Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får så vondt av min snart 2 mnd gamle baby. Hun sliter tydeligvis med magen,promper mye og ligger ofte og presser mens hun smågråter og veier ved armer og ben. Hun får kun mme. Har bæsjebleier opptil 4 ganger daglig og det er i konsistens som leire. Jeg gir henne malt hver dag men synes ikke det har hjulpet noe særlig. Helsesøster sier vi skal fortsette med malt og evt kjøpe mme for melkeallergikere på apoteket for å se om plagene bedrer seg.

Men er det noe annet jeg kan gjøre for å lindre magesmertene når de melder seg? Er varme omslag på magen ok? Har prøvd å gi henne babymassasje men synes ikke det hjelper. Er de melkesyredråpene fra Semper noe å satse på?

Hilsen desperat førstegangsmamma

Anonymkode: 38290...ede

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kolikkgrepet er det eneste som hjelper på min baby, eller å amme han.. men det resulterer i mer magevondt senere. Pleier også å gå en tur med han i vogna, for da sovner han av å glemmer han har vondt i magen, og får det meste av lufta ut når han våkner 

Anonymkode: 99aa4...45c

• Liker 1
Skrevet

Her var Roobios-te redningen da yngstemann slet med det vi antar er kolikk om kveldene. Hun fikk også mme og vi gav noen ml lunken Rooibos-te før hver flaske. For vår del var det som å skru av en bryter, allerede første kveld etter å ha begynt med dette om morgenen var alt så mye bedre. Vi hadde prøvd både malt, Minifom og hypoallergen mme uten hell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at spedbarn sliter med magen.....

Anonymkode: f8dac...d23

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at folk får kreft og astma gså, kanskje vi bare skal slutte å hjelpe de som sliter med vanlige problemer?

Anonymkode: 223ff...cd8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 17.4.2018 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig at folk får kreft og astma gså, kanskje vi bare skal slutte å hjelpe de som sliter med vanlige problemer?

Haha. Saklig sammenligning.

virker som mange prøve å skåne de små fra alt for mye. Helle innpå med mat og håpe på det beste....

AnonymBruker
Skrevet

*malt

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Saklig sammenligning.

virker som mange prøve å skåne de små fra alt for mye. Helle innpå med mat og håpe på det beste....

Huff da, tenk at man ikke vil at en baby skal ha vondt da. Forferdelig. Dette blir man nok curlingforelder av. :roll: 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nærhet, bli båret i bæresele eller bæresjal mens du går på tur eller opp og ned ei trapp (opp og ned trappa var det min baby likte best).

Anonymkode: eefba...384

AnonymBruker
Skrevet
På 17.4.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig at spedbarn sliter med magen.....

Ja, og? Tror alle vet dette, betyr ikke at vi skal sitte å se på at ungen har det vondt for det????

Anonymkode: f9d08...894

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og? Tror alle vet dette, betyr ikke at vi skal sitte å se på at ungen har det vondt for det????

Anonymkode: f9d08...894

Man skal være forsiktig med å tilføre barnet for mye dritt for å «hjelpe» det. Det er en del av naturen at det er ubehagelig for dem at tarmsystemet utvikles.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mme bruker du?

Anonymkode: 42066...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...