Gå til innhold

Kan barnet være mitt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La oss si ts gjør dette, og svaret kommer. Det viser seg at han er faren. Hva gjør han videre? Moren vil jo lure på hvordan han har tatt denne testen, hvorfor han ikke kunne snakket med henne om det men valgte å gjøre det bak hennes rygg. Her må mor inkluderes. Med mindre ts ønsker at samarbeidet skal gå rett vest om testen viser at barnet er hans.

Anonymkode: c0bae...808

Nettopp. Best å spille med åpne kort.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen formening om at min eks har holdt noe skjult for meg, jeg tror ikke hun har vært inne på tanken om at barnet kan være mitt. 

Jeg må tenke grundig igjennom dette, jeg vet at jeg skal ta det opp med min eks, men må bare finne en grei måte å ta dette opp på. Vi har ikke så veldig mye kontakt, men hender vi slår av en prat på nettet om hvordan ting går i livet til hverandre. Vi begge er fornøyde med at vi er ekser, og kan ikke se for oss å finne tilbake.. Så kjæresten hennes vil ikke trenge å bekymre seg på det punktet om det skulle komme opp.. 

Anonymkode: 36869...aa3

Nei, men det vil nok likevel bli knusende om barnet hans, ikke er hans likevel. Så det kommer nok til å bli en stor omveltning om det skulle vise seg at mistanken din er rett. For det er nok han det kommer til å bli verst for. Barnet er så liten at så lenge dere har dere tid til å bli kjent, så kommer det sikkert til å gå veldig fint. For selv om hun helhjertet tror at det er mannen sin, så må hun jo vite innerst inne at dere menn overlappet hverandre.

Men si at du ønsker testen først og fremst. Så når dere får svar så tar dere det videre om det viser seg at du er den biologiske faren.

Anonymkode: c04e8...364

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

La oss si ts gjør dette, og svaret kommer. Det viser seg at han er faren. Hva gjør han videre? Moren vil jo lure på hvordan han har tatt denne testen, hvorfor han ikke kunne snakket med henne om det men valgte å gjøre det bak hennes rygg. Her må mor inkluderes. Med mindre ts ønsker at samarbeidet skal gå rett vest om testen viser at barnet er hans.

Nå foregiper du begivenhetene. Dette kan vi svare på når oppfølgertråden kommer: "Jeg hørte på Overrasket og fant ut at barnet er mitt. Hva gjør jeg nå?".

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen som helst interesse i barnet utover å vite om det er ditt eller ikke? Er du forberedt på å betale barnebidrag, ha samvær og være far? I seg selv er ikke det at barnet har lysere hår og blå øyne noe sikkert bevis for noen ting, gener er tricky business. Du bør med andre ord være ganske sikker før du begynner å stille krav som kan ødelegge en familie. Om du likevel ønsker å ta det videre bør du begynne med å snakke med exen din helt privat. For alt du vet kan det godt være at de allerede har testet? 

Anonymkode: 6254e...193

Herregud, snakk om å være dømmende fordi TS er mann. 

Anonymkode: 89349...bed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, snakk om å være dømmende fordi TS er mann. 

Anonymkode: 89349...bed

Dømmende? Spørsmål om økonomi og om man faktisk er innstilt på å bli far/mor er da noe alle kommende foreldre bør og må ta stilling til! Det handler om mer enn ens eget egoistiske ønske om å vite, man må faktisk ta stilling til om man er villig til å påta seg ansvaret som følger med å vite. 

Det finnes forøvrig nok av menn som bare må vite, for så å drite i ansvaret som fulgte med kunnskapen. 

Anonymkode: 6254e...193

• Liker 3
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vil ikke være nødvendig å fortelle noe om at en DNA-test allerede er tatt. Sannsynligvis er ikke TS faren, om det er slik at han og eksen hadde ubeskyttet sex i tre år uten at hun ble gravid, mens hun nokså raskt ble gravid i et nytt forhold. Og da har TS fått avklart den saken, uten å uroe eksen og hennes partner.

Viser testen at TS faktisk er faren, kan han jo snakke med moren og påpeke likhetstrekkene. Forhåpentligvis vil hun frivillig gå med på en (ny) DNA-test. Jeg vil tro at det bare er en prøve analysert av rettsmedisinsk institutt som vil være gyldig i en farskapssak i Norge, uten at jeg skal si for sikkert at det er sånn.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her er det ei som har blitt gravid og bare tatt for gitt at det er han nye som er pappaen. Om det var fordi hun er dum som et brød og ikke tenkte over at det kunne være begge hun hadde hatt sex med som kunne ha vært pappaen, eller at hun faktisk bestemte seg for at det er han nye som er pappaen fordi det passet best for henne. Uansett har hun tatt fra en far barnet sitt (om det er ts som er far) og et barn retten til å vokse opp med pappaen sin. Far skal ikke trå varsomt frem pga et mulig fremtidig samarbeid. Det er mor som her skal være super ydmyk og la det bli tatt en dna test. 

Det kan jo hende at mor har tenkt det samme?

Anonymkode: a2377...d09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er ikke faren til barnet en god far? Foreldre handler ikke nødvendigvis om biologi. Er du overbevist om at barnet er ditt og at det kommer til å få et bedre liv med deg som far? Skape konflikt eller brudd mellom mor og kjæreste? Potensielt gjøre livet til barnet de har sammen mye verre? Klarer du selv ikke å finne en annen kvinne å få barn med? 

Jeg skjønner at det kan være sårt, men hvis barnet allerede har to flotte foreldre og et søsken som elsker det og hverandre ville jeg vurdert sterkt å ikke blande meg. 

Anonymkode: bfee2...7de

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her er det ei som har blitt gravid og bare tatt for gitt at det er han nye som er pappaen. Om det var fordi hun er dum som et brød og ikke tenkte over at det kunne være begge hun hadde hatt sex med som kunne ha vært pappaen, eller at hun faktisk bestemte seg for at det er han nye som er pappaen fordi det passet best for henne. Uansett har hun tatt fra en far barnet sitt (om det er ts som er far) og et barn retten til å vokse opp med pappaen sin. Far skal ikke trå varsomt frem pga et mulig fremtidig samarbeid. Det er mor som her skal være super ydmyk og la det bli tatt en dna test. 

Det kan jo hende at mor har tenkt det samme?

Anonymkode: a2377...d09

Jeg er veldig uenig med deg. Det er ikke sikkert at hun har tenkt over at en annen kan være faren til barnet sitt. Fordi det da er naturlig at det er partner sitt barn der det ikke er utroskap. Tror ikke hun med vilje har satt seg ned å tenkt `barnet kan ha en annen far, men det holder jeg for meg selv`. Synes absolutt ts skal trå varsomt. Forstår veldig godt at han vil vite sannheten og det er kjempe flott å høre at ts ønsker selv å ta ansvar for dette barnet hvis det er hans. Men jeg mener helt ærlig at han bør gjøre dette i samarbeid med moren. Setter jeg meg inn i morens sko så ville jeg mye heller samarbeidet med både kjæresten og eksen slik at sannheten kom frem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt hende det er ditt barn. Kjente ei en gang i tiden, som ble gravid med en gutt, men påsto at en annen gutt var faren. Vi var noen som visste det ikke kunne stemme, i og med at hun allerede hadde fortalt oss at hun var gravid før hun møtte den nye gutten. Vi var også noen som prøvde å fortelle den nye gutten det, men han ville ikke tro på oss. Den opprinnelige faren fikk også vite det, men da denne damen sa at han ikke var det trodde han også på henne. 

Det hele endte opp med at det ble slutt mellom henne og den nye typen etter noen år, men han fortsatte å betale bidrag for barnet. Ikke før barnet ble 15-16 år kom sannheten frem, uten at jeg helt vet hvorfor. Uansett var dette barnet som snytt ut av nesen av sin biologiske far, til tross for at det var ei jente, så at ingen av fedrene krevde å få sjekket det ut tidligere er over min fatteevne. Så er jeg deg ville jeg få det sjekket :)

Anonymkode: 891ca...387

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke si til moren til ungen at denne overfladiske likheten gjør at du overtenker en del rundt situasjonen. Du vil derfor få tatt en DNA-analyse sånn at du kan få saken ut av verden. 

Og når resultatet kommer tilbake og det viser seg at ungen er din, så tar dere det derfra. 

Det er jo en part til her, mannen som tror han er far til begge. Kan bli tøft for han også. 

Sjarmen med å holde på med flere på en gang...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk å gjøre det som er best for barnet og ikke deg/andre. 

Spør moren om DNA test, viser det seg at barnet er ditt må du tenke deg nøye om.

Hvordan du og moren isåfall skal fortelle det, dere kan ikke bare komme «jeg er din ekte far, ikke han» etter 4 år. Og hvis dere får et forhold så ikke press ungen til å kalle deg pappa. Du vet sikkert dette selv, men jeg sier det bare :) 

hvis du velger å snakke med moren så får håpe hun er villig til å prøve å ikke er sta å står på sitt. 

ønsker deg lykke til :) 

Anonymkode: 8c269...039

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lei situasjon du har havnet i, men samtidig virker du omtenksom som ønsker å gå frem på en måte som ikke ødlegger for de. Det står det respekt av. Med det sagt fortjener barnet å vite hvem sin biologiske far er, å jeg ville heller fått en oppklaring i dette nå, enn senere. Krev en DNA test, å gjør dette så den nye samboeren ikke vet noe. Er det hans barn, trenger ikke han vite at hun lå med deg samtidig. Men du skylder både eksem sin nye samboer og barnet og ikke minst de selv i å finne ut av dette før barnet blir mye eldre.

Anonymkode: b5bc7...dfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere hadde ubeskyttet sex i flere år uten at hun ble gravid, tror du kan regne med at ungen ikke er din. Folk ser likheter der de vil se likheter. Jeg kan garantere at hvis min infertile eks kom og påstod at han var far til mitt barn og lagde leven rundt det når jeg helt sikkert visste at det ikke stemte, ja da skulle han faen meg fått svi til sin siste dag. Du ødelegger for en hel familie basert på ditt ønske om å ha et barn og se det du vil se av likhet. 

Anonymkode: 35344...9cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere hadde ubeskyttet sex i flere år uten at hun ble gravid, tror du kan regne med at ungen ikke er din. Folk ser likheter der de vil se likheter. Jeg kan garantere at hvis min infertile eks kom og påstod at han var far til mitt barn og lagde leven rundt det når jeg helt sikkert visste at det ikke stemte, ja da skulle han faen meg fått svi til sin siste dag. Du ødelegger for en hel familie basert på ditt ønske om å ha et barn og se det du vil se av likhet. 

Skader da ikke å bare ta en DNA test hvis du er så utrolig sikker på at barnet ikke er hans. Da er det jo bare han som «dreit» seg ut. 

Anonymkode: 8c269...039

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint ha ubeskyttet sex i flere år uten å bli gravid, og så klaffer det likevel til slutt. Det er få som er absolutt helt ufruktbare.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

HELT ærlig så syns jeg det er litt dårlig gjort av deg faktisk... (og av henne selvsagt) men kan være hun har litt mer kontroll over syklusene sine enn det du har. Jeg tenker at dette var noe du visste om for 4 år siden, på de 4 årene har en annen mann tatt seg av dette barnet og elsker sikkert dette barnet noe vanvittig. Ja barnet skal vite om sin biologiske far, men syns det er crappy gjort å vente 4 år med å kreve en test. Du kommer til å ødelegge en hel familie dersom du gjør noe med dette nå. 

Anonymkode: b4f99...940

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

HELT ærlig så syns jeg det er litt dårlig gjort av deg faktisk... (og av henne selvsagt) men kan være hun har litt mer kontroll over syklusene sine enn det du har. Jeg tenker at dette var noe du visste om for 4 år siden, på de 4 årene har en annen mann tatt seg av dette barnet og elsker sikkert dette barnet noe vanvittig. Ja barnet skal vite om sin biologiske far, men syns det er crappy gjort å vente 4 år med å kreve en test. Du kommer til å ødelegge en hel familie dersom du gjør noe med dette nå. 

Anonymkode: b4f99...940

Hei har lest igjennom alle svarene, og setter pris på det. Velger å svare denne, da det var siste post.

Vi var veldig unge da vi gikk ifra hverandre, ingen av oss har noen gang tenkt på henne sykluser. Som jeg skrev i innlegget, så fikk jeg vite at jeg ikke var faren, derfor har jeg ikke tenkt noe over dette. 
Jeg har ikke møtt henne etter barnet var et halvt år gammelt, og jeg har bare hatt smålig kontakt med henne på snapchat. Det var ikke før nå nylig jeg har fått sett bilder av dette barnet.. 
Så jeg har ikke vist dette i 4 år, dette er noe jeg nå nylig har sett. 

Jeg tok også opp dette med flere i familien i går, som også mener jeg burde ta en DNA test. 

Anonymkode: 36869...aa3

Skrevet

Klart du må finne ut om barnet er ditt, helt forståelig at du ønsker det. Jeg tror jeg ville prøvd å snakket med moren på tomannshånd, og forklart hva du har sett på bildene og at du ikke klarer å leve i uvisse. Praten med sin mann må hun ta seg av, det er ikke din feil om hun faktisk har holdt deg for narr. Vil også tro det er bedre for barnet om han får vite det nå enn om 10 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...