Kk47463kkkkkkkkkkk Skrevet 11. april 2018 Forfatter #21 Del Skrevet 11. april 2018 Setter så stor pris på svarene deres! Kjenner at det er så utrolig mange beslutninger som må taes (om jeg kan gå med blå blomsterkjole i begravelsen), hva jeg skal si i talen, hvilken blomster, hvilken kirke, hvilken kiste osv osv. Føler meg litt alene om alle valgene og hva som er best, så det hjelper å bare høre noens mening. jeg tror ikke det har gått opp for meg, hun var en fantastisk flott dame og jeg tenker nå at hun har lært meg at meningen med livet, må være kjærlighet. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 11. april 2018 #22 Del Skrevet 11. april 2018 Er du helt alene om dette? Fikk inntrykk av at dere var flere søsken etter det du skrev i HI. Hvis du er alene om dette og ikke har noen i familien å snakke med, så pleier begravelsesbyråer å være veldig hjelpsomme. Hvor gammel er du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kk47463kkkkkkkkkkk Skrevet 11. april 2018 Forfatter #23 Del Skrevet 11. april 2018 Joda jeg har to brødre men det meste er «samme for de». Jeg finner mye hjelp i de ellers, men ikke så veldig på det praktiske. Jeg er 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 11. april 2018 #24 Del Skrevet 11. april 2018 6 timer siden, Kk47463kkkkkkkkkkk skrev: Joda jeg har to brødre men det meste er «samme for de». Jeg finner mye hjelp i de ellers, men ikke så veldig på det praktiske. Jeg er 23 Er pappaen din også død, siden han ikke blir nevnt? Noen voksne håper jeg du har som du kan be om hjelp. Fikk selv hjelp av min mors bror til hennes begravelse da jeg var 24 år. (Far var allerede død) Ikke alltid så enkelt å klare alt alene, men presten og også begravelsesbyrået som jeg skrev tidligere er til god hjelp. Ville valgt å ha begravelsen i nærmeste sted kirke/kapell den kan være og valgt kirkegård nærmest der du bor. Du spør om en blomstrete blå kjole du eventuelt kan ha på deg. Har du noe ensfarget uten blomster ville jeg valgt det. Sort bukse og en diskret overdel siden du er nærmeste pårørende passer vel bedre. Brødrene dine stiller nok i mørke dresser og hvit skjorte eller tilsvarende, hvis de er voksne. Er de yngre enn deg, så ikke la de ha på olabukser, men velg en annen type bukse som er mørk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #25 Del Skrevet 11. april 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Veldig få leser dødsannonser... Hvertfall unge. Jeg kjenner ingen under 35 år som leser dødsannonser :/ Knapt noen på min alder av 40 år heller..... Anonymkode: bb357...1f2 Det er mange unge som leser dødsannonser Anonymkode: 7bd32...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kk47463kkkkkkkkkkk Skrevet 11. april 2018 Forfatter #26 Del Skrevet 11. april 2018 2 timer siden, Belima skrev: Er pappaen din også død, siden han ikke blir nevnt? Noen voksne håper jeg du har som du kan be om hjelp. Fikk selv hjelp av min mors bror til hennes begravelse da jeg var 24 år. (Far var allerede død) Ikke alltid så enkelt å klare alt alene, men presten og også begravelsesbyrået som jeg skrev tidligere er til god hjelp. Ville valgt å ha begravelsen i nærmeste sted kirke/kapell den kan være og valgt kirkegård nærmest der du bor. Du spør om en blomstrete blå kjole du eventuelt kan ha på deg. Har du noe ensfarget uten blomster ville jeg valgt det. Sort bukse og en diskret overdel siden du er nærmeste pårørende passer vel bedre. Brødrene dine stiller nok i mørke dresser og hvit skjorte eller tilsvarende, hvis de er voksne. Er de yngre enn deg, så ikke la de ha på olabukser, men velg en annen type bukse som er mørk. Vi har ikke kontakt med han, han stakk når jeg var 11 og har ikke sett han siden.. foreldrene til mamma er syke og eldre, så de orker ikke gjøre for mye. Hun hadde en bror men de har ikke hatt kontakt så jeg har sendt han vekk fra sykehuset faktisk.. jeg følte at den blå kjolen var ok og føltes «mer okey» siden jeg er nærmeste pårørende.. men har ikke bestemt meg helt. Vil gå med svart strømpebukse, jakke, sko og skjerf da.. kirke og det er bestemt nå. TUSEN TAKK igjen for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 13. april 2018 #27 Del Skrevet 13. april 2018 On 4/10/2018 at 10:22 PM, Kk47463kkkkkkkkkkk said: Tusen takk for svar. Vi har ikke tenkt å ha noe dødsannonse, og vi er veldig unge både jeg og min mor, så for min del er ikke det alle som får vite det slik.. Hvorfor ingen dødsannonse? Av forskjellige grunner kan man vente med innrykk i avisene til etter at begravelsen/bisettelsen har funnet sted. Det er en ok måte å informere folk rundt dere om at hun er død. Begravelse/bisettelse er også mulig å ha "i stillhet". Når det er sagt anbefaler fagpersoner oftest forhåndsannonsering og åpen seremoni. Dette fordi det er erfart at deltakelse fra personer utenfor den nærmeste kretsen er til hjelp gjennom sorgen. Det som kan oppfattes som en belastning i øyeblikket, kan senere kjennes som trøst. Husk også på at det finnes mennesker utenfor familien og den nærmeste kretsen som trenger å ta farvel. On 4/10/2018 at 10:26 PM, AnonymBruker said: Veldig få leser dødsannonser... Hvertfall unge. Jeg kjenner ingen under 35 år som leser dødsannonser :/ Knapt noen på min alder av 40 år heller..... Anonymkode: bb357...1f2 Det skal du da ikke si noe om, ingen under 35 år i din omgangskrets som leser dødsannonser? Hva med deg selv da, "selv om du er 40"? Hvis du våger å spørre de du kjenner under 35 år er jeg rimelig sikker på at flere vil svare ja på det spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå