AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Hei! Merker dere noe forskjell på bruk av de to ovennevnte meltypene? Jeg pleier å bruke møllerens, men kjøpte regal sist, og har brukt det i pizzadeig og pannekaker. Jeg synes alt blir litt hardere med regal. Noen andre som har lignende erfaring? Anonymkode: 9de05...a3b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #3 Skrevet 12. april 2018 Jeg foretrekker Regal økologisk, men har ikke funnet det på årevis! Så si gjerne hvor du kjøpte det. Tror det har noe høyere proteininnhold/gluten enn Møllerens. Anonymkode: 6dcf0...a0e
NewInTown Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 Merker heller ingen forskjell på hvetemel. Bakeresultatet avhenger som regel av flere andre ting; f.eks. gjær, hevetid, tilsatt smak, osv. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 Jeg har ikke sammenlignet, men jeg har brukt begge deler og aldri tenkt over noen forskjell. Nå bruker jeg Regal, fordi det er det nærbutikken har. Riktignok er det sjelden jeg bruker hvetemel, men jeg har aldri opplevd noen problemer med baksten. Anonymkode: dfd9f...3fd
Duckie Skrevet 12. april 2018 #6 Skrevet 12. april 2018 Jeg baker en del og bruker begge typer om hverandre. Aldri opplevd noen forskjell.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 Jeg baker ikke så mye selv, men min mor er en erfaren og ivrig baker, og hun hevder bestemt at Møllerens gir bedre resultater enn Regal. Har hørt flere andre nevne det samme, så jeg tror det er godt mulig du har rett, TS. Anonymkode: c27d7...0e6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #8 Skrevet 13. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg baker ikke så mye selv, men min mor er en erfaren og ivrig baker, og hun hevder bestemt at Møllerens gir bedre resultater enn Regal. Har hørt flere andre nevne det samme, så jeg tror det er godt mulig du har rett, TS. Anonymkode: c27d7...0e6 Enig med moren din! Jeg baker uten unntak med møllerens. Selv om det innebærer en omvei hver gang jeg handler, så kjører jeg de 3 ekstra kilometerne til Rema som selger møllerens. Bakverket blir både flatt og tungt med regal-mel. Anonymkode: f42a9...15c 1
Duckie Skrevet 13. april 2018 #9 Skrevet 13. april 2018 Dere som synes det blir forskjell, måler dere opp i gram eller dl?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå