Gå til innhold

Splittet - Menn vs kvinner i trafikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Derfor er det viktig å holde telefonen unna når du kjører bil, jeg sier ikke at menn ikke bruker telefonen når de kjører. men jeg ser veldig mange Kvinner  som gjør det

Anonymkode: 47837...8c2

Verstingene som har blitt tatt er alle menn.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2017/06/03/195307147/mann-tatt-18-ganger-ulovlig-mobilbruk-i-bil

Anonymkode: 5d99a...e07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.tv2.no/a/8836405/

Av 135 omkomne i trafikken i fjor, var bare 18 kvinner.

Anonymkode: db498...a2a

Menn kjører mange ganger mer enn kvinner, så disse tallene er ukorrigert for kjørelengde og har derved ingen relevanse.

Kvinner kjører statistisk sett tregere enn menn og er mer sansynlig at ligger under fartsgrensen, dette kan irritere mange og etter å ha ligget bak en kvinne i 10km/t i lengre tid er det mange som til slutt hiver seg forbi i en litt utrygg forbikjøring, da bilen foran aldri kjører til siden og slipper forbi. Dette er ikke tatt med i statistikken, så hvis man tar med disse som skaper ulykker inn statistikken og samtidig korrigerer for kjørelengde hadde det vært interessant å se om ikke kvinner plutselig var høyest.

Men det er ikke PK å påpeke feil hos kvinner da.

Anonymkode: e4cef...a1d

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, Joppeline skrev:

HAHAHA! Ja, kvinner TVINGER rett og slett menn til farlige forbikjøringer og risikokjøring! Om mannen så forårsaker en ulykke er det dermed kvinnens feil! At jeg ikke har skjønt det før! Leverer inn førerkortet i dag den dag. 

Vent til over helgen da, så rekker vi å få samlet sammen flere "kjærringer bak rattet" - slik at vi i samlet flokk kan levere det fra oss, slik at veien atter blir et trygt sted. :ler:

Og hjemturen tar vi slik:  :kosteskaft:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det kunne vært 20 års aldersgrense, for klasse B. Men at førerkortet da var gratis. 

Anonymkode: 0211f...e1d

Ihvertfall 20 ja, viss ikke 23... 

Anonymkode: e2f59...89e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ihvertfall 20 ja, viss ikke 23... 

ikke 23 da det er altfor mye 20 er greit , men 23 ER DU HELT GAL

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg er langt ifra enig, jeg er så uenig man kan bli. førerkortet er ikke for en og enhver

Enig med denne personen, Enkelte personer burde ikke ha førerkort. Menn og kvinner ! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Men det går ikke ut på kjønn, men på person.

der fikk du jammen meg sagt det, men disse personene pleier ofte å være kvinner 

Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Men det går ikke ut på kjønn, men på person.

Helt sant dette, noen er bare ikke kvalifisert til å ta førerkort og sånn er det. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

der fikk du jammen meg sagt det, men disse personene pleier ofte å være kvinner 

Sterkt uenig. Statistikken tilsier unge menn er de som oftest forulykker. Ergo Aldersgrensen burde settes opp til 26 år for menn.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg er langt ifra enig, jeg er så uenig man kan bli. førerkortet er ikke for en og enhver

Det er for begge kjønn, men det er ikke alle som kan eller vil. Ikke alle er kvalifiserte til det, og ikke alle har lyst heller. Sånn er det bare

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Sterkt uenig. Statistikken tilsier unge menn er de som oftest forulykker. Ergo Aldersgrensen burde settes opp til 26 år for menn.

Du syntes ikke 26 år for menn er litt å ta i da ? Litt i høyeste laget syntes nå jeg ! 

Skrevet
Akkurat nå, Millimani skrev:

Det er for begge kjønn, men det er ikke alle som kan eller vil. Ikke alle er kvalifiserte til det, og ikke alle har lyst heller. Sånn er det bare

Jepp, Enig. 

Skrevet
Akkurat nå, Fritijof Nilsen skrev:

Du syntes ikke 26 år for menn er litt å ta i da ? Litt i høyeste laget syntes nå jeg ! 

Nei.

Skrevet
1 minutt siden, Millimani skrev:

bra sagt

Skrevet

I noen andre land kan man faktisk kjøre opp når man er 16 år gamle

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Millimani skrev:

I noen andre land kan man faktisk kjøre opp når man er 16 år gamle

dette tenker jeg man burde prøve i Norge å

Skrevet

Splittet fra slettet tråd.

Edie, mod.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 timer siden, Hei der skrev:

Her er en grunn hvorfor de ikke burde ha førerkort. 

Selv er jeg kvinne og bruker kun speil når jeg rygger. Ser alle de mannlige naboene mine vrenge nakken av seg for å se bakover i stedet for å bruke speil. Så ikke alltid dette stemmer. Som med alt annet. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn kjører mange ganger mer enn kvinner, så disse tallene er ukorrigert for kjørelengde og har derved ingen relevanse.

Kvinner kjører statistisk sett tregere enn menn og er mer sansynlig at ligger under fartsgrensen, dette kan irritere mange og etter å ha ligget bak en kvinne i 10km/t i lengre tid er det mange som til slutt hiver seg forbi i en litt utrygg forbikjøring, da bilen foran aldri kjører til siden og slipper forbi. Dette er ikke tatt med i statistikken, så hvis man tar med disse som skaper ulykker inn statistikken og samtidig korrigerer for kjørelengde hadde det vært interessant å se om ikke kvinner plutselig var høyest.

Plutselig høyest innen hva da? Årsak til dødsfall i trafikken? Hjelper ikke mye når det stadig er et overtall av menn som bøter med livet selv om de har flere timer og kilometer på veien og de fortsetter å ta farlige vurderinger. Unge menn er overrepresentert i statistikken uavhengig om kvinner ligger på fartsgrensa. 

Anonymkode: 9f900...e1c

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer utmerket godt å la være å gjøre en utrygg forbikjøring selv om bilen foran meg er en snegle. Heller treigt enn å sette meg selv og andre i livsfare. Jeg dør ikke av kø eller å komme fram litt senere, eller å vente til det er trygt.  

Ellers er jeg enig i at tallene ikke er relevante uten at vi vet antall menn vs kvinner på veiene. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...