~white lady~ Skrevet 10. april 2018 #41 Skrevet 10. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er ute i trafikken, så er jeg rystet over de dårlige kjøreegenksapene enkelte besitter. Jeg synes det pr. idag er alt for lett å få førerkort i Norge, og man bør gjøre ekstreme tiltak slik at vi atter en gang får ordnede forhold i trafikken.Tiltak jeg mener er fornuftig i en slik sammenheng, er at aldersgrensen for å få kjøre opp til sertifikat bør være 21 år for menn, mens det til kvinner børe være 25 år. Grunnen til dette er at når man er 18 år er man alt for ung til å kunne drifte motorkjøretøy ute i trafikken. Grunnen til at det bør være enda strengere for kvinner, er fordi at de har en mere snever tankegang når det gjelder å lese trafikkbildet.Jeg mener samtidig at kvinner bør gjennomgå en godt utarbeidet test, før de eventuellt bør bli vurdert når de fyller 25 år, samtidig som at det første året de får ha førerkort, bør gjennomgå en ny oppkjøring, for at man kan forsikre seg om at de forstår trafikk like godt som menn.Men alt i alt bør det altsp bli strengere for begge kjønn å få førerkort. Det er snedig å tenke på hvor mye rart man egentlig ser i trafikken, og verstingene i trafikkbildet ser vi blant unge menn og kvinner. Noe må gjøres, og det tvert Anonymkode: 47837...8c2 Artig lesning. Hva baserer du dette på? Nå kan det vel nevnes at menn modnes senere enn kvinner, så her kunne du med fordel snudd litt på tallene. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #42 Skrevet 10. april 2018 7 timer siden, Millimani skrev: I noen andre land kan man faktisk kjøre opp når man er 16 år gamle Forferdelig. 18 år er nok også altfor tidlig. Frontallappen er ikke ferdig utviklet i den alderen og det er nok mye av forklaringen for unge sjåførers idiotiske valg i trafikken. Anonymkode: cca32...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå