Gå til innhold

Kan barnet være mitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal prøve å skrive dette så forståelig som mulig. 
For nå snart 5 år siden ble det slutt med meg og min eks, men vi skilte ikke lag med det første. Vi møttes nå og da og hadde sex, ubeskyttet sex. Vi hadde hyppig sex en mnd før hun kom å fortalte meg at hun var gravid, men ikke med mitt barn, dette med en ny person. 
Jeg tenkte faktisk ikke veldig på dette, da vi var sammen i 3år der vi ikke brukte beskyttelse. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke kan få barn, uten å gjort noe med denne tankern. 

Nå når barnet begynner å nærme seg 4år, så ser jeg på bilder av barnet at det nesten kunne være en kopi av meg. Jeg har sammenlignet med barnebilder av meg selv, og vist frem til min bror og søster. Som også er helt enig med meg om dette. 

Jeg vil også legge frem at de nå har fått unge nr 2, dette kan jeg se med en gang at det er faren sin unge, da hans gener trer veldig frem her. 
Barnefar og barnemor har begge brunt hår og brune øyne, barnefar har veldig til hårvekst, noe som vises på barn nr 2. 

Men det første barnet som jeg nå mistenker kan være mitt, har lysebrunt hår med blåe øyne, helt lik meg... 

Hvordan gå frem her, uten å skulle ødelegge for de? 
Holde meg unna rett og slett? 

Anonymkode: 36869...aa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med barnets mor og krev dna-test. Barnet har rett til å vite hvem som er far.

Anonymkode: 29420...ef4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge begge to hadde ubeskyttet sex med henne i samme periode så kan begge være far til barnet. Krev en DNA test.

Anonymkode: da02b...198

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dette må være en vanskelig situasjon for deg ts. Du må tenke nøye gjennom hva du velger å gjøre både for barnets beste og din del. Er du villig til å evt ta deg av barnet økonomisk og delt ansvar om det skulle vise seg at barnet er ditt?

Anonymkode: c0bae...808

• Liker 10
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du prater med henne og krever DNA test, nekter hun kan du gå rettens vei.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at dette må være en vanskelig situasjon for deg ts. Du må tenke nøye gjennom hva du velger å gjøre både for barnets beste og din del. Er du villig til å evt ta deg av barnet økonomisk og delt ansvar om det skulle vise seg at barnet er ditt?

Her tenker jeg på barnets beste, jeg vil absolutt at barnet skal ha det bra. 
Jeg har økonomien og er klar for å kunne ta meg av et barn. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ts her 

Vil også legge til at barnet har en kvervil på eksakt samme sted som meg, ingen av foreldrene har det.. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen som helst interesse i barnet utover å vite om det er ditt eller ikke? Er du forberedt på å betale barnebidrag, ha samvær og være far? I seg selv er ikke det at barnet har lysere hår og blå øyne noe sikkert bevis for noen ting, gener er tricky business. Du bør med andre ord være ganske sikker før du begynner å stille krav som kan ødelegge en familie. Om du likevel ønsker å ta det videre bør du begynne med å snakke med exen din helt privat. For alt du vet kan det godt være at de allerede har testet? 

Anonymkode: 6254e...193

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du noen som helst interesse i barnet utover å vite om det er ditt eller ikke? Er du forberedt på å betale barnebidrag, ha samvær og være far? I seg selv er ikke det at barnet har lysere hår og blå øyne noe sikkert bevis for noen ting, gener er tricky business. Du bør med andre ord være ganske sikker før du begynner å stille krav som kan ødelegge en familie. Om du likevel ønsker å ta det videre bør du begynne med å snakke med exen din helt privat. For alt du vet kan det godt være at de allerede har testet? 

Om jeg ikke har hatt noe interesse for barnet har jeg ikke postet et innlegg her. Jeg vet hva det krever å ta av seg et barn.. 

Ja jeg vet gener er en tricky business, men min oppfatning av utseende på barnet er at det heller mer mot meg. 

Jeg er absolutt ikke ute etter å ødelegge noen familie her.. 

Jeg kan ikke svare 100% sikkert på om de har tatt DNA test eller ikke, men tviler heller mer på det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon, så hadde jeg ønsket å vite om barnet var mitt. Jeg har mye å tilby ett barn og en flott familie som jeg hadde følt at mitt barn hadde rett på å kjenne.

Om det skaper problemer så er jo det trist, men det er jo uansett for at hun ikke har vært helt ærlig. Syns ikke du skal holde deg unna for å skjerme deres forhold, barnet har rett til å bli kjent med deg om du er hans far. Og hadde følt ett enormt svik om jeg var deg og det viser seg at barnet er ditt, for da har du mistet mange år med barnet. Og barnet kjenner en annen mann som pappa.

Anonymkode: c04e8...364

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med bestemoren og krev en dna test. Det er bedt for barnet at du finner ut av det så tidlig som mulig. Så må dere knytte bånd gradvis hvis det viser seg å være ditt. 

Anonymkode: 35f9a...faf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tenker jeg på barnets beste, jeg vil absolutt at barnet skal ha det bra. 
Jeg har økonomien og er klar for å kunne ta meg av et barn. 

Hvis du har tenkt nøye gjennom dette og er klar over hva det innebærer å ha ansvar for ett barn så synes jeg du skal ta en prat med moren i første omgang. Ikke gå å KREV en test med en gang, men hør hva hun har å si først. Dette kan være ett sjokk for henne, som kanskje ikke har tenkt over likhetene slik du har gjort. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Moren selvsagt, ikke bestemoren 😅

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært i din situasjon, så hadde jeg ønsket å vite om barnet var mitt. Jeg har mye å tilby ett barn og en flott familie som jeg hadde følt at mitt barn hadde rett på å kjenne.

Om det skaper problemer så er jo det trist, men det er jo uansett for at hun ikke har vært helt ærlig. Syns ikke du skal holde deg unna for å skjerme deres forhold, barnet har rett til å bli kjent med deg om du er hans far. Og hadde følt ett enormt svik om jeg var deg og det viser seg at barnet er ditt, for da har du mistet mange år med barnet. Og barnet kjenner en annen mann som pappa.

Anonymkode: c04e8...364

Jeg har ingen formening om at min eks har holdt noe skjult for meg, jeg tror ikke hun har vært inne på tanken om at barnet kan være mitt. 

Jeg må tenke grundig igjennom dette, jeg vet at jeg skal ta det opp med min eks, men må bare finne en grei måte å ta dette opp på. Vi har ikke så veldig mye kontakt, men hender vi slår av en prat på nettet om hvordan ting går i livet til hverandre. Vi begge er fornøyde med at vi er ekser, og kan ikke se for oss å finne tilbake.. Så kjæresten hennes vil ikke trenge å bekymre seg på det punktet om det skulle komme opp.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har tenkt nøye gjennom dette og er klar over hva det innebærer å ha ansvar for ett barn så synes jeg du skal ta en prat med moren i første omgang. Ikke gå å KREV en test med en gang, men hør hva hun har å si først. Dette kan være ett sjokk for henne, som kanskje ikke har tenkt over likhetene slik du har gjort. 

Hun vet nok hva hun har gjort.  Har man sex med 2 forskjellige iløpet av 1 mnd så er det et sjansespill, det vet jo alle vi kvinner. 

• Liker 5
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Det du må gjøre her er å alliere deg med noen du kjenner som fortsatt har rimelig fast kontakt med eksen din, en venninne av henne som du har møtt, eller kanskje barnets besteforeldre. Hvis det er en venninne kan det jo hende du kan forføre henne i samme slengen, så det er to fluer i en smekk. Så får du din allierte til å stjele hår og spyttprøver fra barnet bak foreldrenes rygg. Det skulle ikke være så vanskelig med en 4-åring. Det kan f.eks. være at din allierte og barnet leker sammen, at vedkommende passer ungen (og dermed har grunn til å hjelpe med tannpuss og å gre håret) osv. Så skaffer du en DNA-test for hjemmebruk over internett, som lover 99,99 % treffsikkerhet. Amazon selger et par alternativer (de selger også DNA-test for hunder, så ikke ta feil produkt). Så er det bare å følge anvisningen på pakken og avvente svaret. 

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun vet nok hva hun har gjort.  Har man sex med 2 forskjellige iløpet av 1 mnd så er det et sjansespill, det vet jo alle vi kvinner. 

Det var ikke sånn jeg mente. Mente at hun er sammen med en annen nå, og derfor muligens ikke tenkt tanken at barnet kan være en annens. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå vet vi jo ikke hvor langt hun var på vei da hun fortalte ts om graviditeten. Kanskje sto hun der med testen i hånda og var var bare 2 uker på vei, i såfall er hun vel ganske sikker på at hun vet som er far hvis hun ikke hadde hatt sex med ts på 1 mnd...

• Liker 2
Skrevet

Det kan godt hende ungen er din. Om du så får positivt svar på en DNA test, hvor går veien videre? Hva ønsker du? Det er viktig at du prater grundig med eksen din før dere gjør noe som helst.

Ønsker deg lykke til! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Det du må gjøre her er å alliere deg med noen du kjenner som fortsatt har rimelig fast kontakt med eksen din, en venninne av henne som du har møtt, eller kanskje barnets besteforeldre. Hvis det er en venninne kan det jo hende du kan forføre henne i samme slengen, så det er to fluer i en smekk. Så får du din allierte til å stjele hår og syttprøver fra barnet bak foreldrenes rygg. Det skulle ikke være så vanskelig med en 4-åring. Det kan f.eks. være at din allierte og barnet leker sammen, at vedkommende passer ungen (og dermed har grunn til å hjelpe med tannpuss og å gre håret) osv. Så skaffer du en DNA-test for hjemmebruk over internett, som lover 99,99 % treffsikkerhet. Amazon selger et par alternativer (de selger også DNA-test for hunder, så ikke ta feil produkt). Så er det bare å følge anvisningen på pakken og avvente svaret. 

La oss si ts gjør dette, og svaret kommer. Det viser seg at han er faren. Hva gjør han videre? Moren vil jo lure på hvordan han har tatt denne testen, hvorfor han ikke kunne snakket med henne om det men valgte å gjøre det bak hennes rygg. Her må mor inkluderes. Med mindre ts ønsker at samarbeidet skal gå rett vest om testen viser at barnet er hans.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...