Gå til innhold

Til dere som kritiserer innvandrere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vå må gjøre mer for å tilpasse oss innvandrere som er på flukt, og kommer til Norge for å starte et nytt liv. Vi lever i et kaldt og lukket samfunn der vi er skeptiske til annerledestenkende. Fortsatt er det nordmenn i landet som ikke liker moskeer og er redde for annerledes kultur enn den vi har i Norge. Fortsatt er det nordmenn som ikke ønsker flere innvandrere inn i landet vårt. Hvilken rett har vi til å ikke ønske islam? Islam har like mye livets rett i Norge, og andre steder, som kristendom, ateisme, teisme, hinduisme, buddhisme osv. Grunnen til at det blir kulturkrasj er fordi dere er lukkede og finedtlig innstilt i utgangspunktet. Det er deres skyld.

I tillegg er mange av dere rasister. Det er en stor skam å lese kommentarfelt når det skjer terror, der dere skriver at det er muslimer hver gang før dere vet fakta i saken. Som nå sist i Tyskland. Denne gangen var det en sinnsforvirret tysker. Men lærer dere? Nei, det gjør dere ikke. Neste gang det skjer terror er dere der igjen med kommentarer om hvem som står bak før dere vet fakta i saken.

Vi i Norge lever godt og har råd til å ta i mot 20 000 + hvert eneste år. Det er skammelig at flere sitter med kalkulatoren og nekter fortvilte personer å komme til Norge. I verdens rikeste land. Skam dere.

Anonymkode: b1741...acf

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må gjøre mer for å tilpasse seg oss

Endret skriveleifen din ;)

Endret av PaN
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært fint om vi klarte å få dem til å forlate overtroen sin, da. Vi har jo langt på vei klart å få folk til å slutte å tro på den forrige eldgamle ørkenfantasien som kom til landet (kristendom).

PS. De aller fleste innvandrere er ikke muslimer.

Anonymkode: 80740...345

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja til nye kultursentre/møtesteder for innvandrere og innfødte, nei til nye moskeer og kirker.

Anonymkode: 80740...345

• Liker 9
Skrevet

Definer hva som er "norsk" og hva som er "oss"?

Jeg venter spent,

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Dette er et forenklet innlegg som ikke bidrar til konstruktive løsninger, legger alt ansvar på "oss" og indirekte krever og krever uten å tilby noe. 

Du mener nordmenn er lukkede og fiendtlig innstilt? Dette går jo begge veier. Jeg kan ærlig talt si at selv om jeg skulle ønske det ikke var sånn, føler jeg innesluttet fiendtlighet den motsatte veien også, fra innvandrende muslimer. 

Dersom jeg opplevde en utvilsom åpenhet og omfavnelse fra innvandrere, så hadde saken vært annerledes. Jeg skulle gjerne følt meg fri til å invitere en søt paksitansk eller iransk jente ut på en iskrem for eksempel, men ikke en gang i mine 37 år har jeg lyktes med å møte noen som var åpen for det, eller som hadde en familie som var åpen for det. 

Jeg har også forsøkt mitt beste for å kommunisere med førstegenerasjons innvandrere, men jeg må med tristhet melde at den generasjonen klarer seg i Norge uten norskkunnskaper, så jeg har ingen rimelig måte å kommunsiere effektivt med dem på.

Denne fientligheten og innesluttetheten er jo litt rar, for det er ingen som tvinger noen å komme til Norge. Selv har jeg bodd i mange land, og i hvert land har jeg lært meg språket, forstått subtile tegn på kulturen, fått lokale venner og betalt skatt av egen arbeidsinnsats. Dette sier jeg ikke for å forhelige meg selv, slikt er bare selvsagt når man velger et land å flytte til. 

Så nei, jeg skammer meg faktisk ikke. Og jeg forventer mer av et åpningsinnlegg enn å bare peke fingeren mot nordmenn, forsterke et "oss mot dere"-verdensbilde (som du gjør flere ganger) og forøvrig mellom linje presentere et meget kritisk syn på nordmenn flest. 

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vi som skal tilpasse oss, det er vanlig folkeskikk å tilpasse seg det landet man besøker/flytter til. Ellers er jeg også uenig i resten av innlegget ditt. Du er klar over at Europa kan ende opp med å bli like ille som landene de «flyktet» fra. 

Anonymkode: cf07d...ca0

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Overrasket skrev:

Du mener nordmenn er lukkede og fiendtlig innstilt? Dette går jo begge veier. Jeg kan ærlig talt si at selv om jeg skulle ønske det ikke var sånn, føler jeg innesluttet fiendtlighet den motsatte veien også, fra innvandrende muslimer. 

Det er jo fordi det er en reaksjon på fiendtlighet. Vi må møte folk med forståelse for deres kultur og religion, ikke med skepsis. Innvandringskriminaliteten er høy fordi vi i Norge ikke er flinke nok til å tilby dem jobb å leve av og et sted å bo. Da ender de opp på skråplanet til slutt. Det er vår feil at vi ikke har tilrettelagt bedre.

Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo fordi det er en reaksjon på fiendtlighet. Vi må møte folk med forståelse for deres kultur og religion, ikke med skepsis. Innvandringskriminaliteten er høy fordi vi i Norge ikke er flinke nok til å tilby dem jobb å leve av og et sted å bo. Da ender de opp på skråplanet til slutt. Det er vår feil at vi ikke har tilrettelagt bedre.

Dersom det oppleves som så veldig hardt, vanskelig og fiendtlig så bør man rett og slett tenke seg om to ganger før man velger Norge. Man kan ikke bare komme og ensidig kreve og kreve og kreve. At det er så vanskelig å finne seg jobb stiller jeg meg tvilende til. Med god norsk språkføring og en robust innstilling er det faktisk mulig å få seg jobb i Norge. Ja, jeg vet at man hører om godt utdannede mennesker som ikke får jobb, og som sier at det utenlandske navnet hindrer dem. Dette kan være en situasjon for noen få, beklageligivs. Men vi hører ikke om alle dem som faktisk kan språket og får seg jobb. Det er mange av dem, og det beviser at de som tilpasser seg Norge nok har en god sjanse til å få seg et stabilt, inntektsgivende arbied.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ja..alt er vår skyld. Ikke still krav til innvandrere. Dette gjenspeiler venstresidens naive syn på innvandring. Må være deilig i grunnen å være så virkelighetsfjern. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi i Norge lever godt og har råd til å ta i mot 20 000 + hvert eneste år. Det er skammelig at flere sitter med kalkulatoren og nekter fortvilte personer å komme til Norge. I verdens rikeste land. Skam dere.

Vi har råd nå ja, men hvor lenge tror du det varer? Jeg kan garantere deg at levestandarden kommer til å gå nedover i vår levetid fordi det blir fler og fler som skal dele den samme kaka. Det finnes heller ikke ett eneste velfungerende land med Islamsk styre. Nordmenn flest vil ikke at islam skal få for godt fotfeste her til lands med alt det betyr skritt bakover for demokrati og frihet for den enkelte. Kristendommen er heldigvis i ferd med å miste det klamme grepet den har hatt om landet i flere hunde år og Norge trenger ikke mer av det samme. Folk må gjerne tro på hva de vil privat, men sharia-domstoler o.l?. Hell no...

Anonymkode: 883ca...ead

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo enorme forskjeller mellom ulike innvandrergrupper i Norge når det gjelder arbeid, kriminalitet og religiøsitet, så det virker veldig rart at det da skal være nordmenns feil alt sammen. Man kan ikke bare kreve jobb, kreve et sted å bo, kreve, kreve, kreve. Mange innvandrergrupper har skjønt det og gjør det bra i Norge med lite kriminalitet, bosetter seg i norske områder, lite kvinnediskriminering, høy grad av giftemål med den innfødte befolkningen og høy yrkesdeltakelse.

Anonymkode: 3093d...f00

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ja..alt er vår skyld. Ikke still krav til innvandrere. Dette gjenspeiler venstresidens naive syn på innvandring. Må være deilig i grunnen å være så virkelighetsfjern. 

Tull, denne tankemåten finnes på både høyre- og venstresida. Et av de mest innvandringsliberale partier vi har er jo et høyreparti med det misvisende navnet Venstre. Partiet Høyre er heller ikke strengere på innvandring enn Ap, KrF osv. Sentrum-venstre partiet Senterpartiet og FrP er vel de mest innvandringskritiske partiene.

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Råd har vi sikkert, og god plass har vi også. Men vi har ikke kapasitet til å ta imot 20.000+ hvert år framover i lang tid. Hvor skal vi gjøre av dem? Hvordan skal de integreres i samfunnet? Hvordan skal de få seg jobb når det allerede finnes flere titalls-tusen uten arbeid her i landet? En ting er å ha et ønske om å hjelpe mange, men det må være en viss realisme i det hele. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vi som skal tilpasse oss, det er vanlig folkeskikk å tilpasse seg det landet man besøker/flytter til. Ellers er jeg også uenig i resten av innlegget ditt. Du er klar over at Europa kan ende opp med å bli like ille som landene de «flyktet» fra. 

Dette er et godt eksempel på det jeg tar opp ! Her har vi det igjen, denne "oss mot dem"-kulturen som dere i høyregrøfta er så glade i! Men bare sitt på tuen deres og mistenkeliggjør og bedrive skremselspropaganda for å lokke flere stemmer. Dere bidrar kun til økt fremmedfrykt, økt fiendtlighet og lukkede dører. Ja, vi har hatt innvandring i Norge i over 40 år ! Nå nærmer vi oss virkelig landene de flykter fra snart! Bløff !

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken rett har vi til å ikke ønske islam?

Vi har all rett til å ikke ønske mer islam (eller andre religioner) i dette landet. Jeg som ateist ønsker et mer sekulært samfunn, ikke flere mennesker som følger intolerante religioner.

• Liker 8
Skrevet

Er jo også en god grunn til at vi har det så godt i Norge, våre forfedre har arbeidet hardt for at vi nordmenn skal kunne leve i praktisk talt luksus, dette kan vi ikke ta for gitt ved å la våre grenser være åpne og la hvem som helst komme inn uten et snev av kriterier. Alt vi har kjempet for kan forsvinne veldig fort om vi ikke er forsiktig.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er et godt eksempel på det jeg tar opp ! Her har vi det igjen, denne "oss mot dem"-kulturen som dere i høyregrøfta er så glade i! Men bare sitt på tuen deres og mistenkeliggjør og bedrive skremselspropaganda for å lokke flere stemmer. Dere bidrar kun til økt fremmedfrykt, økt fiendtlighet og lukkede dører. Ja, vi har hatt innvandring i Norge i over 40 år ! Nå nærmer vi oss virkelig landene de flykter fra snart! Bløff !

Det er jo du som driver en "oss mot dem" holdning med ditt ekstremt polariserende syn på dine meningsmotstandere, generalisering og demonisering. 

Du må velge, enten masseinnvandring eller velferdsstat. Du kan ikke ha begge deler. En del på venstresiden mener masseinnvandring er viktigere enn å bevare velferdsstaten når NHO og andre har konkludert med at hele oljefondet går tapt dersom dagens innvandring og integrering fortsetter.

Anonymkode: 3093d...f00

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, NordicViking skrev:

Råd har vi sikkert, og god plass har vi også. Men vi har ikke kapasitet til å ta imot 20.000+ hvert år framover i lang tid. Hvor skal vi gjøre av dem? Hvordan skal de integreres i samfunnet? Hvordan skal de få seg jobb når det allerede finnes flere titalls-tusen uten arbeid her i landet? En ting er å ha et ønske om å hjelpe mange, men det må være en viss realisme i det hele. 

Det fødes jo langt flere enn 20.000 barn hvert eneste år i Norge. Disse vil jo også innebære fremtidige kostnader. 20.000 hvert eneste år er ingenting i den store sammenheng, det er fremtidige utgifter tilknyttet hvert eneste barnekull hvert eneste år i Norge. Da er det bare tull å henge seg opp i disse 20.000 som bla Rødt har tatt til orde for skal integreres hvert år. Hvis dere er så redde for fremtidige utgifter, får vi heller senke fødselstallene noe. Dette er bare økonomisk skremselspropaganda fra Sylvi Trumphaug og gjengen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det fødes jo langt flere enn 20.000 barn hvert eneste år i Norge. Disse vil jo også innebære fremtidige kostnader. 20.000 hvert eneste år er ingenting i den store sammenheng, det er fremtidige utgifter tilknyttet hvert eneste barnekull hvert eneste år i Norge. Da er det bare tull å henge seg opp i disse 20.000 som bla Rødt har tatt til orde for skal integreres hvert år. Hvis dere er så redde for fremtidige utgifter, får vi heller senke fødselstallene noe. Dette er bare økonomisk skremselspropaganda fra Sylvi Trumphaug og gjengen.

Bedre å ha 20 000 innvandrere til Norge en 20 000 norskfødte barn? :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...