Nina69 Skrevet 20. februar 2005 #1 Del Skrevet 20. februar 2005 Skal til Side i Tyrkia snart, har aldri vært der, og håper å få tips til turen. Hva bør man unngå, hva bør man bli med på osv... vi er 2 voksne og 5 barn som reiser, om det skulle ha noe å si. Har fått plass på et leilighetshotell som heter Safran. Noen som har vært der?? ellers lurer jeg på om man må ha noen vaksine før man drar...? Ååh, skal bli godt å komme ned i varmen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #2 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har aldri tatt vaksine , du mån ha 20 usd klar til visum på flyplassen pr person. Er vell ikke varm der før i mai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 21. februar 2005 #3 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg var der i mai i fjor. Nydlig sted, og ikke for varmt i mai. Vannet var faktisk litt kaldt den første uken, tror vi reiste 1 mai. Ting som du burde ha med deg - Båttur på elvebredden. Du kommer til et sted hvor det er saltvann på den ene siden og fersk vann på den andre siden. Nydlig strand. - Tur til Pamukkale, denne turen tar 2 dager men annbefales hvis du skal være 14 dager. Du får bade i varme kilder , sett på lava, opplevd den tyrkiske landsbygda, besøke en tyrkisk by hvor ingen snakker engelsk hehe. Jeg vil ikke annbefale tur til Antalya eller Alannya. Maken til stressende byer og sleipe selgere skal en lete lenge etter. Selve Side er en ganske rolig by, men vær obs på at prisene her ligger ca 30 prosent høyere enn i resten av Tyrkia. Men selgerne er ikke like massete her som i feks marmaris. Lær deg gjerne noen tyske gloser for du kommer dit siden det er flere som snakker tysk en engelsk i Side. Shopp til du dropp. Billig gull,skinn og tepper. Styr unna gullfabrikkene de lar deg ikke gå derifra uten at du har brukt en mengde tusenlapper. Jeg ble kastet utifra en fordi jeg nektet å kjøpe gull for 3000-nok.kr. hehe. Av penger annbefales Euro og den beste vekslekursen får du på postkontorene merket PTP. God tur. Gled deg.Side er perfekt for barnefamilier og romantisk ferie. Men siden jeg var der på bryllupsreise er det ikke rart jeg forelsket meg i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå