Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå kjenner jeg en som er helt ufaglært som har 31.000 i mnd. 35-36 da han går natt.

Hva er fortjent? dette er hardt kroppsarbeid og det er sjelden noen er yrkesaktiv i den jobben etter 55 år. Noen yngre også. Jeg synes slike fortjener så sor lønn da det er tungt kroppsarbeide.

Dette er vel kun snakk om hva andre er villige til å betale for jobben h*n gjør. Fortjent/ikke fortjent er (desverre, kanskje) irrelevant.

Hvem mener i fullt alvor at stjernefotballspillere og superkjendiser virkelig fortjener millionlønningene sine - for å sette det hele på spissen? Jeg synes slikt er sykt og ikke fortjent, i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er vel kun snakk om hva andre er villige til å betale for jobben h*n gjør. Fortjent/ikke fortjent er (desverre, kanskje) irrelevant.

Hvem mener i fullt alvor at stjernefotballspillere og superkjendiser virkelig fortjener millionlønningene sine - for å sette det hele på spissen? Jeg synes slikt er sykt og ikke fortjent, i alle fall.

Dette er tarifffestet lønn

Skrevet
Arkana: Du høres utrolig selvgod og stolt ut. Har du valgt studium etter lønnsstatistikken?

Det var en sur og utrivelig kommentar.

Selvsagt skal en tenke fornuftig når en velger hva en skal utdanne seg til.

Og Arkana har helt sikkert andre grunner for sitt yrkesvalg også!

For å komme inn på hva tråden dreier seg om: jeg har 32000 i lønn, jobber innenfor kommunesektoren i en lederstilling.

Gjest Anonymous
Skrevet

Får si jeg er heldig da som hadde 366000i fjor som ufaglært. fortjener hver en krone. Vi har tungt arbeide.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jammen herregud! De fleste tenker vel på hvilken lønn man kan få etter studiene? For meg har ikke det vært det absolutt viktigeste, men jeg har ikke seriøst vurdert en utdannelse hvor jeg ville fått problemer med å nedbetale studielånet mitt etterpå.

Er man flink, og vet man kan, så velger man på den hyllen hvor man kan få det greit økonomisk etterpå.

Fint at hun er selvsikker vel? Hehe, jeg hadde ikke likt å gått til en psykolog med store selvtillitsproblemer :roll:

Skrevet
jeg hadde ikke likt å gått til en psykolog med store selvtillitsproblemer :roll:

Ja, der sa du noe! :ler:

Gjest Betty Boop
Skrevet
Hvor mye må du jobbe? Hvor lang utdannelse har du for å få denne mnd.lønn?

vil bare sammenligne med andre.

Jeg jobber 37,5 timer i uken + 2,5 timer lunsj. Har 2 års relevant utdanning etter videregående.

Skrevet

Så stusselig det høres ut som med deg jobber du sikkert i UD.

Der er de skikkelig kjipe har jeg lest og hørt fra gamle studievenner som har fått jobb der.

Ikke rom for en eneste selvstendig tanke og ikke fnugg av kreativitet og utfoldelse.

Å jobbe i UD hløres ut som om å jobbe som butleren til Sossen Krogh i Hotel Cæsar: Blom.

Blom er den typisk UD-ansatte: han synes ikke, merkes ikke og høres ikke.

Glad jeg ikke jobber der. UD-folk ansetter visstnok bare kollegers barn og kjente.

Nei, selv der tjener de faktisk bedre enn der jeg jobber. Men det er kun lønnen jeg klager på. Jobben ellers er faktisk veldig bra. (Ellers hadde jeg ikke orket!) :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har opplevd å bare ha utbetalt netto kr. 15.000,- per måned som nyutdannet med 6 års høyere utdanning. Snakk om lav lønn!

Da er det knapt penger igjken til å betale husleie, mat, studielån, billån, møbellån, bilutgifter, klær og fritidsaktiviteter. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Så stusselig det høres ut som med deg jobber du sikkert i UD.

Der er de skikkelig kjipe har jeg lest og hørt fra gamle studievenner som har fått jobb der.

Ikke rom for en eneste selvstendig tanke og ikke fnugg av kreativitet og utfoldelse.

Å jobbe i UD hløres ut som om å jobbe som butleren til Sossen Krogh i Hotel Cæsar: Blom.

Blom er den typisk UD-ansatte: han synes ikke, merkes ikke og høres ikke.

Glad jeg ikke jobber der. UD-folk ansetter visstnok bare kollegers barn og kjente.

Så bitter du høres ut gjest. Søkt jobb i UD uten å få den kanskje??

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det stemmer godt, det.

Jeg oppfyller absolutt alle kravene men ble ikke vurdert for intervju engang.

Men når jeg tenker etter så er jeg glad for at jeg ikke jobber i UD i dag. Nå tjener jeg bedre enn dem og har mer frihet, mulighet for kreativ tenkning og stor frihet på jobb. Jeg er min egen sjef og bestemmer mye selv.

Jeg kjenner noen som jobber i UD (tidligere aspiranter) og fra hva jeg observerer av hva de driver med samt hva jeg leser i media er jeg glad for at jeg ikke jobber der.

De virker kjedelige mange av de som jobber der... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvor mye må du jobbe? Hvor lang utdannelse har du for å få denne mnd.lønn?

vil bare sammenligne med andre.

Lå på 29.000 før nyttår, da gikk jeg i et vikariat. Første jobben etter skolen, 5,5 års utdannelse. Normalarbeidsdag skulle være 7,5 timer, men det ble ofte til at jeg jobbet mer enn det. Uten overtidsbetaling. jeg hadde rett på det, men skrev jo det aldri opp fordi jeg ikke satt inne på et kontor, men styrte arbeidstiden min selv. Jeg kunne ta det igjen med å jobbe mindre en annen dag, men som ny i vikarjobb med håp om fast stilling: Hvem pokker gjør det?? I tillegg hadde jeg endel jobb i helger og startet jobb noen ganger i 5-tiden på morgenen og kunne andre dager jobbe til kl 22 om kvelden. Fordelen var jo at jeg da kunne ta fri en ukedag eller starte på jobb kl 11 hvis det passet meg.

Nå har jeg fått fast jobb, gått endel opp i lønn (minimum 32.000 i mnd), og er snillere med meg selv hva arbeidstider angår :)

Gjest Annen gjest
Skrevet

Og du over her har ikke det fnugg lyst til å fortelle hav du jobber med og hva du er utdannet innen?!!

Det hadde jo vært en fordel!

( :roll: )

Gjest Gjesten to innlegg over
Skrevet
Og du over her har ikke det fnugg lyst til å fortelle hav du jobber med og hva du er utdannet innen?!!

Det hadde jo vært en fordel!

( :roll: )

Spørsmålet gikk på hvor lang utdannelse jeg har og hvor mye jeg må jobbe for lønnen min. Du kan jo begynne med å fortelle om deg selv det du vil vite av andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...