Gå til innhold

Er det noen som bruker p-sprøyte her?

Tonje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg brukte det, i et år... Funket veldig greit, var digg å ikke ha mensen.. Men jeg turte ikke mer, i tilfelle jeg skulle ha flere barn.. Det kan visst ta veldig lang tid fra du tar den siste sprøyta til du blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte p-sprøyte i flere år og var kjempefornøyd!!

Jeg ble også advart mot å bruke sprøyta dersom jeg ønsket å bli gravid, men da jeg sluttet med sprøyta, så rakk jeg ikke å få tilbake mensen igjen før jeg var gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er bare 22 år, og jeg vil gjerne slutte med p-piller nå.

har p-sprøyte den samme virkning som pillene??

Stopper mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, p-sprøyta stopper mensen og har samme virkning som p- piller. Forskjellen er at du tar sprøyta hver 3 mnd, ikke piller hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen bi-virkninger med p-sprøyta? Den høres jo veldig grei ut, glemmer ofte den pilla hver bidige dag. Må jeg vente til jeg er ferdig med å amme hvis jeg skal ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt med ammingen, men det er jo det samme i p-sprøyta og p- pilla. Men sprøyta er kanskje litt mer konsentrert.. Det er vel også de samme bivirkningene, selv om jeg fikk mindre bivirkninger av sprøyta. Ta kantakt med legen og spør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Har akkurat vært hos legen og fått resept på p-sprøyte. Jeg ammer, men han sa at det var helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt jeg også........... jeg går for tiden på p-piller, men må nå iflg. legen bytte prevansjon grunnet alder+at jeg røyker.

Noen som vet om de samme reglene gjelder for p-sprøyten??

Har også vurdert å få satt inn spiralen, men klarer liksom ikke helt å bli fortrolig med tanken på å ha noe "der inne"....

10na :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-sprøyte kan du ta selvom du røyker. Det er derfor den blir anbefalt blant litt eldre osv.

Og p-sprøyte har en del bivirkninger på noen, andre har det ikke i det hele tatt. Litt blødninger kan komme i ny og ned, men ofte veldig lite, magesmerter, vondt i hodet, kvalme, humørforandringer, svimmelhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...