AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 Da tenker jeg på om noe har endret seg med tankesettet, holdninger eller fremgangsmåter osv. Har du mistet litt av lysten f eks? Eller endret litt på innstillingene og venter heller på at hun skal ta seg av sjekkingen? Er du blitt mer rådvill i forhold til hvordan du kan forholde deg til eller tilnærme seg kvinner/mer tilbakeholden? Synes du kvinner er blitt klarere og lettere å forholde seg til i forhold til hva de var tidligere? Med tanke på egne ønsker, vilje og måter å uttrykke det på? Sitter du igjen med følesen av"hva skjedde nå?" Hvordan skal jeg forholde meg til kvinner nå? Eller synes du det er like mye subtile signaler enda som menn ikke tar? Jeg bare lurer på hvordan menn oppfatter "sirkuset"som har pågått. Takk for svar. Anonymkode: 63f27...716
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 Merker at jeg er blitt mer tilbakeholden når jeg er på byen. Tar ingen sjanser lenger. Samme for flere av mine venner. Når vi nå også ser stadig flere kvinner blir avslørt for å lyve om voldtekt og overgrep, er det viktig å sikre seg på alle mulige måter. Vi er alle mennesker, også myndighetene og dommere i retten. #metoo påvirker alle, og det er blitt en slags "sannhet" at kvinnen alltid snakker sant. Virkeligheten viser noe annet. Så ja, det har endret meg. Ikke mine holdninger overfor kvinner, jeg har alltid hatt 100% respekt for kvinner, har aldri tafset eller forgrepet meg, men jeg har absolutt tonet ned sjekkingen kraftig ja. Tør rett og slett ikke ta sjansen, da en uskyldig flørt på byen kan føre til at man får ødelagt ryktet sitt, fremtiden, karrieren. Anonymkode: 17369...355 10
Gjest Overrasket Skrevet 12. april 2018 #3 Skrevet 12. april 2018 (endret) Jeg gjør akkurat det samme som før, og er akkurat som før. Jeg støtter aksjonen i prinsipp og er glad for at samfunnet måtte ta så grundig stilling til hva som er rett og galt. Jeg er glad for at folk be sint, irritert, lettet, forvirret, sarkastisk og alle andre reaksjoner, fordi det betyr at (under)bevisstheten tok stilling til problemstillingen og kanskje noen som trengte det følte seg truffet? Så i hovedsak synes jeg metoo var en flott ting. Men personlig føler jeg ikke noe stort behov for å endre meg. Endret 12. april 2018 av Overrasket
Gjest Balian d'Ibelin Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 Ikke for min del. Jeg oppfører meg slik jeg alltid har gjort.
FactsOverFeelings Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 Ikke på fritiden. Men i jobbsammenheng holder jeg meg så langt unna kvinnfolk som jeg overhode kan. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #6 Skrevet 12. april 2018 Jeg for min del skjønner ikke helt hvorfor #metoo. Det er ikke en offentlig gapestokk vi trenger, om man utsettes for overgrep så har man et rettsvesen som tar seg av slike tilfeller. Ikke offentligheten og media. Jeg synes også det bidrar i motsatt retning av hva man kanskje egentlig ønsker. Nemlig å underbygge den oppfattelsen om at kvinner er offer. svak, uselvstendig, ubesluttsom og ute av stand til å ta egne valg. Hvis man må som samfunn verne om kvinner som porselensfigurer da har man oppnådd? Nettopp ingenting.. Jeg vil heller ta til orde for en kampanje der flere kvinner blir oppfordret til å ikke la seg bli støtt av alt og ingenting. Du velger betydningen av andres ord selv! Og enkelte ting må vi nesten bare riste av oss om man skal leve i et samfunn. Samt å konfrontere uønsket oppmerksomhet med de det gjelder ikke via en anonym gapestokk tjeneste på nettet. De tilfellene som ikke dette nytter kan bringes til rette ved en anmeldelse for så vidre og la rettsvesenet ta oppdragelsen av vedkommende. Anonymkode: 63f27...716 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #7 Skrevet 12. april 2018 Oppfører meg helt likt og driter me too en lang marsj😂😂mistet helt respekten for kampanjen underveis, Trine åker skei grande står for den biten. Fjollete hele kampanjen og får kvinner til å se ut som maktesløse null Anonymkode: e4526...16a 4
Gjest Overrasket Skrevet 12. april 2018 #8 Skrevet 12. april 2018 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg for min del skjønner ikke helt hvorfor #metoo. Det er ikke en offentlig gapestokk vi trenger, om man utsettes for overgrep så har man et rettsvesen som tar seg av slike tilfeller. Ikke offentligheten og media. Jeg synes også det bidrar i motsatt retning av hva man kanskje egentlig ønsker. Nemlig å underbygge den oppfattelsen om at kvinner er offer. svak, uselvstendig, ubesluttsom og ute av stand til å ta egne valg. Hvis man må som samfunn verne om kvinner som porselensfigurer da har man oppnådd? Nettopp ingenting.. Jeg vil heller ta til orde for en kampanje der flere kvinner blir oppfordret til å ikke la seg bli støtt av alt og ingenting. Du velger betydningen av andres ord selv! Og enkelte ting må vi nesten bare riste av oss om man skal leve i et samfunn. Samt å konfrontere uønsket oppmerksomhet med de det gjelder ikke via en anonym gapestokk tjeneste på nettet. De tilfellene som ikke dette nytter kan bringes til rette ved en anmeldelse for så vidre og la rettsvesenet ta oppdragelsen av vedkommende. Anonymkode: 63f27...716 Men vi vet jo at rettsvesenet ikke lykkes med å behandle sexkriminalitet. For mange grunner, fra manglende anmeldelse til "bevisets stilling" osv. så har ikke rettsvesenet lyktes i å være en effektiv løsning på dette. Videre var det mye saklig som kom frem i metoo men som ikke egentlig hadde vært et lovbrudd. For å være mer konkret, mye av bakgrunnen for mettoo var å ta opp andre forhold enn konkrete lovbrudd. Jeg oppfattet det absolutt ikke sånn at metoo gjorde kvinner til porselensfigurer. Tvert i mot. Jeg oppfattet kvinner som sterkere enn før som følge av metoo. Endret 12. april 2018 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #9 Skrevet 12. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg for min del skjønner ikke helt hvorfor #metoo. Det er ikke en offentlig gapestokk vi trenger, om man utsettes for overgrep så har man et rettsvesen som tar seg av slike tilfeller. Ikke offentligheten og media. Jeg synes også det bidrar i motsatt retning av hva man kanskje egentlig ønsker. Nemlig å underbygge den oppfattelsen om at kvinner er offer. svak, uselvstendig, ubesluttsom og ute av stand til å ta egne valg. Hvis man må som samfunn verne om kvinner som porselensfigurer da har man oppnådd? Nettopp ingenting.. Jeg vil heller ta til orde for en kampanje der flere kvinner blir oppfordret til å ikke la seg bli støtt av alt og ingenting. Du velger betydningen av andres ord selv! Og enkelte ting må vi nesten bare riste av oss om man skal leve i et samfunn. Samt å konfrontere uønsket oppmerksomhet med de det gjelder ikke via en anonym gapestokk tjeneste på nettet. De tilfellene som ikke dette nytter kan bringes til rette ved en anmeldelse for så vidre og la rettsvesenet ta oppdragelsen av vedkommende. Anonymkode: 63f27...716 Bli klådd på på rompe og pupper så fort noen får alkohol i seg er faktisk ikke greit. Det at metoo kom og man faktisk kan "skrike" ut å da på en måte shame den type oppførsel er fabelaktig. Det går ikke på kun overgrep. Men mange (ikke alle) synes de har rett til å ta på andres kropp. Og utifra hva jeg hører, er det blitt mindre grafsing, menn tenker deg om, selv i fylla. Det var for sent for min genrasjon (40år). Men det i vite at den oppvoksende genrasjon kanskje slipper krafsing på intime deler er en lettelse. For helt ærlig, vi skulle ha sag i fra mye før. Anonymkode: 4c32d...53a 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #10 Skrevet 12. april 2018 har sjelden kvinner i min nærhet, det gjelder på det profesjonelle plan. Vanskelig å si om hvilke kvinner som vil bli sjekket opp på byen. Svært få er attraktive, derfor gleder meg akkurat for meg selv uten at jeg har noen som skal peke og kontrollere enhver ting jeg gjør. Om hun skulle komme i møte ved en anledning som jeg kan oppleve samkjøring i kommunikasjonen, ja, da holder jeg henne ikke av veien, men lar henne komme i min favn. Metoo kampanjen handler om aggressive menn som ikke har oppførsel eller holdepunkter hvordan snakke og se ei kvinne. Kvinner vil være kvinner på det profesjonelle plan fordi det er deres karriere. Da kan hun ikke la en mann komme i veien for å styre hennes karriere og metoder hvor han ytrer sexuelle handlinger ovenfor henne. Anonymkode: d06fe...541
Gud Skrevet 12. april 2018 #11 Skrevet 12. april 2018 Metoo er en kampanje av (i hovedsak) kvinner. Den kan bidra til oppmerksomhet og bevissthet, men kan aldri endre menn. Hvis målet er å endre hvordan menn oppfører seg, må kampanjen komme fra menn.
jente 93 Skrevet 12. april 2018 #12 Skrevet 12. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg for min del skjønner ikke helt hvorfor #metoo. Det er ikke en offentlig gapestokk vi trenger, om man utsettes for overgrep så har man et rettsvesen som tar seg av slike tilfeller. Ikke offentligheten og media. Jeg synes også det bidrar i motsatt retning av hva man kanskje egentlig ønsker. Nemlig å underbygge den oppfattelsen om at kvinner er offer. svak, uselvstendig, ubesluttsom og ute av stand til å ta egne valg. Hvis man må som samfunn verne om kvinner som porselensfigurer da har man oppnådd? Nettopp ingenting.. Jeg vil heller ta til orde for en kampanje der flere kvinner blir oppfordret til å ikke la seg bli støtt av alt og ingenting. Du velger betydningen av andres ord selv! Og enkelte ting må vi nesten bare riste av oss om man skal leve i et samfunn. Samt å konfrontere uønsket oppmerksomhet med de det gjelder ikke via en anonym gapestokk tjeneste på nettet. De tilfellene som ikke dette nytter kan bringes til rette ved en anmeldelse for så vidre og la rettsvesenet ta oppdragelsen av vedkommende. Anonymkode: 63f27...716 Lol hva snakker du om, #metoo har nettopp belyst og kritisert en type trakassering som er så utbredt at så og si alle kvinner har opplevd noe, og denne oppførselen blir ikke straffet og sjeldent konsekvenser for de det gjelder. Kampanjen har heller ikke fremstilt kvinner som offer eller porselensdukker, tvert imot handler hele kampanjen om at kvinner er sinte, lei av å bli behandla slik, sier ifra og krever endring. Det er ikke å innta noen "offerposisjon". Det har heller ikke vært noe særlig gapestokk i Norge. Det er bare få unntak som har blitt navngitt i media, og da har det vært alvorlig trakassering over utrolig mange år, og faktiske voldtekter. Slutt å klag så jævlig. 😊 7
isw Skrevet 12. april 2018 #13 Skrevet 12. april 2018 Jeg har ikke gjort noen endringer. Har aldri tafset på noen før metoo, og gjør det heller ikke etter. 3
Miklo Velka Skrevet 12. april 2018 #14 Skrevet 12. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan skal jeg forholde meg til kvinner nå? Det visste jeg ikke før heller, men det er ikke akkurat lettere nå nei.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #15 Skrevet 12. april 2018 Jeg har opplevd at slibrige kollegaer (sjefer) som fikk lov å holde på, fordi slik oppførsel var liksom privat og ikke hadde noe med jobben å gjøre. Før metoo. Etter metoo ser vi jo alle at slik seksuell trakassering er helt uaktuell atferd på jobb. Det har blitt en helt tydelig holdningsendring. Anonymkode: c214b...460 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #16 Skrevet 12. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppfører meg helt likt og driter me too en lang marsj😂😂mistet helt respekten for kampanjen underveis, Trine åker skei grande står for den biten. Fjollete hele kampanjen og får kvinner til å se ut som maktesløse null Anonymkode: e4526...16a Trine tvang ingen til å ha sex med seg, alt var 100 % frivillig fra begges side. Hun var heller ikke sjefen hans på noen som helst måte. Anonymkode: a8f79...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #17 Skrevet 12. april 2018 5 minutter siden, Miklo Velka skrev: Det visste jeg ikke før heller, men det er ikke akkurat lettere nå nei. Kvinner man ikke er intim med behandler man som du behandler en bekjent mann. Altså ikke noe problem å gi en klem, snakke eller prøve å sjekke opp ei dame så lenge hendene dine ikke beføler kroppen. Som kvinne har det aldri falt meg inn å tafse på en mann jeg ikke er intim med. Hvorfor skulle man behandle det ene kjønnet anderledes enn det andre ? Anonymkode: 4c32d...53a 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #18 Skrevet 12. april 2018 metoo er kun for å ta de mest hensynsløse mennene med makt og høye stillinger. Menneskene som er lavere rangstigningen blir ikke berørt i denne omgangen. Anonymkode: d06fe...541 1
Gjest Overrasket Skrevet 12. april 2018 #19 Skrevet 12. april 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har opplevd at slibrige kollegaer (sjefer) som fikk lov å holde på, fordi slik oppførsel var liksom privat og ikke hadde noe med jobben å gjøre. Før metoo. Etter metoo ser vi jo alle at slik seksuell trakassering er helt uaktuell atferd på jobb. Det har blitt en helt tydelig holdningsendring. Anonymkode: c214b...460 Dette er jo kjempeviktig! Å ta sex ut av arbeidsmiljøet er jo en stor seier for oss alle. Selv om det ikke treffer oss menn direkte like ofte (dog kan det rettes mot menn i blant også) har vi alle en søster, datter, venninne eller kjæreste. Og når man tenker på det slik, tjener også vi menn indikrete på at arbeidsplassen blir mindre sexfiksert fordi venninnene og kjærestene våre kan føle seg bedre på jobb. Endret 12. april 2018 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #20 Skrevet 12. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg for min del skjønner ikke helt hvorfor #metoo. Det er ikke en offentlig gapestokk vi trenger, om man utsettes for overgrep så har man et rettsvesen som tar seg av slike tilfeller. Ikke offentligheten og media. Jeg synes også det bidrar i motsatt retning av hva man kanskje egentlig ønsker. Nemlig å underbygge den oppfattelsen om at kvinner er offer. svak, uselvstendig, ubesluttsom og ute av stand til å ta egne valg. Tenker du det samme om mennene som har vært utsatt for Kevin Spacy? Eller har du ikke fått med deg dette: https://www.tv2.no/a/9464259 Anonymkode: 10450...0e5 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå