Gå til innhold

90 talls og tidlig 2000 talls tråden


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Gamle ericson telefonen min tålte et fall fra 4 etg så telefoner tålte mer før ... 

iPhonene mine tåler mye dem med, mistet min forrige sikkert opp til 30 ganger på gulvet i løpet av et år og den overlevde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Winza skrev:

Der er vi svært uenige :) 

Når det kommer til musikk er min mening vel og merke 70-tallet best på musikk. Selv om det er før min tid. Er glad i metal som du sikkert har fått med deg. Men nå skeier jeg veldig ut fra tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg husker fra jeg var liten på 90-tallet :D

Skurt

 

Myggen på barne-tv

Mysteriet på Greveholm

Hugo på tv 

 

Av leker gikk det i Pog, klinkekuler, Polly Pocket, View-master, datadyr, Lego, Furby, Popples bamser (selv om jeg tror de var mer fra 80-tallet - jeg har i hvertfall mine enda :P ) Sky dancer, og sikkert enda mer jeg har glemt :D 

Spice Girls body spray, med vanlijelukt for min del. 

Min første mobil fikk jeg i 2 eller 4. klasse (født i 88, så hoppet over 3. klasse :P ) og det var en Ericsson 628. Etter det fikk jeg en Siemens C25, der man kunne finne ringetoner på internett og trykke de inn. Og så ble det en Nokia 3210 :D Høydepunktet der var snoopy som bakgrunnsbilde :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hustlf i gangen og en i stua. Ikke så gøy å prate i tlf, så kan alle høre. Var deilig da vi fikk trådløs hustlf. Kunne prate med venninner på rommet mitt.

Internett fikk vi på slutten av 90 tallet og det var svindyrt å bruke. Var ikke lenge av gangen vi kunne bruke internett.

Så husker jeg en nettside på begynnelsen av februar 2000 tallet som het Deiligst. En nettside hvor man bare la ut bilder av seg selv og folk kunne kommentere. Herregud, så mange griser det var der inne 😱 var 14 år og slettet meg fort 

Endret av smalls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, smalls skrev:

Vi hadde hustlf i gangen og en i stua. Ikke så gøy å prate i tlf, så kan alle høre. Var deilig da vi fikk trådløs hustlf. Kunne prate med venninner på rommet mitt.

Internett fikk vi på slutten av 90 tallet og det var svindyrt å bruke. Var ikke lenge av gangen vi kunne bruke internett.

Så husker jeg en nettside på begynnelsen av februar 2000 tallet som het Deiligst. En nettside hvor man bare la ut bilder av seg selv og folk kunne kommentere. Herregud, så mange griser det var der inne 😱 var 14 år og slettet meg fort 

Deiligst.no eksisterer visst fortsatt, synes noe om at tenåringer legger ut lettkledde bilder av seg for andre å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ikke har lest skikkelig gjennom tråden, men utrolig at ingen har nevnt Familiesagaen de syv søstre, og Stjerner i Sikte (ligger klipp på youtube fra begge :fnise: )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker da vi fikk internett, så fikk jeg lov å spille på Disney Blast :fnise: Ble sur på mamma når hun skulle snakke i telefonen, for da fikk ikke jeg spille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Titania skrev:

Husker da vi fikk internett, så fikk jeg lov å spille på Disney Blast :fnise: Ble sur på mamma når hun skulle snakke i telefonen, for da fikk ikke jeg spille. 

Når var dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Winza skrev:

Når var dette?

 

Husker ikke nøyaktig år, men det ble lansert i Norge i 98, så jeg vil tro 99-2000 eller rundt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Titania skrev:

Husker da vi fikk internett, så fikk jeg lov å spille på Disney Blast :fnise: Ble sur på mamma når hun skulle snakke i telefonen, for da fikk ikke jeg spille. 

Husker vi etterhvert løste det med å koble om til fars mobil mens vi gikk på nett. Hver gang min daværende kjæreste ringte, var det første han sa: "Har du kobla om??" Han var dritredd for at det skulle komme den monster-regninga når han ringte mens vi hadde kobla om. :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo svindyrt å ringe og bruke internett back in the days. Tror dette var første sesong av Idol. Jeg husker jeg ringte inn ørten ganger under en episode for å stemme på en. Vel, foreldrene mine fikk DEN saftige tlfregningen og jeg fikk så øra flagret :ler: 

Hadde også Nokia 3310. Spilte snake hele tiden 

Husker dere talkshowet Ricky Lake? Det var egentlig ganske underholdene :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Christy89 skrev:

Husker dere talkshowet Ricky Lake? Det var egentlig ganske underholdene :P

Husker det godt, så en del på det. Husker også klengenavnet "Ricky Fake" som mange brukte. :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, GammelSierraFan skrev:

Husker det godt, så en del på det. Husker også klengenavnet "Ricky Fake" som mange brukte. :P

 

Hvorfor ble hun kalt det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christy89 skrev:

Hvorfor ble hun kalt det? :P

Det var mange som mente at det var skripta, selv stilte jeg meg nøytral, jeg bare lot meg underholde, fake eller ikke. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19. april 2018 den 9.16, smalls skrev:

Husker veldig godt Adidas knappebuksa. Den var veldig populær på 90 tallet.  Ble ikke den kalt for hurtigsexbuksa? 🙊

Alle røyka jo overalt. Huset til besteforeldrene mine var helt innrøyket og bilen. Pappa røyket inne på kjøkkenet hele tiden :kvalm:

Håhå, hurtigsexbukse ja, det kalte vi det og. :hoho: For en mote det var den gangen, haha. Levis 501 som vi klipte opp på innsiden nederst fordi den skulle legge seg "kult" over Filaskoene. Hurtigsexbukser og den vanlige adidasbuksa i "grilldress-stoff", jakka som hørte til, svære Champion hettegensere, gjerne over villmarksgenseren om det var kaldt, russell athletic genser, bukse med skjørt, slengbukser med splitt bak, buffalosko, miss sixty og killah babe bukser. Og på starten av 2000-tallet tok Fornarina av, jeg ELSKET de buksene. Tror ikke det merket selges i Norge mer. Hårmascara var også stort, jeg pleide å lage bronsefargede striper i mitt lyseblonde hår. :hoho:

Musikksmaken min på 90-tallet var ikke akkurat noe å skryte av. Dance og techno var stort og det var det jeg hørte mest på. Hørte litt på grunge også, men mest techno. Og Aqua og Backstreet Boys. :fnise: Heldigvis oppdaget jeg for alvor R.E.M. og Pink Floyd på slutten av 90-tallet da og de kommer til å følge meg livet ut. 

Heldigvis sluttet mine foreldre å røyke lenge før de fikk meg, men moren til venninna mi røyka OVERALT. Fy fader, det huset og bilen deres var innrøyka. 

90-tallet var en fin tid å vokse opp på. Jeg er født i 83, så hadde ungdomstiden min på 90 og tidlig 2000-tall. Jeg er så glad jeg har vokst opp uten sosiale medier, blogg og sånt. Vi snakket med hverandre uten å sitte med nesa ned i telefonene hele tiden som så mange gjør idag, ikke bare ungdom, men også voksne. Min første mobil fikk jeg i slutten av 98 eller starten av 99, det var en Nokia 5110. Det var så stas og jeg hadde flere ulike deksler til den. Det fineste var et blått et med seilbåt på med sånt deksel man dro over tastaturet. En melding kostet kr 1,50 og ringe kostet vel nærmere 10 kr minuttet på dagtid og 4-5 kr etter kl 18 tror jeg. Kontantkortet ble fort oppbrukt da, ja! :fnise:  

For en fin tråd dette er, jeg blir helt sentimental. Så mange minner fra en svunnen tid. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Salka skrev:

Håhå, hurtigsexbukse ja, det kalte vi det og. :hoho: For en mote det var den gangen, haha. Levis 501 som vi klipte opp på innsiden nederst fordi den skulle legge seg "kult" over Filaskoene. Hurtigsexbukser og den vanlige adidasbuksa i "grilldress-stoff", jakka som hørte til, svære Champion hettegensere, gjerne over villmarksgenseren om det var kaldt, russell athletic genser, bukse med skjørt, slengbukser med splitt bak, buffalosko, miss sixty og killah babe bukser. Og på starten av 2000-tallet tok Fornarina av, jeg ELSKET de buksene. Tror ikke det merket selges i Norge mer. Hårmascara var også stort, jeg pleide å lage bronsefargede striper i mitt lyseblonde hår. :hoho:

Musikksmaken min på 90-tallet var ikke akkurat noe å skryte av. Dance og techno var stort og det var det jeg hørte mest på. Hørte litt på grunge også, men mest techno. Og Aqua og Backstreet Boys. :fnise: Heldigvis oppdaget jeg for alvor R.E.M. og Pink Floyd på slutten av 90-tallet da og de kommer til å følge meg livet ut. 

Heldigvis sluttet mine foreldre å røyke lenge før de fikk meg, men moren til venninna mi røyka OVERALT. Fy fader, det huset og bilen deres var innrøyka. 

90-tallet var en fin tid å vokse opp på. Jeg er født i 83, så hadde ungdomstiden min på 90 og tidlig 2000-tall. Jeg er så glad jeg har vokst opp uten sosiale medier, blogg og sånt. Vi snakket med hverandre uten å sitte med nesa ned i telefonene hele tiden som så mange gjør idag, ikke bare ungdom, men også voksne. Min første mobil fikk jeg i slutten av 98 eller starten av 99, det var en Nokia 5110. Det var så stas og jeg hadde flere ulike deksler til den. Det fineste var et blått et med seilbåt på med sånt deksel man dro over tastaturet. En melding kostet kr 1,50 og ringe kostet vel nærmere 10 kr minuttet på dagtid og 4-5 kr etter kl 18 tror jeg. Kontantkortet ble fort oppbrukt da, ja! :fnise:  

For en fin tråd dette er, jeg blir helt sentimental. Så mange minner fra en svunnen tid. 

Og det er kjekt at folk fra de som er født på slutten av 70 tallet og starten av 90 tallet kan deler minner mange av begge parter vokste opp med :) 90 tallet og tidlig 2000 tallet er virkelig gamle dager når vi tenker over hvor mye mer teknologisk verden er blitt nå :P Jeg hadde ikke PC eller Internett i oppveksten min, det er jeg evig taknemlig for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza skrev:

Og det er kjekt at folk fra de som er født på slutten av 70 tallet og starten av 90 tallet kan deler minner mange av begge parter vokste opp med :) 90 tallet og tidlig 2000 tallet er virkelig gamle dager når vi tenker over hvor mye mer teknologisk verden er blitt nå :P Jeg hadde ikke PC eller Internett i oppveksten min, det er jeg evig taknemlig for :)

Det er ei lykke å vokse opp uten Internett OG at jeg ikke hadde mobil som tenåring, jeg løp etter de gærne gutta. Like greitt at vi ikke kunne ringes uten at voksne fulgte med 🤭 

Husker Internett kom. Jeg var livredd første gangen jeg logget inn og så ble jeg bare sittende å glo på skjermen og tenke «hva et så stas med dette da?»

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 0.03, kvinneguide skrev:

Var det ikke bærbar cd spiller eller såkalt Discman som var tingen på nittitallet? Kassett var vel 80 tallet? Jeg likte kasettspilleren, lagde egne opptak med musikkopptak fra radioen med kommentarer. Det var litt nedtur med discman som ikke hadde disse funksjonene og mulighetene som kasettspilleren.

Jeg fikk min første CD-spiller i 1990 og var ikke den første i vennegjengen, så tror nok kassetten forsvant ganske kjapt tidlig på 90-tallet. Discman fikk jeg nesten fem år senere og den var grei nok, bortsett fra at den hoppet veldig og gikk fort tom for batteri.

29 minutter siden, Duff skrev:

Det er ei lykke å vokse opp uten Internett OG at jeg ikke hadde mobil som tenåring, jeg løp etter de gærne gutta. Like greitt at vi ikke kunne ringes uten at voksne fulgte med 🤭 

Husker Internett kom. Jeg var livredd første gangen jeg logget inn og så ble jeg bare sittende å glo på skjermen og tenke «hva et så stas med dette da?»

Første gangen jeg surfet på nett var tidlig 1998, og da ble jeg bare sittende og glo tomt i noen minutter og tenke "hva nå?" :ler: Jeg endte opp med å lage meg tullekonto på en sjekkeside bare for å se om jeg fikk noen svar :P Og så husker jeg at jeg skrev ut teite ting til å henge på doveggen for underholdning, som f.eks. "The poopie list" og Larsons Gale Verden-bilder. Internett var litt som godis i den tida, man kunne ikke bruke det ubegrenset så det ble ekstra stas når man fikk surfe litt :) Husker også de skrålete modemene og når man endelig fikk ISDN med to linjer.

Jeg lar meg stadig fascinere over tanken på en fortid uten google, Spotify og SoMe. Det er så lenge siden, samtidig som det ikke føles sååå lenge siden det var 90-tallet. Snålt å tenke på at man på 90-tallet hadde digre leksikon i bokhyllene som man slo opp i når man lurte på noe. Nå googler man bare (og får svar på Kvinneguiden! :fnise:)

Huff, jeg føler meg gammel... Tida går litt for fort.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...