Gå til innhold

Thailand og astma?

momo

Anbefalte innlegg

Vi tenkte vi skulle reise til Thailand til jul, men har fått høre at det ikke er så lurt at vi reiser til Thailand siden jeg og datteren min har astma. Og at vi da vil bli veldig syke der nede siden luftfuktigheten er så høy.

Lurer på om det er noen som har astma som har vært der og hvordan gikk det? Eller kjenner noen.

Og evt. noen tips til hvor vi kan reise hvor luftfuktigheten ikke er så høy, og helst et sted det ikke er så dyrt. Men helst noe annet enn Canari øyene.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke alle astmatikere som reagerer på høy luftfuktighet, men gjør man det er thailand et dårlig valg.

er dere bare blitt fortalt at dere vil bli dårlige av luftfuktigheten, eller har du og din datter personlig erfaring med at dere reagerer på det?

personlig er jeg temmelig astmatisk, men høy luftfuktighet er helt uproblematisk for meg - men er dere usikre vil jeg ikke anbefale å ta noen sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 6år er veldig plaget av Astmaen sin og reagerer veldig når det er rått og kaldt her hjemme.Altså på dager med høy luftfuktighet.

Da vi var i Thailand var han iallefall ikke plaget - men man kan jo reagere ulikt da!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

hm. nå har jeg vært i thailand med astmaen min og kan snakke av (høyst begrenset) erfaring.

luftfuktigheten og varmen var fullstendig overveldende, men gjorde ikke meg astmatisk. imidlertid var jeg bare i bangkok, og visstnok er det mye bedre langs kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...