av hensyn til barna røyker vi kun ute. Jeg har spurt dem gang på gang om de ikke kan være så snille og lufte, men til ingen nytte. Etter et halvt år ble jeg skikkelig provosert da jeg fikk beskjed om at ingen drittunge som meg kunne stå og fortelle dem hv de gjorde i sin egen leilighet. Jeg tok da en rekebøtte som jeg fylte opp med eddik og satte i gangen. Over denne hang jeg en lapp som jeg skrev følgende: Ikke fjern meg jeg tar knekken på røyklukt. Det er greit jeg ser selv at jeg faktisk oppførte meg som en drittunge, men bøtta står der enda ( mnd senere ). Nå er det bare resten av de irriterende tingene igjen, men siden jeg har kjøpt meg hus gidder jeg ikke bry meg lenger. Flytter 1 oktober. JIPPI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #12 Del Skrevet 16. august 2002 hei, til dere med røyklukt gjennom ventilasjonen. åpn opp sjakten og sett en bolle med eddik inn der - hvis det går. dette knekker røyklukten. og til dere som sover med åpent vindu - dere kan ærlig talt ikke gjøre noe med dette - annet enn å lukke vinduet deres. jada vi har røykelov her i landet - men foreløpig er det faktisk lov å røyke ute...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langstrømpe Skrevet 16. august 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 16. august 2002 Synes det er så ekkelt å klage til folk, så jeg har ennå ikke gjort det. Uansett så skal jeg ikke bo her så innmari lenge, så kanskje jeg bare skal gjøre som jeg har gjort denne uken: sovet med vinduet igjen, luftet når naboen ikke har luftet, og ikke brukt tørketrommelen. Forøvrig så snakket sambo i går om at han hadde lyst til å tette igjen ventilasjons-sjakten til naboen med plast Men det blir vel med tanken vil jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #14 Del Skrevet 16. august 2002 Det norske samfunnet har bestemt at det skal være lov å plage folk med røyk - noen steder iallefall. Heldigvis er det ikke lov å røyke på bussen, der får jeg være i fred (vel, nesten - det er jo ikke alle som bryr seg om at det ikke er lov, da). Men på utestedene her i landet er det et mareritt. Kan'ke sitte på en kaffebar å lese avisen engang. Og så er det jo lov å røyke i egen leilighet, selv om dette plager andre. Jeg synes ikke samfunnet burde akseptere røyking. Men det skjer da noe på det området, selv om det har gått sakte. Nylig har det for eksempel blitt diskutert om det skal bli forbud mot røyking på utesteder. Om hundre år eller deromkring har kanskje samfunnet endelig innsett at røyking er ut. Da er jeg nok død og begravet, men likevel: Velkommen etter! (- på forskudd) Jeg skjønner at det for dem som dessverre har blitt avhengige av røyk vil være meget begrensende hvis man ikke fikk lov til å røyke hverken her eller der. Derfor må det første steget på veien til et sunnere samfunn være å få ned andelen av røykere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reese (ikke innlogget) Skrevet 17. august 2002 #15 Del Skrevet 17. august 2002 Folk må jo for søren få lov til å røyke hjemme hos seg selv. Det er utrolig hva folk skal bry seg om for tiden. Lukk vinduene deres hvis det plager dere så veldig. Det er det vi andre må gjøre hvis det er noe utenfor som plager oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå