Gå til innhold

Splittet - Menn vs kvinner i trafikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvinner er statistisk sett mye sikrere sjåfører enn menn. Om målet ditt er sikrere trafikk burde spørsmålet ditt være ang menn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

https://www.tv2.no/a/8836405/

Av 135 omkomne i trafikken i fjor, var bare 18 kvinner.

Anonymkode: db498...a2a

det er fordi kvinner er noen pingler på veien. de durer rundt i fartsgrensen som er alt for lav. dette skaper farlige situasjoner. de tar alt for lite sjanser  i trafikken

Anonymkode: 47837...8c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det er fordi kvinner er noen pingler på veien. de durer rundt i fartsgrensen som er alt for lav. dette skaper farlige situasjoner. de tar alt for lite sjanser  i trafikken

Anonymkode: 47837...8c2

HAHAHA! Ja, kvinner TVINGER rett og slett menn til farlige forbikjøringer og risikokjøring! Om mannen så forårsaker en ulykke er det dermed kvinnens feil! At jeg ikke har skjønt det før! Leverer inn førerkortet i dag den dag. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er fordi kvinner er noen pingler på veien. de durer rundt i fartsgrensen som er alt for lav. dette skaper farlige situasjoner. de tar alt for lite sjanser  i trafikken

Anonymkode: 47837...8c2

Hvis menn hadde skjerpet seg litt å faktisk overholdt fartsgrensen så hadde alt gått så mye bedre. Dere MÅ ikke skape farlige situasjoner bare fordi dere mener at fartsgrensen er for lav. Eller sliter menn egentlig med dårlig impulskontroll? 

Anonymkode: 5d800...992

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

det er fordi kvinner er noen pingler på veien. de durer rundt i fartsgrensen som er alt for lav. dette skaper farlige situasjoner. de tar alt for lite sjanser  i trafikken

Anonymkode: 47837...8c2

Mange menn tar for store sjanser i trafikken. https://www.nrk.no/kultur/--menn-dreper-i-trafikken-1.11792

Anonymkode: 5d99a...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det til alle damene med 160-lappen som kjører blålys! :Hehe:

- det har ikke du, TS. 

 

Anonymkode: 1c132...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Trygg trafikk vet hva de snakker om.

Trygg Trafikk har laget trafikkreglene sammen med statens vegvesen, hvis de vet hva de snakker om, hvorfor er det så mange ulykker da?

Anonymkode: 47837...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trygg Trafikk har laget trafikkreglene sammen med statens vegvesen, hvis de vet hva de snakker om, hvorfor er det så mange ulykker da?

Anonymkode: 47837...8c2

Hadde folk holdt seg til trafikkregler hadde det ikke vært så mange ulykker, grunnregelen i trafikken: Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trygg Trafikk har laget trafikkreglene sammen med statens vegvesen, hvis de vet hva de snakker om, hvorfor er det så mange ulykker da?

Anonymkode: 47837...8c2

Stort sett pga uansvarlige guttevalper og menn som tror trafikkreglene gjelder alle andre enn dem selv 

Anonymkode: 1c88d...241

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som jobber i UP i en av Norges største byer. Han mener helt oppriktig at menn ikke burde få kjøre opp før de er 23 år gamle, og kanskje til og med det er for tidlig. 

Andelen unge/voksne menn han beslaglegger sertifikatet til er langt høyere enn andelen kvinner. Og det er også alltid unge menn som har flest prikker fra før av på sertifikatet. Ofte må han ta det inn fordi vedkommende har fått for mange prikker i en svært ung alder. 

Anonymkode: 43ea4...969

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at du er oppmerksom, men når jeg kjører møter jeg utallige jenter som sitter med telefonen

Anonymkode: 47837...8c2

Og du tror ikke utallige menn gjør det samme? Jeg ser det titt og ofte. Later til at du er blind så lenge det er en mann som gjør noe galt. 

Anonymkode: 6f4d6...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at du er oppmerksom, men når jeg kjører møter jeg utallige jenter som sitter med telefonen

Anonymkode: 47837...8c2

Det er ingen som sitter så mye med telefonen som yrkessjåfører. Og de aller fleste yrkessjåfører er menn!

Anonymkode: 8b10d...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Hadde folk holdt seg til trafikkregler hadde det ikke vært så mange ulykker, grunnregelen i trafikken: Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. 

Derfor er det viktig å holde telefonen unna når du kjører bil, jeg sier ikke at menn ikke bruker telefonen når de kjører. men jeg ser veldig mange Kvinner  som gjør det

Anonymkode: 47837...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Derfor er det viktig å holde telefonen unna når du kjører bil, jeg sier ikke at menn ikke bruker telefonen når de kjører. men jeg ser veldig mange Kvinner  som gjør det

Anonymkode: 47837...8c2

vil ikke si at enkelte bruker telefon mer enn andre, men kvinner bruker mer telefon bak rattet enn det menn gjør. 

Anonymkode: e2f59...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er farligst i trafikken?

http://www.klikk.no/motor/bil/hvem-er-farligst-i-trafikken-3195614

Anonymkode: db498...a2a

Når jeg er ute i trafikken, så er jeg rystet over de dårlige kjøreegenksapene enkelte besitter. Jeg synes det pr. idag er alt for lett å få førerkort i Norge, og man bør gjøre ekstreme tiltak slik at vi atter en gang får ordnede forhold i trafikken.

Tiltak jeg mener er fornuftig i en slik sammenheng, er at aldersgrensen for å få kjøre opp til sertifikat bør være 21 år for menn, mens det til kvinner børe være 25 år. Grunnen til dette er at når man er 18 år er man alt for ung til å kunne drifte motorkjøretøy ute i trafikken. Grunnen til at det bør være enda strengere for kvinner, er fordi at de har en mere snever tankegang når det gjelder å lese trafikkbildet.

Jeg mener samtidig at kvinner bør gjennomgå en godt utarbeidet test, før de eventuellt bør bli vurdert når de fyller 25 år, samtidig som at det første året de får ha førerkort, bør gjennomgå en ny oppkjøring, for at man kan forsikre seg om at de forstår trafikk like godt som menn.

Men alt i alt bør det altsp bli strengere for begge kjønn å få førerkort. Det er snedig å tenke på hvor mye rart man egentlig ser i trafikken, og verstingene i trafikkbildet ser vi blant unge menn og kvinner. Noe må gjøres, og det tvert

Anonymkode: 47837...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...