AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Skal tilberede en lammestek på to kilo. Kan npen hjelpe meg med fremgangsmåte og steketemperatur? Har steketermometer. Anonymkode: be5ad...758
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Jeg har fulgt oppskriften til matprat flere ganger med stort hell 👍🏻😊 setter ovnen på 250 grader og når det er varmt så legger jeg inn låret og senker temperaturen til 125grader. Tar ca. 3 timer å steke det. Legg vann, gulrøtter og løk i panna under lammet. Har i steketermometer og pleier å ta det ut ved ca 78-79 grader. Jeg liker at det er gjennomstekt. Vet det er mange som tar det ut på 65-70 grader også - men da er det ganske rødt inni. Kommer an på hva du foretrekker 😊 Anonymkode: af68a...b71
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Pleier også å gni det inn med rikelig med salt og lammelrydder fra jacobs dagen før. stikker til slutt inn oppskjørtet hvitløksbiter 😊 Anonymkode: af68a...b71
Atea Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Jeg langtidsteker lam på 65 grader. Og lar den hvile i en halv time under et klede eller folie. Krydrer med rosmarin, pepper, hvitløk (fed som stikkes inn). Da er det ferdig på 7 timer cirka. Man må stå opp tidlig, men man kan også sette ned varmen til femti grader. Da kan man beregne tolv, femten timer eller mer. Det blir mørt når man langtidsteker og alle smakene får trekket seg inn i kjøttet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå