Vilje Skrevet 21. februar 2005 #1 Del Skrevet 21. februar 2005 inspirert av fjellskitråden; kan man bruke langrennsski (de smale, sombrukes i løyper) på fjellet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OleBrumm Skrevet 21. februar 2005 #2 Del Skrevet 21. februar 2005 Selvsagt kan man, men jeg ville ikke anbefale det om du ikke er god på ski. Selv har jeg gått aktivt på ski, men trives best i løyper med vanlige smale langrennski. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 8. mars 2005 #3 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg bruker turski. Er bredere (og jeg bruker mer "stabile" bindiner og sko). De er ikke så brede som fjellski. NB: UTEN stålkanter, da jeg bruker å ha med meg hund! Stålkanter er skummelt for hunden, lett for at den kommer bort i skiene, og kan skade seg stygt (vet det av erfaring)! Turski passer utmerket til mine (fjell-) turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #4 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei, det ville jeg ikke gjort. I oppkjørte løyper til fjells er de selvfølgelig OK, men straks du skal utenfor løypa og gå/kjøre i terreng, blir de altfor vinglete. Da er det bedre med litt kraftigere ski med stålkanter, rottefellabinding og mer solide støvler. Det gjelder spesielt dersom du skal gå med sekk på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurélie Skrevet 14. mars 2005 #5 Del Skrevet 14. mars 2005 For å gjøre fjellturen mest mulig behagelig ville jeg nok ha droppet langrennsskiene ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå