Gå til innhold

Hvor handle undertøy? (Oslo)


Vibs

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg bare lurer på noe...Hver gang det snakkes om LaLina her på forumet sier folk at de har gått fra i utgangspunktet å tro at de var f.eks. en B-cup til så å bli målt til f.eks. en E-cup, hvordan er det mulig? Det er jo VELDIG stor forskjell på de cup'ene! Og ja, jeg vet at en BH med liten cup som er vid om ryggen vil kunne tilsvare en BH med større cup som er smalere om ryggen, men likevel...! Jeg kan ikke se for meg at en E-cup-pupp tildligere kunne hatt sjanse til å bli presset ned i en B-cup... Har LaLina sine egne størrelser, eller er det slik at dere nå kan gå å kjøpe Bh på f.eks. H&M etter nye målene deres? Jeg har skjønt at det skrytes mye av LaLina, og det høres jo unektelig flott ut å stige i BH-størrelse! Dette er bare noe jeg har lurt på hver gang jeg har lest om det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare lurer på noe...Hver gang det snakkes om LaLina her på forumet sier folk at de har gått fra i utgangspunktet å tro at de var f.eks. en B-cup til så å bli målt til f.eks. en E-cup' date=' hvordan er det mulig? Det er jo VELDIG stor forskjell på de cup'ene! Og ja, jeg vet at en BH med liten cup som er vid om ryggen vil kunne tilsvare en BH med større cup som er smalere om ryggen, men likevel...! Jeg kan ikke se for meg at en E-cup-pupp tildligere kunne hatt sjanse til å bli presset ned i en B-cup... Har LaLina sine egne størrelser, eller er det slik at dere nå kan gå å kjøpe Bh på f.eks. H&M etter nye målene deres? Jeg har skjønt at det skrytes mye av LaLina, og det høres jo unektelig flott ut å stige i BH-størrelse! Dette er bare noe jeg har lurt på hver gang jeg har lest om det... :)[/quote']

Det har i grunnen jeg også lurt på... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på noe...Hver gang det snakkes om LaLina her på forumet sier folk at de har gått fra i utgangspunktet å tro at de var f.eks. en B-cup til så å bli målt til f.eks. en E-cup' date=' hvordan er det mulig? Det er jo VELDIG stor forskjell på de cup'ene! Og ja, jeg vet at en BH med liten cup som er vid om ryggen vil kunne tilsvare en BH med større cup som er smalere om ryggen, men likevel...! Jeg kan ikke se for meg at en E-cup-pupp tildligere kunne hatt sjanse til å bli presset ned i en B-cup... Har LaLina sine egne størrelser, eller er det slik at dere nå kan gå å kjøpe Bh på f.eks. H&M etter nye målene deres? Jeg har skjønt at det skrytes mye av LaLina, og det høres jo unektelig flott ut å stige i BH-størrelse! Dette er bare noe jeg har lurt på hver gang jeg har lest om det... :)[/quote']

Nei, jeg kan ikke handle på H&M, fordi de har ikke 70 E.... Gikk forøvrig fra 75 C til 70 E, så det er fullt ut mulig. Slik er det hvis man alri før har vært i en btikk som selger den størrelsen man trenger... Da må man bare ta den man synes passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste reduserer jo omkretsen på BH'en ganske betraktelig etter et besøk hos La Lina - innkludert meg. Reduserer man omretsen reduseres jo også størrelsen på cupen - dvs. en C i 75C er mindre enn en C i 85C. Jeg brukte vel 80-85B og gikk ned til 70C/D etterpå. Jeg har IKKE spes. store bryster.

Jeg har ikke kjøpt noen BH på HM o.l. etterpå - men har prøvd å kikke etter størrelser og har hatt problemer med å finne riktig. Begynner å lure på om de som jobber der burde ta seg et BH'kurs hos La Lina e.l. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Omkretsen måles da i cm? Jeg er 72 cm målt under brystene, og bruker 75 B/C. Det kan da ikke være meningen at jeg skal ha en BH med en mindre omkrets enn kroppen min??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Omkretsen måles da i cm? Jeg er 72 cm målt under brystene' date=' og bruker 75 B/C. Det kan da ikke være meningen at jeg skal ha en BH med en mindre omkrets enn kroppen min??? :klø:[/quote']

Jo, for den skal sitte stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når du er 72 cm så skal en vel bruke 70, på ytterste hakket.. Skal alltid runde ned har jeg lært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva dere sier, men det får da være grenser for hvor stramt det skal være?

Bruker forøvrig mine 75-BH'er på ytterste hakk når de er nye, og det er jammen stramt nok...

Men er nå litt nysgjerrig, så tar meg sikkert en tur på La Lina når jeg har noen ekstra kronasjer. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Trodde jeg var 70/75b, men butikkdamen fant ut at min egentlige størrelse var 65dd.  

Hvordan i huleste er det mulig ??? :ler: Har du sett forskjellen på en B og en DD cup ?? De må ha veldig små størrelser der.... for ingen får større pupper av å bytte butikk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i huleste er det mulig ??? :ler: Har du sett forskjellen på en B og en DD cup ?? De må ha veldig små størrelser der.... for ingen får større pupper av å bytte butikk... :roll:

Som tidligere sagt... ;) En 65B og en 70B er lang i fra det samme. Får en målt seg skikkelig og går ned i omkrets, så går en oftest opp en del i cup. Det er fordi cupen på den med 65 i omkrets er mindre enn den med 70.

Dessuten...med det sjabre utvalget i vanlige butikker er det ikke rart en tar det en tror passer. Passer ikke 70B, tar en automatisk neste størrelse. Da blir det ofte den som passer best, selv om den er feil.

Tar en i betraktning at minst 70% av norske kvinner bruker feil BH, er det ikke lenger rart at en går såpass mye opp i størrelse. En 65DD er ikke så stort heller. Hadde omkretsen min vært et hakk større kunne sikkert brystene mine fått plass i en C cup.

Så nei, det har ingen verdens ting med å få større pupper å gjøre. ;) En får bare kyndig hjelp til å finne den størrelsen som en faktisk burde ha for å støtte puppene skikkelig. Og så ser en betraktelig mye bedre ut med rett størrelse på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si noe annet enn at dere som tviler og himler med øynene bare får ta dere en tur og prøve, så finner dere nok ut hvordan det henger sammen...

Det er faktisk ikke noe hokus pokus, men jeg vet ikke om jeg er istand til å forklare det så uvillige forstår :ler:

Skal vi nå se...

Når man går ned en størrelse i omkrets (f.eks fra 80 til 75) så MÅ man gå en størrelse OPP i cup'en for å være samme størrelse som før.

En 80 C tilsvarer nemlig en 75 D som tilsvarer en 70 DD, som tilsvarer en 65 E, som tilsvarer en 60 F.. Skjønner... ?

Det eneste som endrer seg er at man får mindre omkrets rundt, som gjør at bh'n sitter og støtter bedre - og dermed gir bedre løft og bedre holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...