Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye må du jobbe? Hvor lang utdannelse har du for å få denne mnd.lønn?

vil bare sammenligne med andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du snakket om brutto lønn ?

Jeg har 3-årig vidergående + endel tilleggsutdannelse etter at jeg begynte å jobbe.

Månedslønnen min er 29.700,-. (brutto) - jeg jobber 37,5 timers uke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har studert ved universitetet i 6 år, har hovedfag innenfor de samfunnsvitenskapelige fagene.

Jeg jobber i næringslivet og tjener brutto ca. 37.000,- i måneden. Det er min første ordentlige faste jobb.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så da er 30.000 brutto i mnd ganske normal lønn i dag?

Skrevet

hva slags jobber har dere siden dere tjener så bra

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg som skrev over her som er i min første jobb i næringslivet med samfunnsvitenskapelig utdanning jobber som konsulent i et selskap.

Skrevet

Sambo tjener godt over dette i mnd. Han er utdannet ingeniør (3 år) og jobber som software arkitekt i et IT-firma. Han jobber stort sett alltid vanlige 8-16 dager, men det er gjerne en del møter og kurs på kveldstid og han bruker en del fritid på å ta sertifiseringer. Jeg studerer psykologi (tar 6½ år), og kommer også til og tjene over dette i mnd.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg gikk tre år på IT-skole og endte opp med butikkjobb til 16500 før skatt i måneden.. Surt!

Men nå prøver jeg meg på ny utdanning og da regner jeg med å komme et godt stykke over 20 000 brutto.

Pam

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man jobber i butikk skal man ikke tjene mer uansett hva man er utdannet til.

Det får være grenser...

Man får fortjent etter lengden på sin utdanning: de som holder ut i 6 år skal jammen ha lønn for strevet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man jobber i butikk skal man ikke tjene mer uansett hva man er utdannet til.

Det får være grenser...

Man får fortjent etter lengden på sin utdanning: de som holder ut i 6 år skal jammen ha lønn for strevet.

Skrevet

:hoho:

Lønn for strevet. Ja da spørs det jo om du jobber i staten eller i det private.

Dersom du nyter av statens gode arbeidtider så må du ha svært mange års ansennitet, komme inn i "rett stilling" og ha utdannelse på høyt nivå.

Etter 7,5 års utdannelse og 5 års arbeidserfaring har jeg ennå laaaaaaaaaaangt igjen. :cry: Mn vi får se om jobbsøkingen i det siste gir en økonomisk gevinst.

Gjest Anonymous
Skrevet
:hoho:

Lønn for strevet. Ja da spørs det jo om du jobber i staten eller i det private.

Dersom du nyter av statens gode arbeidtider så må du ha svært mange års ansennitet, komme inn i "rett stilling" og ha utdannelse på høyt nivå.

Etter 7,5 års utdannelse og 5 års arbeidserfaring har jeg ennå laaaaaaaaaaangt igjen. :cry: Mn vi får se om jobbsøkingen i det siste gir en økonomisk gevinst.

Så stusselig det høres ut som med deg jobber du sikkert i UD.

Der er de skikkelig kjipe har jeg lest og hørt fra gamle studievenner som har fått jobb der.

Ikke rom for en eneste selvstendig tanke og ikke fnugg av kreativitet og utfoldelse.

Å jobbe i UD hløres ut som om å jobbe som butleren til Sossen Krogh i Hotel Cæsar: Blom.

Blom er den typisk UD-ansatte: han synes ikke, merkes ikke og høres ikke.

Glad jeg ikke jobber der. UD-folk ansetter visstnok bare kollegers barn og kjente.

Skrevet
de som holder ut i 6 år skal jammen ha lønn for strevet.

Ja, det synes jeg også. Nå regner jeg med å tjene bra når jeg er ferdig utdannet, psykologer trenger vi flere av. Jeg har derimot en venninne som har 5-6 års utdannelse innen statsvitenskap og hun tjener såvidt over gjennomsnittet, statlig ansatt. Det er surt etter så mange år og høyt studielån, men på den annen side synes jeg ikke man kan forvente annet hvis man velger et fag hvor det er 13 på dusinet av slike. Man må tenke litt på behovet for det man studerer også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Arkana: Du høres utrolig selvgod og stolt ut. Har du valgt studium etter lønnsstatistikken?

Skrevet
Arkana: Du høres utrolig selvgod og stolt ut. Har du valgt studium etter lønnsstatistikken?

Nei, overhodet ikke. Det var bare en ekstra bonus. Er det ikke lov å være glad for at man kommer til å tjene godt? Er man plutselig selvgod fordi man mener at 6½ års utdannelse bør gi god lønn? Janteloven lenge leve.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber som psykolog, og må bare få si at det ikke er flust av jobber for nyutdannede psykologer i de store byene, og arbeidsgiverne sitter derfor ofte med gode kort når det skal forhandles på lønn...Jeg tjener 325.000 i året i Oslo-området (staten), og dette er helt vanlig lønn for de jeg kjenner som jobber som psykolog i dette området. Dersom man vil jobbe i det private er det selvfølgelig noe annet, men da får man kanskje heller ikke nyte godt av de godene det er i staten med regulert arb.tid, avspaseringsordninger ec.. Når man har litt mer erfaring og har blitt spesialist er det straks noe annet, og særlig dersom man kan jobbe et mindre sted hvor etterspørselen etter psykologer er større. Jeg sier absolutt ikke at jeg er misfornøyd med lønnen min, for den er helt okay, men tror man skal være forsiktig med å tro at man vil håve inn penger med en gang etter endt utdanning, særlig dersom man har høyt studielån som mange har etter å ha studert så mange år. Da går veldig mye av lønnen ut igjen veldig raskt....Dette var kanskje en avsporing siden debatten i utg.pkt. ikke dreide seg om akkurat denne yrkesgruppen, men kunne ikke dy meg....

Skrevet

En begynnerlønn på 300 000 er uansett mer enn de fleste kan ønske seg etter endt utdannelse. De fleste jeg kjenner som har studert så lenge er ikke i nærheten av 300 000 i lønn, og har like stort studielån.

Gjest Anonymous
Skrevet

5 1/2 års utdannelse (veterinær). Min månedslønn er 31.000, jeg har firmabil og jobben holder meg med mobiltelefon. Min første faste jobb.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå kjenner jeg en som er helt ufaglært som har 31.000 i mnd. 35-36 da han går natt.

Hva er fortjent? dette er hardt kroppsarbeid og det er sjelden noen er yrkesaktiv i den jobben etter 55 år. Noen yngre også. Jeg synes slike fortjener så sor lønn da det er tungt kroppsarbeide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...